Juviking Skrevet 20. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2011 Gleder meg til vi ser de vestlige ledere som har vært instrumentale i å la dette folkemordet finne sted blir banket til en ugjenkjennelig masse og dratt etter håret i gatene. Lenke til kommentar
Irrasjonell Skrevet 20. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2011 Noen av Gadaffis venner sitter enda med makten, og det ser ikke bra ut for de landene. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 20. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2011 Det ser ikke lyst ut for Libyas fremtid. Kan hende, men kan det bli verre enn med Gaddafi? En pålitelig kilde: http://www.reuters.com/article/2011/10/20/us-libya-idUSTRE79F1FK20111020?feedType=RSS&feedName=topNews&rpc=71 Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 20. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2011 Gleder meg til vi ser de vestlige ledere som har vært instrumentale i å la dette folkemordet finne sted blir banket til en ugjenkjennelig masse og dratt etter håret i gatene. De blir vel plukket ned fra himmelen med de vel 20.000 bakke til luft missilene som er borte... Lenke til kommentar
Juviking Skrevet 20. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2011 Vi må bombe Italia også, de trenger å frigjøres. 2 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 20. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2011 Åja, fordi det gikk jo så godt med Irakkrigen etter at Saddam ble drept. Det var ikke det jeg sa. Irak utviklet seg til en fullstendig katastrofe, men det skyldes elendig prioritering fra bushregjeringen i USA på den tiden. Pågripelsen og senere henrettelsen av Saddam Hussein var uansett en kjempeseier for Irak og dets folk! Det som faktisk er mest pinlig, er at det var Nato som drepte Gadaffi, ikke rebellene, og det tok altfor lang tid. Det viser hvor svake rebellene er, og at de ikke vil klare styre landet på en ordentlig måte. Hadde vært en større seier symbolsk om det gjorde det, men en glede er det uansett! Det ser ikke lyst ut for Libyas fremtid. Det gjør det da i aller høyeste grad! Mange nye venner og kontakter i omverden og en ny begynnelse uten Gaddafi. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 20. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2011 Noen av Gadaffis venner sitter enda med makten, og det ser ikke bra ut for de landene. Der har du et poeng, men politikk er ofte hestehandel. Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 20. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2011 (endret) Det ser ikke lyst ut for Libyas fremtid. Kan hende, men kan det bli verre enn med Gaddafi? Ja det var skikkelig ille.. fy flate for et helvete... Gratis og meget bra skole, FOR KVINNER OGSÅ, gratis utdannelse i utlandet, gratis helsevesen (ikke sånn vi har her hvor du blir flådd), du skulle ha et sted å bo, strøm var så vi jeg husker gratis, billig bensin, ville du bli bonde fikk du gratis land og alt du trengte og når du giftet deg fikk du masse penger av staten... Det var simpelthen et helvetes mareritt... Endret 20. oktober 2011 av αкαѕнα 1 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 20. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2011 Og fengsel, tortur eller drap dersom du viste den minste motstand mot regimet... 2 Lenke til kommentar
Kirikovski Skrevet 20. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2011 Det ser ikke lyst ut for Libyas fremtid. Kan hende, men kan det bli verre enn med Gaddafi? Ja det var skikkelig ille.. fy flate for et helvete... Gratis og meget bra skole, FOR KVINNER OGSÅ, gratis utdannelse i utlandet, gratis helsevesen (ikke sånn vi har her hvor du blir flådd), du skulle ha et sted å bo, strøm var så vi jeg husker gratis, billig bensin, ville du bli bonde fikk du gratis land og alt du trengte og når du giftet deg fikk du masse penger av staten... Det var simpelthen et helvetes mareritt... Ser ingen grunn til at de ikke kan ha det slikt etter at Ghaddafi er borte heller. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 20. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2011 (endret) Ja det var skikkelig ille.. fy flate for et helvete... Gratis og meget bra skole, FOR KVINNER OGSÅ, gratis utdannelse i utlandet, gratis helsevesen (ikke sånn vi har her hvor du blir flådd), du skulle ha et sted å bo, strøm var så vi jeg husker gratis, billig bensin, ville du bli bonde fikk du gratis land og alt du trengte og når du giftet deg fikk du masse penger av staten... Det var simpelthen et helvetes mareritt... Er det det som kalles mer lik inntektsfordeling eller økt skjevhet? Spør Camlon, han er jo spesialist på medianen. Et mål på statistisk skjevhet: (Max - median) / (Median - min) Hvem tror du ble flyttet nær max og hvem nær min? Al Jazeera gir bilder av liket i følge Cnn. Endret 20. oktober 2011 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Juviking Skrevet 20. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2011 Det ser ikke lyst ut for Libyas fremtid. Kan hende, men kan det bli verre enn med Gaddafi? Ja det var skikkelig ille.. fy flate for et helvete... Gratis og meget bra skole, FOR KVINNER OGSÅ, gratis utdannelse i utlandet, gratis helsevesen (ikke sånn vi har her hvor du blir flådd), du skulle ha et sted å bo, strøm var så vi jeg husker gratis, billig bensin, ville du bli bonde fikk du gratis land og alt du trengte og når du giftet deg fikk du masse penger av staten... Det var simpelthen et helvetes mareritt... Jeg så en video hvor en fyr reiste hjem til sin istykkerbombede leilighet for å redde det han kunne hvor det kom frem at han hadde betalt 20k USD for leiligheten. Altså litt over 100000kr. Tilsvarende i Norge koster nok med letthet 2 millioner++. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 20. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2011 Jeg så en video hvor en fyr reiste hjem til sin istykkerbombede leilighet for å redde det han kunne hvor det kom frem at han hadde betalt 20k USD for leiligheten. Altså litt over 100000kr. Tilsvarende i Norge koster nok med letthet 2 millioner++. Nei, for det er jo ikke forskjell i økonomi i Norge og Libya... Det blir som at du blir forundret over å få billig snus og alkohol i Sverige. Priser alt etter lønnsnivå er ikke unormalt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 20. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2011 http://english.aljazeera.net/ Bekrefter det Reuter skriver. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 20. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2011 Det ser ikke lyst ut for Libyas fremtid. Kan hende, men kan det bli verre enn med Gaddafi? En pålitelig kilde: http://www.reuters.com/article/2011/10/20/us-libya-idUSTRE79F1FK20111020?feedType=RSS&feedName=topNews&rpc=71 Absolutt! Libya hadde ganske gode forhold før krigen, levealderen var på vestlig nivå, det var gode velferdsordninger, BNP-en var på samme nivå som Tyrkia uten massive inntektforskjeller. Skolesystemet fungerte og likeledes med helsevesnet og infrastrukturen. Det største problemer var politisk sensur, men det er et problem under opprørstyrkene også. Revolusjonen i Egypt fungerte langt bedre. Allikavel, kan vi se at forholdene er for øyeblikket betraktlig verre enn for 3-4 år siden. Økonomien har kollapset og ekstremister begynner å ta over. I Libya er det langt flere potensielle problemer. Det vil ta tiår før de er tilbake til deres tidligere levestandar om det noen gang skjer. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 20. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2011 (endret) Iforholdtil inntektforskjeller, så kan vi se at Libyas inntektforskjeller var ikke enorme. Kuwait 30 Cuba 30 Somalia 30 North Korea 31 United Arab Emirates 31 Bhutan 32 Oman 32 Saudi Arabia 32 Bahrain 36 Libya 36 Iran 38.3[10] Qatar 39 Myanmar 40 Iraq 42 Syria 42 Lebanon 45 China (PRC) 46.9 Belize 49.2 Sudan 51 Chad 52.3 Democratic Republic of the Congo 55 Congo 56.2 Gabon 60 Afghanistan 60 Angola 62 Equatorial Guinea 65 http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_income_equality Endret 20. oktober 2011 av Camlon Lenke til kommentar
Juviking Skrevet 20. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2011 Og fengsel, tortur eller drap dersom du viste den minste motstand mot regimet... Ja, ellers fikk man samme skjebne som Kamelen som ble funnet drept på det mest bestialske vis utenfor fengselet i Bani Walid. Ja, det er fryktelige greier, men det er bra at dyrenes frigjøringsfront (NATO) nå har ordnet opp i dette. Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 20. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2011 nå er jo ikke krigen over enda men snart kommer tallene på alle de savnede sivile som enten er drept eller savnet.. og sann mine ord.. GADAFFI FÅR SKYLDEN for alle sammen.. 2 Lenke til kommentar
Juviking Skrevet 20. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2011 Jeg så en video hvor en fyr reiste hjem til sin istykkerbombede leilighet for å redde det han kunne hvor det kom frem at han hadde betalt 20k USD for leiligheten. Altså litt over 100000kr. Tilsvarende i Norge koster nok med letthet 2 millioner++. Nei, for det er jo ikke forskjell i økonomi i Norge og Libya... Det blir som at du blir forundret over å få billig snus og alkohol i Sverige. Priser alt etter lønnsnivå er ikke unormalt. OH GEE YOU THINK? Fortsatt er det en lav, lav pris i forhold til her i Norge hvor en spekulativ mania har tatt grep, hvor staten påkoster tonnevis av innvandrere gratis bolig med den konsekvens at det blir mangel for de innfødte og økte priser. 1 Lenke til kommentar
Kirikovski Skrevet 20. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2011 nå er jo ikke krigen over enda men snart kommer tallene på alle de savnede sivile som enten er drept eller savnet.. og sann mine ord.. GADAFFI FÅR SKYLDEN for alle sammen.. Tenk litt på hvor mange liv som hadde blitt reddet om Ghaddafi gikk av 17 februar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå