Gå til innhold

Libyakrigen-kampen mot Gaddafi's regime


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har således lest mer om han i såkalt "vestlig media". Men dette er vel ikke til å stole på, siden mediet er kjøpt og betalt av jødene?

Det er noe de åpenbart ikke har klart å bortforklare eller skjule...

Åja, så alt vi får vite er åpenbart noe de ikke hadde klart å bortforklare eller skjule? Litt morsomt å se deg klage og sutre over at vestlig media ikke har vist noe om det, men når de faktisk har gjort det så bortforklarer du det på en så dårlig måte.

 

Ikke noe annet enn stor og god underholdning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Åja, så alt vi får vite er åpenbart noe de ikke hadde klart å bortforklare eller skjule? Litt morsomt å se deg klage og sutre over at vestlig media ikke har vist noe om det, men når de faktisk har gjort det så bortforklarer du det på en så dårlig måte.

 

Jeg har ikke bortforklart noe som helst jeg da.. annet enn å si at jeg gikk på en gedigen smell :blush:

 

At de faktisk har gått ut med dette kan ikke tyde på noe annet enn at de ikke klarte å holde det skjult... Kanskje fordi rottene i Libya var så stolte av sine handlinger at de publiserte dem på nett etterpå...

 

Uansett.. å si at "det var vel ikke noe de kunne klare å skjule" er ingen bortforklaring, men heller en konstatering av at de i det minste har fått noen fakta ut til det folket...

 

Men når det fortsatt ikke er et kløyva ord om de menneskelige lidelsene vi har vært med på å påføre et helt folk er det ikke noen grunn til jubel fra min side..

Lenke til kommentar

"At de faktisk har gått ut med dette kan ikke tyde på noe annet enn at de ikke klarte å holde det skjult..."

 

Hvorfor i all verden skulle man holde dette skjult?

 

Du har rett i at det ikke er grunn til å juble over de menneskelige lidelsene, men det er en viss grunn til å være lettet. Vi har spart mye lidelse også, og bare Libya får demokratisk styre så begynner det å ligne noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

BREAKING NEWS....

 

Vestlig media innrømmer at tusenvis av sivile har ofret livet i kampen..

 

Få mennesker i Libya sier at de er opprørt over måten Gaddafi døde på, på grunn av de tusenvis, inkludert sivile, som mistet livet i det sju måneder lange opprøret.

 

KILDE: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/libya/artikkel.php?artid=10022936

 

Les sitatet en gang til. Sitatet ditt støtter ikke helt hva du skriver :p vestlig media har rapportert de høye dødstallene før (da de glemte å nevne at halvparten av de døde var ghaddafi soldater og 5000 opprørere slik at det virket som om 30.000 sivile hadde død, husker du?).

Endret av Kirikovski
Lenke til kommentar

BREAKING NEWS....

 

Vestlig media innrømmer at tusenvis av sivile har ofret livet i kampen..

 

Få mennesker i Libya sier at de er opprørt over måten Gaddafi døde på, på grunn av de tusenvis, inkludert sivile, som mistet livet i det sju måneder lange opprøret.

 

KILDE: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/libya/artikkel.php?artid=10022936

Som sagt litt ovenfor, les sitatet en gang til. Er for så vidt ikke noe breaking news at sivile har blitt skadd.

 

 

Og da..? Ordner alt seg? : )

Hvordan kan jeg vite hvordan Libya er i fremtiden?

Lenke til kommentar

Det jeg mener er at et demokratisk styresett er en god begynnelse til et godt land å bo i.

Ja, sett med våre vestlige øyne så.

Tydeligvis mange av Libyere også. Et demokrati er i mange måter bedre enn et diktatur, og jeg tror ikke du finner utrolig mange som er helt uenige i det. Du er kanskje et unntak?

Lenke til kommentar

Hmm, så etter å ha blitt kvitt en person som bestemmer hvordan man skal leve så skal man velge en annen person som skal bestemme hvordan man skal leve?

Feil. I et demokrati er det ikke én person som bestemmer ALT akkurat som han vil - som en diktator gjør. I et demokrati velger man ut personer eller parti (med representanter), som sitter i en nasjonalforsamling. Denne type forsamling kan gi beslutninger.

 

Folket velger med andre ord flere representanter som er ment å tale folkets sak. Og her er det flertallet som bestemmer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hmm, så etter å ha blitt kvitt en person som bestemmer hvordan man skal leve så skal man velge en annen person som skal bestemme hvordan man skal leve?

Feil. I et demokrati er det ikke én person som bestemmer ALT akkurat som han vil - som en diktator gjør. I et demokrati velger man ut personer eller parti (med representanter), som sitter i en nasjonalforsamling. Denne type forsamling kan gi beslutninger.

 

Folket velger med andre ord flere representanter som er ment å tale folkets sak. Og her er det flertallet som bestemmer.

Tror du virkelig at under ett Monarki eller Diktatur, at der er EN person som bestemmer ALT?

 

Jeg må vel omskrive det for at det blir klarere:

 

Hmm, så etter å ha blitt kvitt en gruppe personer som bestemmer hvordan man skal leve så skal man velge en annen gruppe personer som skal bestemme hvordan man skal leve?

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Tydeligvis mange av Libyere også. Et demokrati er i mange måter bedre enn et diktatur, og jeg tror ikke du finner utrolig mange som er helt uenige i det. Du er kanskje et unntak?

Så du er synes mao dersom flertallet av f.ex. Egypts befolkning, som nå gjennomgår en demokratisk prosess, stemmer for Muslim Brotherhood (som hadde over 25% oppslutning ved forrige meningsmåling), så er det helt greit at et parti med kvinneundertrykkende syn som ønsker å praktiserer sharia og fiqh, og jage alle kristne ut av landet, får makten - så er dette helt OK, så lenge flertallet har bestemt det..?

Eller er du et unntak du også?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...