Gå til innhold

Libyakrigen-kampen mot Gaddafi's regime


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slår meg at disse arresteringene av svarte afrikanere er en del av et bilde hvor denne krigen kan komme til å eskalere og blande inn nabolandene. Med tanke på hvilke ambisjoner Gadaffi hadde for Afrika (satelitt etc) så er det ikke utenkelig at rasende svarte menn tar til Libya for å drepe disse rusede barbarene. De burde.

Lenke til kommentar

Vel det er jo NTC (NATO TERROR COUNCIL) selv som har fratatt dem disse grunnleggende livsnødvendighetene så at de gir vann og drivstoff til biler som flykter er ikke noe særlig formildende.

 

Det får så være, men røde kors gjør en god jobb under vanskelige og farlige forhold og jeg syns ikke du bør snakke nedlatende om de de fordi du syns de er på "fienden" sin side.

 

Hvis noen skulle komme til skade for å lese VG sin artikkel med navnet "Opprørere hindret Røde Kors i å nå Sirte ":

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/libya/artikkel.php?artid=10030432

 

Røde kors fikk forsyningene inn i Sirte på mandagen selv om de ble stoppet av skyting(i luften) på akkurat dette tidspunktet.

 

http://www.icrc.org/eng/resources/documents/news-release/2011/libya-news-2011-10-03.htm

 

ICRC staff crossed the front line with a fully loaded truck from the west side of Sirte. Fifty oxygen cylinders and other items required for hospital care were handed over to medical staff and representatives of civil society. A Dutch nurse who had been working in the hospital was evacuated in an ICRC vehicle.

Lenke til kommentar

Her er det et flott intervju med Patrick Henningsen som er redaktør i 21st Century Wire hvor han forteller om destabiliseringen av Libya.

 

He believes that the West is just carving up Libya, and the only stability it is really interested in is if it is stable enough for Western companies to come in and sign profitable contracts.

 

KILDE: http://21stcenturywire.com/2011/10/04/4021/

 

HER ER INTERVJUET:

Lenke til kommentar

Må nesten spørre, hvor mye av videoen tror du selv på? 20%? 10%?

Eller er det "stemmer bare 1% så bør jeg poste den" ?

 

Jeg anser det som 99% mer troverdig enn informasjon som kommer fra folk som støtter teppebombing av byer for å beskytte sivile.

 

Nå skal det sies at mye av det han har publisert før har omsider også blitt nevnt i andre medier etter en stund...

 

Du kan jo velge selv...

Lenke til kommentar

Kan du vise til at NATO har bedrevet teppebombing?

 

Forøvrig tror jeg langt mer på demokratiske og frie land enn på brutale og autoritære diktaturer!

 

Det er utallige filmer i denne tråden som viser dette Glimti. Og dette med styreform er ikke et argument siden Libya var et folkestyre. Det er ikke nødvendigvis så galt som du blir fortalt via propaganda maskineriet som har som eneste mål å legitimere et militært angrep for å styrte landets sittende styre.

 

Demonisering er lett å falle for, og det er jammen ikke lett å vite lenger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan du vise til at NATO har bedrevet teppebombing?

 

Forøvrig tror jeg langt mer på demokratiske og frie land enn på brutale og autoritære diktaturer!

 

Det er utallige filmer i denne tråden som viser dette Glimti. Og dette med styreform er ikke et argument siden Libya var et folkestyre. Det er ikke nødvendigvis så galt som du blir fortalt via propaganda maskineriet som har som eneste mål å legitimere et militært angrep for å styrte landets sittende styre.

 

Demonisering er lett å falle for, og det er jammen ikke lett å vite lenger.

Om du seriøst skal påstå at Gadaffi regimet egentlig var et åpent, snilt og greit "folkestyre", så kan vi vel bare konkludere med å være uenige.

 

He even openly criticized the regime. At the same dinner, the congressional aide asked him what Libya needed most. His one-word answer: democracy.

You mean Libya needs more democracy? the aide asked.

No. "More democracy" would imply that we had some, Saif said.

Her er forresten et sitat fra Saif al-Islam Gadaffi i 2003, han var visst uenig med deg.

Lenke til kommentar

Det er utallige filmer i denne tråden som viser dette Glimti. Og dette med styreform er ikke et argument siden Libya var et folkestyre. Det er ikke nødvendigvis så galt som du blir fortalt via propaganda maskineriet som har som eneste mål å legitimere et militært angrep for å styrte landets sittende styre.

 

Demonisering er lett å falle for, og det er jammen ikke lett å vite lenger.

 

Du prøver å overbevise meg med filmene dine samtidig som du kaller det jeg og andre som er for demokrati viser til for propaganda... Jeg kan forsikre deg om at den siden som har bedrevet propaganda her er Gaddafi og ikke NATO!

 

Når det gjelder styret til Gaddafi er det også bare kulisser som skal lure dere til å tro at det var valgt og styrt av folket. Gaddafi sa en ting og gjorde en annen akkurat slik alle andre diktatorer gjorde. Hvorfor tror du egentlig det ble opprør? Hvorfor tror du det ble opprør og revolusjoner i andre land enn Libya? Hvorfor tror du det foregår opprør i andre land? Å avfeie det med terrorister fra Al Qaida eller andre ekstreme som ønsker et religiøst styre er altfor lett og komplett latterlig! De ville fjerne diktaturene og få frie land.

 

Dessuten har du hele tiden nektet å se på Gaddafis tideligere handlinger, men bare sagt at det er foreldet...

Lenke til kommentar
Hvorfor tror du egentlig det ble opprør? Hvorfor tror du det ble opprør og revolusjoner i andre land enn Libya? Hvorfor tror du det foregår opprør i andre land?

 

Divide and Conquer !!

 

Libya har åpenbart vært splittet lenge og det har vært stor misnøye fra den muslimske delen av befolkningen som hatet Gadaffi for hans liberale linje...

 

Å fyre opp under dette og da til slutt spe på med håp om å slå kloa i milliarder av oljepenger osv..osv.. så er det nok lettere enn du tror å starte ett opprør...

Lenke til kommentar

Kan du vise til at NATO har bedrevet teppebombing?

 

Forøvrig tror jeg langt mer på demokratiske og frie land enn på brutale og autoritære diktaturer!

 

Det er utallige filmer i denne tråden som viser dette Glimti.

 

Det er ingen filmer i denne tråden som viser teppebombing. Er heller ikke noen som viser terrorbombing. Har sett en video med navnet "NATO carpet bombing Libya" men den viste altså 4 presisjonsstyrte bomber som treffer utvalgte legitime mål.

 

Den tyske byen Dresden ble truffet av 850.000 bomber på 2 dager under andre verdenskrig.

 

NATO har sluppet 10.000 bomber over 7 måneder i Libya.

 

Hvor passer "det å hindre hjelpemannskaper å hjelpe de sivile" inn den versjonen vi får servert daglig??

 

Leser du den tredje øverste posten så ser du at Røde Kors kom seg inn i Sirte den dagen. De ble ikke stoppet da de kjørte inn fredag, de ble ikke stoppet på lørdag, hvorfor i gudenes navn de skjøt i luften akkurat da de skulle kjøre inn i byen på mandagen vet jeg ikke men de fikk kjørt inn i byen likevel og levert forsyninger.

 

I dag gjorde de det skikkelig:

Oct 5 - The NTC halts fire to allow the Red Cross to deliver vital medical aid to the besieged city of Sirte. Lily Grimes reports

 

http://in.reuters.com/video/2011/10/05/aid-reaches-sirte-as-assault-continues?videoId=222255944&videoChannel=-13377

 

Veldig spesielt og sykt mistenkelig vel??

 

Akkurat hva i den videoen er sykt mistenkelig?

Endret av Kirikovski
  • Liker 1
Lenke til kommentar

jaja.. så var det dagens nyheter...

 

Går ikke så bra for rebellene i Tripoli om dagen:

 

 

Situasjonen i Sirte forverres, og bombing til NATO og opprørerne fører fortsatt til massive tap av sivile liv i Sirte:

 

 

Opprørerne har begynt å sloss mot hverandre og det har vært kamper i Misrata og en del annet ellers i Libya i dag.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...