Gå til innhold

Libyakrigen-kampen mot Gaddafi's regime


Anbefalte innlegg

Men hva om du er blitt LURT??

 

Noe som ikke har skjedd. Det er dere som nekter å legge angrepet på Irak og løgnene den gang bak dere som selv lar dere lure nå.

 

hva om ARGUMENTET er basert på LØGN??

 

Komplett latterlig! Skal du få det til at FN der selv Kina og Russland stemte for inngripen i Sikkerhetsrådet har prøvd å bedra hele verden med resolusjonen sin? At NATO skulle være interessert i å starte enda en krig uten videre når flere av de aktuelle landene har deltatt både i Afghanistan og i Irak og flere av dem er der fremdeles? Som flere har påpekt tideligere har Gaddafi tideligere vært en som har stått på god fot med flere av landene som deltok i angrepet nå. Si meg hvorfor vi plutselig skulle være interessert i å fjerne ham...

 

Du burde begynne å være glad for at du er født og oppvokst i Vesten og ikke i et brutalt og autoritært land der begrepet "frihet" er ukjent. Og du burd ebegynne å støtte Vesten! Skulle komunister og diktatorer bli den mektigste delen av verden ville det fort se svart ut!

 

Du stoler på vestlige styresmakter og tror godt om deres motiver, men hva om de faktisk er en mafia som vil voldta verden for alle dens rikdommer??

 

Kom du på det der av deg selv? :roll: Du støtter den ene diktatoren og despoten etter den andre uten å stille deg kritisk til dem og regimene deres et eneste øyeblikk. Hvorfor ønsker du ikke å finne ut mer om historien rundt det du engasjerer deg i?

 

Tenk om du tar FEIL??

 

Tenkte du over det spørsmålet selv før du begynte å støtte din elskede Gaddafi?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå får vi virkelig håpe den nye bulldoseren holder hva den lover! Blir spennende å se:

 

Denne skal knuse Sirtes forsvar

 

Overgangsrådets styrker i Misrata har bygget en pansret bulldoser som skal pløye gjennom barrikadene og rydde veien inn til Sirte.

 

Beleiringen av Muammar al-Gaddafis fødeby, den siste byen i Libya som fortsatt kjemper mot overgangsrådets styrker, har vart i nesten to uker.

 

Overgangsrådet har gjort det klart at de ikke vil erklære Libya for et fritt land eller begynne arbeidet med å få på plass en ny regjering før Sirte er tatt, og nå setter de inn tung skyts.

 

Bulldoseren som nå ruller mot Sirte er pansret med stålplater og armert betong, og skal brukes som en rambukk mot alle veisperringene inn mot byen.

 

Den skal også pløye gjennom boligområder og åpne nye ruter for overgangsrådets styrker, slik at de kan bevege seg mot byen uten å bli skutt av skarpskytterne i Sirte.

 

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7841134

Lenke til kommentar

Nå får vi virkelig håpe den nye bulldoseren holder hva den lover! Blir spennende å se:

 

Denne skal knuse Sirtes forsvar

 

Overgangsrådets styrker i Misrata har bygget en pansret bulldoser som skal pløye gjennom barrikadene og rydde veien inn til Sirte.

 

LOL.. tror du at den der idiotiske greia der skal hjelpe dem... Eneste de bør håpe på er at forsvarsstyrkene er tomme for RPG'er...

 

Nekter å tro at den der er ugjenomtrengelig for slikt skyts...

 

For en komedie... ser ut som spill for media hele greia...

Lenke til kommentar
hva om ARGUMENTET er basert på LØGN??
Komplett latterlig! Skal du få det til at FN der selv Kina og Russland stemte for inngripen i Sikkerhetsrådet har prøvd å bedra hele verden med resolusjonen sin? At NATO skulle være interessert i å starte enda en krig uten videre når flere av de aktuelle landene har deltatt både i Afghanistan og i Irak og flere av dem er der fremdeles? Som flere har påpekt tideligere har Gaddafi tideligere vært en som har stått på god fot med flere av landene som deltok i angrepet nå. Si meg hvorfor vi plutselig skulle være interessert i å fjerne ham...

 

JA.. det er nøyaktig hva jeg prøver å si.. Og når du sier at de plutselig er interesert i å fjerne gadaffi så viser du jo godt hvor historieløs du også er på dette området..

 

Jeg skal ikke påstå at jeg vet 100% hvorvidt det er begått grusomheter av Gadaffi, men jeg vet 100% sikkert at disse uansett blekner i sammenligning med den voldtekten av et helt land vi ser i dag.

Lenke til kommentar

Nei, det er akkurat det de ikke gjør! Opprørernes kamp for frihet og NATOs inngripen blekner mot terroren og torturen utført av Muammar al-Gaddafi i over 40 år ved makten! At du klarer å kalle meg historieløs samtidig som du hopper over godt over halvparten av det jeg skriver fordi du ikke forstår deg på det er jo heller ikke akkurat noe som taler i din fravør...

 

Men nå er ikke dette noe enestående i det hele tatt. USA annså Saddam Hussein og hans Baathregimet som en litt tvilsom alliert og en nyttig motvekt til Iran fram til Irak invaderte Kuwait. Da ble Saddam Hussein en fiende for USA og hele verden vendte Irak ryggen. På 80-tallet støttet også USA Osama bin Laden samt andre som senere ble deres fiender i kampen mot Sovjetunionen i Afghanistan. At Gaddafi nå har blitt en fiende selvom han sto på bedre fot med Vesten tideligere er ikke det minste unikt. Ikke overraskende heller etter de trusslene han kom med mot sin egen befolkning!

 

Og om du hadde satt deg inn i opprøret i Irak etter Golfkrigen og hvordan Saddam Hussein sørget for å få bekjempet det ville du nok fort endret mening om saken slik det er i Libya... Jeg får nok tid til å gå nærmere inn på det senere i kveld.

 

Forøvrig ser jeg at du nok en gang glatt har hoppet over et innlegg der jeg bad deg nevne hva det var du reagerte på tideligere. Kan du få besvart det i løpet av dagen? Må på jobb nå, men er innom igjen en gang etter kl. 17:00. Håper å se svaret på det da.

Lenke til kommentar

Forøvrig ser jeg at du nok en gang glatt har hoppet over et innlegg der jeg bad deg nevne hva det var du reagerte på tideligere. Kan du få besvart det i løpet av dagen? Må på jobb nå, men er innom igjen en gang etter kl. 17:00. Håper å se svaret på det da.

 

Rofl.. de to siste postene før mitt svar var ditt.. den første av dem skrev du at jeg støttett ditt og datt..

 

Følte ikke for å bruke noe mer på den saken... jeg gadd ikke siden jeg ikke syntes det var så relevant for tråden..

Endret av αкαѕнα
Lenke til kommentar

Jeg har lest at han er drept.

 

En skam. Jeg håper det kun er rykter og at han enda er i live. Han er ikke bare snill, men det er jammen ikke vi heller.

 

Jeg er litt forsiktig med å dra på sørgebåndene... Det er så mye frem og tilbake og desinformasjon om dette.

 

Men de sier at han skal ha vært med en kolonne som forsøkte å flykte ut av Sirte og at denne kolonnen ble angrepet og bombet av NATO fly. Etterpå skal det ha brutt ut kamper på stedet mellom forsvarsstyrkene og NTC rebeller, hvor da gadaffi til slutt ble tatt til fange hardt såret og døde senere av skadene..

 

Dersom det er riktig at han er drept er jeg redd helvete virkelig setter i gang..

 

Tviler på at krigen er slutt av den grunn

Lenke til kommentar

Hvis du tenker på det gamle, stygge flagget og terroristregimet til Muammar al-Gaddafi så er det dødt og kommer aldri tilbake! Spørsmålet er bare når Det nye Libya har vunnet og vi enten har tatt eller drept Gaddafi. Den dagen skal iallefall jeg feire med å sprette en flaske rødvin!

Ser ut som om du kan begynne å tenke på å ta frem en flaske rødvin.

Endret av Quote
Lenke til kommentar

jau.. ser absolutt ikke bra ut dette her.. ser jo bilder og alt mulig som ser ekte ut så denne tror jeg dessverre stemmer...

 

lurer på hvordan "bombe konvoy med flyktende gadaffi soldater" passer inn i "vi skal kun beskytte sivile"...

 

Forsåvidt ikke det verste de har gjort dette her heller..

 

Gadaffi vil nok leve videre i folket uansett... stakkars folk.. skal bli spennende å se hvordan dette går..

Lenke til kommentar

Afrikas løve har oppnådd martyrdom?

 

http://ozyism.blogspot.com/2011/10/rumors-of-qaddafi-martyrdom-overlaps.html

 

20/oct/11

 

According to new reports the streets of Sirte are filled with martyred civilians and the destruction cannot be described by words. The attempted genocide of a tribe is being brushed under the carpet by rumors of Qaddafi's martyrdom. The rumors have been intentionally spread to keep the focus of people on Qaddafi's martyrdom rather than the genocide and destruction of Sirte.

 

This will also give NATO Mercenaries enough time to hide the dead bodies in mass graves then blame the Libyan Defense Forces as they did in Tripoli.

Lenke til kommentar

Dette begynner bra for det nye styret i Libya. De henretter en mann uten rettsak. Begynnelsen på et tyranni?

 

Hadde styrtingen av styret vært det libyske folks verk hadde jeg ikke vært imot det, men det er det ikke. De hadde ALDRI klart å vunnet uten at vi på forhånd hadde bombet landet sammen.

 

Håper nordmenn begynner å ta ansvar for hva de er med på. Det er ikke mange norske partier som er mot krigene, særlig på stortinget. Det ligger et stort ansvar på hver person som har vært med å støttet partiene som nå godtar/godtok vår innblanding i bl.a. Libya, Irak og Afghanistan.

Lenke til kommentar
Hadde styrtingen av styret vært det libyske folks verk hadde jeg ikke vært imot det, men det er det ikke. De hadde ALDRI klart å vunnet uten at vi på forhånd hadde bombet landet sammen.

Så en statsleder kan fare fram som han vil, så lenge han vedlikeholder et sterkt nok maktmonopol overfor egen befolkning?

Lenke til kommentar

"Al-Jazeera TV showed footage of a man resembling Gadhafi lying dead or severely wounded, bleeding from the head and stripped to the waist as fighters rolled him over on the pavement."

 

http://www.globaltvbc.com/libya+officials+say+gadhafi+captured+possibly+dead+but+not+confirm+from+top+leadership/6442505035/story.html

 

http://www.youtube.com/watch?v=7qpWGirTLY4

Endret av Kubin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...