Gå til innhold

Libyakrigen-kampen mot Gaddafi's regime

Anbefalte innlegg

I følge siste meldinger har 500 av disse blitt drept og 460 skadet da de ble omringet inne i byen..

I Tripoli brukte det libyske militære hemmelige tuneller til å få angang til flyplassen der og 270 NTC opprørere ble drept.

Ser ut som de sliter på flere fronter fortsatt...

Det har vært hard motstand ja. Synd at ikke NATO har fulgt opp bombingen med en bakkekrig slik det ble gjort i Golfkrigen. Hadde nok smadret de gaddafilojale terroristene på øyeblikket!

Libya is green !!

Hvis du tenker på det gamle, stygge flagget og terroristregimet til Muammar al-Gaddafi så er det dødt og kommer aldri tilbake! Spørsmålet er bare når Det nye Libya har vunnet og vi enten har tatt eller drept Gaddafi. Den dagen skal iallefall jeg feire med å sprette en flaske rødvin!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

USA støtter drap på Gaddafi

- Vi håper han snart blir fanget eller drept, sa USA utenriksminister Hillary Clinton til studenter ved et universitet i Tripoli tirsdag.

Der sa Clinton at USA gir sin fulle støtte til landets nye styre dersom de velger å drepe den tidligere lederen Muammar Gaddafi.

- Det aller viktigste nå er å sørge for at Gaddafi og hans regime forhindres i å ødelegge det nye Libya.

- Vi håper han enten blir fanget eller drept slik at dere ikke lenger trenger å frykte ham, sa Clinton.

http://www.abcnyheter.no/nyheter/2011/10/19/usa-stoetter-drap-pa-gaddafi

Enda en grunn til å digge USA!!! :thumbup::thumbs: Håper virkelig at denne meldingen kan oppildne alle som er ute etter Gaddafi samt dersom det finnes noen blant "styrkene" hans som har begynt å tvile og bare fortsetter å kjempe av frykt!

Lenke til kommentar

Bizarre bulldozer battleship roars into Libya fight

Onto a battlefield littered with bizarre homemade weaponry, Libya's ruling militia fighters have rolled out their weirdest contraption yet: a concrete and steel behemoth that's a cross between a bulldozer and a battleship.

The towering monster, which appeared on Wednesday in Sirte to help capture Muammar Gaddafi's home town, has a battleship's pointed prow and portholes along its sides with steel covers that can be pulled down.

Clad in concrete sandwiched between steel plates, it is painted in the colours of the new national flag -- red, green and black. Writing on the bow declares "there is no God, but Allah, and Mohammad is his prophet".

Built onto a tracked bulldozer in then-rebel workshops in the city of Misrata, the new weapon is designed to smash through roadblocks and barricades.

It was meant to make its debut in the fight for Tripoli, but when the capital fell swiftly to the rebels, the souped-up bulldozer was never brought in to do battle. Until now.

http://af.reuters.com/article/libyaNews/idAFL5E7LJ2O520111019?sp=true

1000xc.jpg

1000xo.jpg

Her er bilder av den fra august:

800xv.jpg

20110610libyaslideiq84j.jpg

Lenke til kommentar

Krever vel ikke så altfor meget med rpger før besetningen blir smeltet.

Så lenge det spres blant Gaddafi og hans fiender jeg ingen ting i veien med det! Vi snakker ikke om de samme terrormaskinene som IDF bruker mot palestinsk infastruktur.

Må si jeg er rimelig overrasket over at du ikke ser at det er de samme kreftene som dreper palestinere som du nå heier på i Libya.

Hillary+Clinton+Meets+Israeli+Palestinian+0fmrQFpZG6wl.jpg

Lenke til kommentar

Må si jeg er rimelig overrasket over at du ikke ser at det er de samme kreftene som dreper palestinere som du nå heier på i Libya.

Jeg ser verden i noe større detaljer og perspektiv enn deg...

Likevel velger du å "støtte" massemord og etnisk rensning?

hvilket perspektiv passer det inn i?? kikkehullsperspektiv kalles det...

Lenke til kommentar

Niks, jeg støtter inngripen for å unngå dette!

hvilket perspektiv passer det inn i?? kikkehullsperspektiv kalles det...

Det perspektivet som ikke støtter diktatorer og folkemordere! Det som ser fordelene i en fri verden selvom enkelte har begått feil (feks. invasjonen av Irak mens Bush var president i USA i år 2003)...

Som jeg skrev tideligere må du gjerne si hva du reagerte på i de tideligere innleggene i dag.

Lenke til kommentar

Niks, jeg støtter inngripen for å unngå dette!

Men hva om du er blitt LURT??

hva om ARGUMENTET er basert på LØGN??

Du stoler på vestlige styresmakter og tror godt om deres motiver, men hva om de faktisk er en mafia som vil voldta verden for alle dens rikdommer??

Tenk om du tar FEIL??

Lenke til kommentar

NATO HAR BOMBET LIBYA TILBAKE TIL STEINALDEREN!!

Former MI5 agent Annie Machon says that the US wants to reinforce the myths that public has been told about NATO’s ‘humanitarian’ intervention, while Libya is being bombed beyond the point of no return.

During her visit to Libya, US Secretary of State Hillary Clinton has used unusually blunt terms to describe what the United States wants to see happen in Libya, namely former dictator Muammar Gaddafi being killed or captured.

Machon says even though Gaddafi was an odious dictator and a thorn in the side of Western countries for three decades, for the majority of Libyans their quality of life was perfectly fine.

“They’ve had free education, free health, they could study abroad. When they got married they got a certain amount of money. So they were rather the envy of many other citizens of African countries. Now, of course, since NATO’s humanitarian intervention the infrastructure of their country has been bombed back to the Stone Age. They will not have the same quality of life. Women probably will not have the same degree of emancipation under any new transitional government. The national wealth is probably going to be siphoned off by Western corporations. Perhaps the standard of living in Libya might have been slightly higher than it perhaps is now in America and the UK with the recession,” she said.

Machon agrees the US have been quite unashamed in their statements about wanting regime change in Libya, which she believes is highly illegal.

“It is also interesting to see that they are saying this openly when, of course, in the 1990s they were trying to assassinate him covertly through proxy organizations in Libya,” she said.

NATO countries have sent advisors to Libya and Machon believes that it was done to insure that humanitarian aid and human rights are upheld. However that might prove to be difficult. She says that nobody seems to be really trying to protect civilians in Benghazi or Sirte. Advisors or not, “Libya is descending into one awful mess.” “Let’s not forget that the UN sanctions change of heart was put in place now on very dubious moral grounds – unsubstantiated rumors of genocide in Benghazi,”

she argued.

“[Advisors] are probably going there to try and help, but what’s been going on in places like Sirte has been breathtaking hypocrisy. NATO goes in to bomb Gaddafi’s regime out of existence because they are threatening civilians in Benghazi. And now we are looking at a whole range of human rights abuses.”

Jeg og flere andre har argumentert om nettopp dette poblemet og da medaljens bakside. Får de det bedre av at titusener har blitt drept og landet er bombet i stykker??

kan de virkelig ha hatt det såååå ille ??

Jeg ville ikke ofret livet for å bli kvitt alle de fordelene man hadde som borger i Libya. Norsk helse og sosialvesen når dem jo ikke til knærne engang, og så skal de dø for å bli kvitt dette..

Jeg forstår det rett og slett ikke....

Lenke til kommentar

NATO HAR BOMBET LIBYA TILBAKE TIL STEINALDEREN!!

Feil bruk av ordet bombet tilbake til steinalderen, overraskende mye av infrastrukturen i landet er intakt, de hadde vann elektrisitet Internett og politi i Tripoli bare dager/uker etter at byen var frigjort. Det er kun Sirte som har opplevd steinalder'ish forhold den siste måneden. Den mest brutale ødeleggelsen er også begrenset til det siste distriktet ghaddafi soldatene har kontroll over:

Abr-H6yCIAAfdbV.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...