αкαѕнα Skrevet 11. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2011 Det er ingen fæle scener her, kun hennes forklaring som fikk tårene mine til å trille.. jeg gråter for de som allerede har blitt ofret.. Utrolig sterkt fortelling... helt forferdelig også.... Her, ta noen Free Libya Tissues for krokodilletårene dine http://img27.imageshack.us/img27/7804/dgdfgv.jpg Jøss.. har du tatt samme medisin som Juviking i dag eller ^^ Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 11. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2011 Her er et intervju med Sukant Chandan som er talsmann for British Civilians for peace on Libya som beskriver det vi lenge har snakket om... Nesten en mnd gammel da, men de var allerede da i full gang med å bombardere Sirte fra alle kanter... Lenke til kommentar
Kubin Skrevet 11. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2011 (endret) jeg gråter for de som allerede har blitt ofret.. Her, ta noen Free Libya Tissues for krokodilletårene dine "There are two types of humanity in war: there are worthy victims and unworthy victims...The people of Sirte are unworthy victims... In Iraq, the people of Fallujah were also unworthy victims. (...) " Endret 11. oktober 2011 av Kubin 2 Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 11. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2011 Så var det dagens nyheter fra Libya http://youtu.be/ufUiaUQ_Jhg Lenke til kommentar
Kirikovski Skrevet 11. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2011 (endret) Så var det dagens nyheter fra Libya Whaaat, jeg skulle skrive at "ingenting er sant i denne videoen heller" men han fikk faktisk med en ting som stemmer NTC Libya har anerkjent NTC Syria, tror det er første gangen på fire videoer at han klarer og få med noe som ikke er oppdiktet? http://www.skynews.com.au/politics/article.aspx?id=671823&vId= Endret 11. oktober 2011 av Kirikovski Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 11. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2011 Whaaat, han fikk faktisk med en ting som stemmer Du må gjerne påstå ting, men uten noen saftige kilder som støtter dette og som ikke er åpenbart noe fabrikkert propaganda hjelper det lite... En youtube film, en kommentator, whatever... alt hjelper... Å bare si at informasjonen han her får inne fra Libya er svada sånn med % sikkerhet er jo litt vanskelig for deg å vurdere... jeg har selvsagt like lite å fare med den andre veien, og da gjenstår jo kun troen og tilliten.. Du kan gjerne si at du ikke har tillit til det han sier, men å si det er feil kan du altså ikke sånn uten videre... Lenke til kommentar
Kubin Skrevet 11. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2011 Du kan gjerne si at du ikke har tillit til det han sier, men å si det er feil kan du altså ikke sånn uten videre... Det han sier om innbyrdes konflikter mellom fraksjoner av opprørere, minner meg om denne nyheten, som også BBC skriver om : "A group of more than 200 heavily armed gunmen attacked a mosque in the Libyan capital and ransacked the tombs of two imams, witnesses said on Monday. "They arrived shortly after 10:00 pm (2000 GMT, Sunday night), between 200 and 300 of them, in pickups fitted with heavy machineguns. They took off at about 1:00 am," said Mahmud Rahman, a resident of Tripoli's northeastern Al-Masri district. "They forced open the mosque's door and then started to dig up the tombs of imams Abdel Rahman el-Masri and Salem Abu Seif, and made off with their relics," said Rahman. An Agency journalist, visiting the mosque and its adjoining Koranic school, said Muslim holy books had been burnt. "They had beards and were in military uniform. They must have been Islamic extremists wanting to make trouble. They want power, they want to control Libya," said a teacher at the school, on condition of anonymity. "They were very well organised. Men sealed off the perimeter of the mosque and were communicating with walkie-talkies," he said. Last week, a Muslim cemetery in the western district of Gargaresh and another near Tripoli airport were also ransacked, apparently with pneumatic drills and other heavy tools, according to witnesses." http://gulfnews.com/news/region/libya/gunmen-attack-mosque-in-tripoli-1.889316 http://www.bbc.co.uk/news/mobile/world-africa-15242235 Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 11. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2011 Her er enda en reportasje fra det som er en av mine favoritt medier for tiden, nemlig Russia Today... Får håpe de ikke lider samme skjebne som Al Jazeera... Her får vi noen tanker om hva ressursene i Libya betyr for denne konflikten. Lenke til kommentar
Kirikovski Skrevet 12. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2011 (endret) Whaaat, han fikk faktisk med en ting som stemmer Du må gjerne påstå ting, men uten noen saftige kilder som støtter dette og som ikke er åpenbart noe fabrikkert propaganda hjelper det lite... Kanskje det er dette jeg skulle ha skrevet som svar til videoen? Men jo, jeg kan helt greit si at tingene han påstår er feil, om ene og alene fordi ingen andre i hele verden ser ut til og kunne se noe til tingene han påstår skjer. Påstand: Det er full krig i Tripoli, personer dør og det er demonstrasjoner i gatene. Er det ikke en smule merkelig at ikke journalistene eller innbyggerne i selve Tripoli legger merke til dette men er mer opptatt av og male på veggene? rydde gatene og starte universitetet igjen. Selv flyplassen i Tripoli vil etter planen åpne igjen om 1 måned for internasjonal trafikk. Påstand: Ghaddafisoldater har full kontroll over Sirte. Står ikke det i litt sterk kontrast til journalistene som sender live fra Sirte? Opprørerne har forresten tatt politistasjonen midt i Sirte også nå. Samtidig som røde kors har evakuert skadde fra Sirte sykehus. Endret 12. oktober 2011 av Kirikovski Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 12. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2011 Her er enda en reportasje fra det som er en av mine favoritt medier for tiden, nemlig Russia Today... Først støtter du en brutal massemorder som Muammar al-Gaddafi og hans terroristregime og nå lener du deg til nyheter fra et autoritært land som er på god vei tilbake til sovjettiden... Hva er egentlig så galt med frihet og demokrati som vi har i Vesten? Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 12. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2011 kan så være at det var det ed trodde da de vedtok galskapen, men utfallet ble jo noe helt annet. Den eneste galskapen ville vært å ikke gripe inn for å stanse Gaddafis folkemord på egen befolkning! Som jeg skrev og som du fullstendig overså som vanelig er det tydelig at verden har lært noe av det som hendte etter Golfkrigen i 1991. Nei jøss.. problemet her er jo at de dreper de som driver butikken for så å selge tyvegodset til gribbene... De fjerner et diktatur og landets nye ledere knytter nye kontakter når det gjelder forettningsavtaler. Ingen ting i veien med det. Isolert sett er jeg jo enig i at det er en naturlig prosess at man inngår samarbeid, men problemet er jo at her myrdes eksisterende "eiere". En diktator som skal eie alt selv, joda... Jeg fikk alle nyheter via vestlig propaganda i starten og innså ikke før senere at dette kun var snakk om et ran og da engasjerte jeg meg... Og derfor bestemte du deg for å stole på informasjon fra et diktatur som Gaddafis og et autoritært land som Russland... Hørt om Anna Politkovskaja? Jeg er veldig sikker på at dette er starten på et langt større helvete enn hva noen av oss kan forestille oss... Et skritt av gangen så aksepterer vi krig etter krig... FN sa ja til denne. Det er ingen grunn til å tro at noe annet vil skje i nærmeste framtid desverre. Bare se på Russland og Kina som nedlegger veto for å hindre fordømmelse av Syria. Uskyldige mennesker i tusentall dør og ikke noen bryr seg.. Folk bryr seg om dødsfallene som i alle kriger. Hadde ikke NATO brydd seg med sivile kunne de knust både Afghanistan, Irak og Libya på under en time! Det er jeg sikker på at du en dag vil innse er et forferdelig feilgrep... Det er det kun du som kan innse siden du støtter feil side. Tror faktisk det er mer stabilt der enn hva vi ser i flere og flere europeiske byer hvor det snart bryter ut stammekriger mellom forskjellige etniske minoriteter.. Det vil bli stabilt så snart kampene er over og landet er gjenoppbygd. Iallefall dersom den nye ledelsen holder hva den har lovet. Under Gaddafi var det jo et helvette! Forløpig har de kun drept en hel bråte av dem.. så får jo tiden fremover vise hva de har oppnådd og hva prisen blir.. Uskyldige går alltid med i krig. Som sagt kunne NATO rasert alt og drept alle bare for å bli ferdig med jobben og ikke ha noe ansvar å ta lenger. Men da NATO forsøker å unngå sivile tap oppererer vi på den måten vi gjør. De har jo allerede åpnet dørene for de internasjonele bankene som setter folket i gjeld... Libya får selv avgjøre om de vil bruke disse eller ikke. I disse tider er det jo usikkert med en nasjons økonomi uansett hva man gjør. Jeg tror det blir tøffe tider for et folk som stort sett hadde alt... Definer å "ha alt"... Sånn utenom det så besvarte du din vane tro bare et av to innlegg. Om du føler at du ikke har innsikt nok til å besvare alt sammen får du iallefall ikke noe mer innsikt av å overse det... Jeg har kommet med svært mange forskjellige poeng i denne tråden som du har oversett glatt gang på gang. Foeslår at du prøver å få med deg alle innleggene heretter istedefor å bare velge ut noen settninger. Og jeg foreslår spesielt at du begynner å se forskjell på de statslederne vestlige land hadde da Irak ble invadert i 2003 og dem man har nå. Alle er ikke like og de prioriterer på forskjellig måte, hvilket gjør det feil å rope "olje" hver gang det skjer noe i en oljerik del av verden. Se feks. bare på distansen mellom Bush og Obama... Men nå kaller jobben på SFO så nå skal jeg dra og ta min del av ansvaret for 109 unger som skal ut på langtur. Ha en trivelig dag. Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 12. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2011 Her er enda en reportasje fra det som er en av mine favoritt medier for tiden, nemlig Russia Today... Først støtter du en brutal massemorder som Muammar al-Gaddafi og hans terroristregime og nå lener du deg til nyheter fra et autoritært land som er på god vei tilbake til sovjettiden... Hva er egentlig så galt med frihet og demokrati som vi har i Vesten? En hel masse... Vi styrter regimer i øst og vest og setter vårt system opp mot andre og dømmer folk som terrorister om de ikke følger vår mal. Når vi fenglser folk uten dom, forfølger folk og overvåker så er det greit, men når andre land som ikke følger "malen" gjør det samme er det terror. Når vi bomber og dreper er det greit, men når andre gjør det er det terror. Når vi invaderer suverene stater er det greit, men når andre gjør det er det terror. Når vi utnytter andre lands ressurser er det greit, men når andre gjør det er det misbruk.. Du har skevet en hel masse over her Glimti, og det er vel egentlig stort sett reprise på alt vi har kranglet om i ukesvis... Vi er på prinsippielt grunnlag uenig i at gadaffi er en tyrann og en massemorder.. so be it... Tiden fremover vil jo vise hva som skjer.. jeg frykter det verste.. nå truer de jo med militære reaksjoner mot Iran også... 1 Lenke til kommentar
Kubin Skrevet 12. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2011 "Ayman Al Zawahri, Al Qaeda Chief, Urges Libyan Fighters To Form Islamic State. (...) The 13-minute video entitled "And the defeats of Americans continue" was released by al-Qaida's media arm and surfaced on militant websites." http://www.huffingtonpost.com/2011/10/12/ayman-al-zawahri-libya_n_1006574.html Lenke til kommentar
Kubin Skrevet 12. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2011 (endret) Apropos noe vi snakket om tidligere i tråden. Hva har det seg at så mange folk fortsetter å le av dem som hele tiden får rett, mens de stoler på flirende idioter. : "In February of 2002, in a debate in the House of Commons, Jack Straw - then the foreign secretary - said that our forces ( in Afghanistan ) would be home by christmass. Just like they said in 1914, at the start of World War I. I rose in an intervention, and I told Jack Straw that our forces would not be home ten cristmasses hence. He laughed, theatrically. He invited the house to laugh along with him. And oh how they laughed." Endret 12. oktober 2011 av Kubin Lenke til kommentar
Lime Canes Skrevet 12. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2011 Først støtter du en brutal massemorder som Muammar al-Gaddafi og hans terroristregime og nå lener du deg til nyheter fra et autoritært land som er på god vei tilbake til sovjettiden...Russia Today er et interessant tidsskrift, men litt for anti-kapitalistisk vinklet til at det blir veldig bra. Al-Jazeera og The Guardian er de jeg leser mest, fordi de er mer politisk nøytrale. Hva er egentlig så galt med frihet og demokrati som vi har i Vesten?Frihet er bra, men vi har ikke det i vesten. For der man i mange land har diktatorer, har vi et pengediktatur. Istedenfor å drepe for konstitusjonell makt, dreper vi for penger. Banker og næringsliv er vestens Gaddafi, og det er finansiell og religiøs maktmisbruk som har dannet grunnlaget for vestlig moral. Jeg avskyr moral. Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 12. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2011 Hva sier så det libyske folk om frigjøringen? http://youtu.be/Q6kecdgPenw Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 12. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2011 DAGENS NYHETER: http://youtu.be/Y-Is7-Uuvco Lenke til kommentar
Kirikovski Skrevet 12. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2011 Hva sier så det libyske folk om frigjøringen? Er nok heller et spørsmål du kan spørre det libyske folk selv isteden for disse "kommentatorene" til RT siden krigen startet så har bare benghazi fått 120 nye aviser, de har også nye Libyske TV kanaler og nye Libyske radiostasjoner som har sendt under hele krigen. Fighters step up assault on Kadhafi town Forces of Libya's new regime were looking to step up their campaign against Moamer Kadhafi's diehards in his hometown on Wednesday after meeting little resistance and taking several key objectives. A day after seizing Sirte's police headquarters, the National Transitional Council forces were still closing in from the east and west on ever smaller pockets of pro-Kadhafi forces. Hundreds of them, massed in dozens of pickups, fired rockets from the west of the Mediterranean city whose seizure will enable the NTC to declare the liberation of Libya and clear the way for an election timetable. "All our lines are now in place; the area is completely surrounded," said NTC commander Zubayr Bakush. http://news.yahoo.com/fighters-move-kill-kadhafi-town-100253266.html Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 12. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2011 Se feks. bare på distansen mellom Bush og Obama... Yeaa... Obama virker jo verre enn Bush for tiden... http://youtu.be/WAjH2VFH8lw 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå