Gå til innhold

Libyakrigen-kampen mot Gaddafi's regime


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Dette betr bla at kvinnene må gå rundt som vandrende telt, slik som i Saudi-Arabia, og bare det betyr mindre frihet for en del av befolkningen.

Og i land hvor terror ikke er så uvanlig, gjør det at potensielle mannlige terrorister kan kle seg som kvinner med en god dose sprengstoff under burkaen. Det ble brukt i den siste store terror aksjonen i Afghanistan.

 

Men nå er ikke Libya Afghanistan, og med Middelhavet mellom seg og frie land i Vest tviler jeg sterkt på at Libyske kvinner vil la seg dupere. Vi trenger ikke male fanden på veggen før han er der. :roll:

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Den er litt lei... Dette ble jo brukt som "bevis" for NATOs bombing,,

 

Fy flate så sykt...

Så du mener alle andre media stasjoner løy om hva som var i ferd med å skje før Frankrike på egen hånd satte inn sine fly for å beskytte sivilbefolkningen?

Lenke til kommentar

Den er litt lei... Dette ble jo brukt som "bevis" for NATOs bombing,,

 

Fy flate så sykt...

Så du mener alle andre media stasjoner løy om hva som var i ferd med å skje før Frankrike på egen hånd satte inn sine fly for å beskytte sivilbefolkningen?

 

Frankrike satte vel ikke i gang noe som helst på egenhånd da...

 

Jeg mener heller ikke at alle medier løy, men at fleste medier fikk informasjonen fra kilder som løy om hva som var i ferd med å skje (eller hadde skjedd).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Ja, ser klart og tydelig det problemet. Men jeg vil likevel ikke kritisere behandlingen av Gaddafi. Bare tenk på hva disse folkene har måttet leve under i 42 år...

Personlig mener jeg det er stor forskjell på å forstå og akseptere og kritisere.

 

Mange Nazi fange voktere ble likvidert etter at Nazistenes utryddelsesleire ble befridd. Man kan forså det, men ikke akseptere eller la være å kristisere handligen. De som gjør det kan heller ikke ta loven i egen hådn og de kan og bør bli stilt til ansvar for sine handlinger.

 

Frankrike satte vel ikke i gang noe som helst på egenhånd da...

Da fulgte du dårlig med i hendelsene før NATO reagerte.

 

Frankrike angrep på egen hånd før NATO. Andre kan sikkert utfylle mitt korte svar som du også finner utdypet lenger fremme i denne tråden.

 

Jeg mener heller ikke at alle medier løy, men at fleste medier fikk informasjonen fra kilder som løy om hva som var i ferd med å skje (eller hadde skjedd).

Noen av disse mediene var også direkte til stede.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Frankrike satte vel ikke i gang noe som helst på egenhånd da...

Da fulgte du dårlig med i hendelsene før NATO reagerte.

 

Frankrike angrep på egen hånd før NATO. Andre kan sikkert utfylle mitt korte svar som du også finner utdypet lenger fremme i denne tråden.

 

Jeg mener heller ikke at alle medier løy, men at fleste medier fikk informasjonen fra kilder som løy om hva som var i ferd med å skje (eller hadde skjedd).

Noen av disse mediene var også direkte til stede.

 

 

WTF ?!?.. det hadde ikke jeg fått med meg.. FY FLATE.. da beviser de jo enda bedre sine intensjoner.. herreguud så ekkelt egentlig...

 

Og de som var der og raporterte om at Gaddafi slaktet uskyldige, angrep dem med fly osv. er enten full av svada eller seriøst lettlurte.

 

Det skjedde jo ikke så da må de jo være løgnere..

Lenke til kommentar

Spørreundersøkelse viser at USAs popularitet i arabiske land har falt som en stein :

 

"A new poll of Arab opinion finds that for the first time a majority of the public across the region – including a sizable minority in Saudi Arabia – believes a nuclear-armed Iran would be a positive development in the Middle East.

 

(...)

 

The findings, however, say less about a change in Arab opinions of Iran than they do about a change in opinions about another country, say the organizers of the 2010 Arab Public Opinion Poll: Arabs have soured on the United States of Barack Obama.

 

The poll finds that Arabs have traded in last year’s “wait-and-see” attitude toward the new American president in favor of something much more negative, and the support for Iran is, in many ways, being seen as one part of that anger.

 

(...)

 

This year’s poll finds that large majorities of Arabs list the United States and Israel as the region’s worst enemies, far above Iran. The US returns to one of the top rungs of the “enemies list” after having been judged positively by a small majority of Arabs last year, a shift from past years that Mr. Telhami qualifies as nothing short of “amazing” given longstanding Arab views of the US."

 

http://www.csmonitor.com/USA/Foreign-Policy/2010/0806/New-poll-angry-at-US-Arabs-support-an-Iran-nuclear-bomb

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

WTF ?!?.. det hadde ikke jeg fått med meg.. FY FLATE.. da beviser de jo enda bedre sine intensjoner.. herreguud så ekkelt egentlig...

 

Og de som var der og raporterte om at Gaddafi slaktet uskyldige, angrep dem med fly osv. er enten full av svada eller seriøst lettlurte.

 

Det skjedde jo ikke så da må de jo være løgnere..

 

Den frykt som røver manges ro, problemet om hva folk vil tro, er det bare ett å svare til.

 

Folk får tro hva pokker de vil.

 

Det gjelder også deg unge dame :dribble:

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

: mishandling før lynsjing

 

Ser ut til at dette er ekte nok :

 

"Qaddafi apparently sodomized after capture.

 

(...)

 

A frame by frame analysis of this exclusive GlobalPost video clearly shows the rebel trying to insert some kind of stick or knife into Gaddafi's rear end.

 

GlobalPost correspondent Tracey Shelton said there is some question as to whether the instrument was a knife from the end of a gun, which Libyans call a Bicketti, or a utilitiy tool known as a Becker Knife and Tool, which is popularly known as a BKT."

 

http://www.cbsnews.com/8301-503543_162-20124758-503543/globalpost-qaddafi-apparently-sodomized-after-capture/

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Lurer på hvorfor de ikke følger Gaddafi's siste vilje i testamentet og gravlegger han i Sirte, men i stedet velger en hemmelig plass i Sahara ørkenen.

Han skal være glad for at hans lik ikke ble spredt for alle vinder som Bin Ladens som ble brent og spredt utover det Indiske hav.

 

Det ble i går opplyst på Cnn or NrK at Gaddafi familien / stammen ikke hadde bedt om liket.

 

Skulle diktatoren forventes å ligge som på

 

Lit de parade ?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

 

Det ble i går opplyst på Cnn or NrK at Gaddafi familien / stammen ikke hadde bedt om liket.

 

 

Det verserer visst flere versjoner av dette også.

 

"Moammar Gadhafi's extended family will be allowed to bury the former Libyan dictator, but the location of the grave will be secret under the terms of a deal struck with the country's ruling Transitional National Council (TNC)."

 

http://www.myfoxphoenix.com/dpps/news/gadhafis-family-to-be-given-body-dpgonc-km-20111023_15612139

  • Liker 1
Lenke til kommentar

David Horowitz er en av haukene i USA i forhold til islam. Han skriver :

 

"The death of Muammar Gadhafi may have signaled the official end to his regime but the sad reality is that President Obama’s Libyan intervention has simply traded one problem for a far more dangerous one."

 

http://www.horowitzfreedomcenter.org/2011/10/24/the-libyan-pandoras-box/

 

Debka melder at den tidligere Al Qaida kommandøren Belhaj, og lederne av Muslim Brotherhood har mer reèll makt i Libya enn folk som Jalil. ( Som holdt talen i Beghazi. )

 

"It was generally believed in Tripoli that the strongmen ruling the capital, Abdel Hakim Belhaj, ex-al Qaeda, and Ismail and Ali al-Sallabi, heads of the Libyan Muslim Brotherhood, only granted Abdul-Jalil's wish for a big liberation rally in Benghazi after he agreed to declare the new Libya a Sharia state.

 

But after the grand celebration is over, debkafile's sources report, the transitional leader will be little more than a figurehead. Even now, he is confined in Benghazi by the three strongmen, who control most parts of the capital, and have not given him permission to move the seat of the interim government to Tripoli."

 

http://www.debka.com/article/21414/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Frankrike satte vel ikke i gang noe som helst på egenhånd da...

Da fulgte du dårlig med i hendelsene før NATO reagerte.

 

Frankrike angrep på egen hånd før NATO. Andre kan sikkert utfylle mitt korte svar som du også finner utdypet lenger fremme i denne tråden.

 

WTF ?!?.. det hadde ikke jeg fått med meg.. FY FLATE.. da beviser de jo enda bedre sine intensjoner.. herreguud så ekkelt egentlig...

 

Jeg er ikke sikker på hva Kubin tenker på, men Frankrike reagerte på ingen måte før FN resolusjonen var vedtatt (22:30 GMT 17 mars) samt da de reagerte var de sammen med Britiske og Amerikanske fly (19 mars), USA og Storbritannia skjøt 110 cruise missiler fra ubåter. Dette tror jeg ble gjort i samarbeid med AFRICOM uten at det eksplisitt står noe annet enn "At the start of operations United States Africa Command commanded by General Carter Ham exercised strategic command."

 

 

Military intervention in Libya began on 19 March, as fighter jets of the French Air Force destroyed several pro-Gaddafi vehicles advancing on rebel stronghold Benghazi. U.S. and British submarines then fired over 110 Tomahawk cruise missiles at targets throughout Libya, severely disabling the regime's air defense capability and allowing a wider enforcement of the no-fly zone to begin. A coalition of 10 states from Europe and the Middle East initially participated in the intervention, later expanding to 17. On 31 March, NATO assumed command of the operation. The intervention succeeded in preventing pro-Gaddafi forces from capturing Benghazi.[13]

 

http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Security_Council_Resolution_1973#Implementation

 

On the same day, British Prime Minister David Cameron confirmed that Royal Air Force jets were also in action and reports suggested that the US Navy had fired the first cruise missile. CBS News's David Martin reported that three B-2 stealth bombers flew non-stop from the US to drop 40 bombs on a major Libyan airfield. Martin further reported that US fighter jets were searching for Libyan ground forces to attack.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Libyan_no-fly_zone#March

 

 

 

DebkaFILE har blitt nevnt i denne tråden to ganger tidligere, de har også tatt feil like mange ganger. Føler for at dette blir den tredje.

 

(første var at 200-300 special forces hadde blitt sendt inn i landet for å klargjøre en landinvasjon fra egypt samt trene opprørerne måneder før de faktisk ble sendt inn, andre var at Ghaddafi hadde 12.000 Touraeg krigere klare ved grensen i sør-libya).

Endret av Kirikovski
Lenke til kommentar

Military intervention in Libya began on 19 March, as fighter jets of the French Air Force destroyed several pro-Gaddafi vehicles advancing on rebel stronghold Benghazi. U.S. and British submarines then fired over 110 Tomahawk cruise missiles at targets throughout Libya, severely disabling the regime's air defense capability and allowing a wider enforcement of the no-fly zone to begin. A coalition of 10 states from Europe and the Middle East initially participated in the intervention, later expanding to 17. On 31 March, NATO assumed command of the operation. The intervention succeeded in preventing pro-Gaddafi forces from capturing Benghazi.[13]

 

http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Security_Council_Resolution_1973#Implementation

 

On the same day, British Prime Minister David Cameron confirmed that Royal Air Force jets were also in action and reports suggested that the US Navy had fired the first cruise missile. CBS News's David Martin reported that three B-2 stealth bombers flew non-stop from the US to drop 40 bombs on a major Libyan airfield. Martin further reported that US fighter jets were searching for Libyan ground forces to attack.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Libyan_no-fly_zone#March

 

 

Takk for den presiseringen... Jeg trodde også at de heiv seg over landet som gribber flest, i flokk, men ville absolutt ikke blitt sjokkert om Frankrike ville være førstemann ut..

Lenke til kommentar

Jeg er ikke sikker på hva Kubin tenker på

 

Hold meg utenfor. Det er posteren "kgun" det er snakk om.

 

DebkaFILE har blitt nevnt i denne tråden to ganger tidligere, de har også tatt feil like mange ganger. Føler for at dette blir den tredje.

 

Det var også debka det først ble linket til om at store mengder libyske våpen hadde funnet veien til Gaza. Dette var helt riktig.

 

Når det gjelder saken om tuareger som skulle ville kjempe med Gadaffi, så er jeg ikke overbevist om at dette var feil. Slik ståa var, med NATO fly og droner som kunne ta dem ut så snart de viste tegn til å ville gå inn i krigen, hadde de vel ikke noe annet valg enn å se tingene ann.

 

"Colonel Gaddafi's son and one-time heir Saif al-Islam Gaddafi is believed to be heading to Niger to join his brother and other members of the Gaddafi regime.

 

Rissa ag Boula, an adviser to Niger's president, said he was in touch with the ethnic Tuaregs who are helping guide Saif. They were among Gaddafi's strongest supporters and fought to keep him in power."

 

http://www.mirror.co.uk/news/top-stories/2011/10/25/gaddafi-dead-son-saif-al-islam-set-to-flee-to-niger-115875-23514072/

 

første var at 200-300 special forces hadde blitt sendt inn i landet for å klargjøre en landinvasjon fra egypt samt trene opprørerne måneder før de faktisk ble sendt inn

 

Dette må ha vært før jeg meldte meg på i diskusjonen. Når skrev Debka om dette? Var det måneder før 20. Mars? Hvis det var etter 20. Mars, så tok de vel saken fra Sunday Mirror her :

 

20/03/2011

 

"Hundreds of British SAS soldiers have been operating with rebel groups inside Libya for three weeks, the Sunday Mirror can reveal today."

 

http://www.mirror.co.uk/news/top-stories/2011/03/20/crack-sas-troops-hunt-gaddafi-weapons-inside-libya-115875-23002207/

Endret av Kubin
Lenke til kommentar

DebkaFILE har blitt nevnt i denne tråden to ganger tidligere, de har også tatt feil like mange ganger. Føler for at dette blir den tredje.

 

Kom over dette, som til en viss grad underbygger det som Debka skriver om forholdet mellom de mer "sekulære" blandt opprørerne og typer som Belhaj.

 

Det går fram at de mer "sekulære" er opprørt over støtten som Belhaj og andre islamister får fra Qatar :

 

"For instance, recently the country has come under criticism from some Western diplomats and the National Transitional Council (NTC) for its role in Libya. As the Wall Street Journal notes, Qatari aid has circumvented the NTC, and has been provided to independent rebel militias dominated by Islamist commanders.

 

Two individuals particularly favored by Qatar are the Islamist leader of the Tripoli Military Council- Abdul-Aziz Belhaj, who is generally not trusted by rebels in and around Misrata, and Sheikh Ali Sallabi, a Libyan cleric currently living in Qatar's capital and with close ties to Belhaj."

 

http://spectator.org/archives/2011/10/25/qatars-sunni-side/print

 

I avsnittet etter fortelles det om hvordan Qatar på alle fronter støtter sunni-islamister. Også i Syria, der Muslim Brotherhood med flere venter i kulissene.

 

Kristne i Syria håper at de ikke slipper til. For de frykter at da vil det bli samme situasjon for kristne i Syria som det vi nå ser i Egypt.

 

"USA satser alt på at Muslim Brotherhood/Militærjuntaen bygger opp Egypt som deres og EUs nye klientstat. Da er det fullstendig knekkende likegyldig om millioner av koptere må flykte fra landet.

 

De kristne i Syria står i all hovedsak sammen med Bashir Assad som nå Vesten skal fjerne med økonomiske og militære midler. Også der vil det høyst sannsynlig komme til repriser på massakre av kristne."

 

http://www.verdidebatt.no/edgar69/

Endret av Kubin
Lenke til kommentar

( fortsatt )

 

"Christians Under Siege as Radical Islam Sweeps 'New Middle East'"

 

http://www.newsmax.com/Newsfront/christians-egypt-iraq-islam/2011/10/24/id/415526?s=al&promo_code=D53D-1

 

I Irak har halvparten av landets 800 000 kristne pakket sammen og forlatt landet etter Saddams fall.

 

I Egypt sies det at 95 000 kristne har forlatt landet siden Mubarak ble styrtet.

 

"Christian Syrians have clung to the government of Assad, fearing what might follow should it fall, having seen what has happened in neighboring countries. Indeed many Christians who have fled sectarian strife in countries such as Iraq have ended up in Syria."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...