Gå til innhold

Libyakrigen-kampen mot Gaddafi's regime


Anbefalte innlegg

NATO sine bomber har ikke engang drept 1000 sivile, Ghaddafi forårsaket døden til 2000 personer bare i Misrata.

 

Hvor er dokumentasjonen??

Russerne har forresten også bekreftet at disse løse ryktene om flyangrep osv mot sivile bare var tull... Det skjedde ikke...

Tror du virkelig ikke flere enn 1000 sivile har mistet livet for NATO, og det slår meg med det samme at det virker som det er et akseptabelt og lite tap...

 

Russerne avkreftet at flyangrep mot sivile med bomber som lager store nok krater slik at de kan sees sees med satellittbilder ikke ble sluppet den 22 eller 23 februar.

 

Nå er jo det morsomme at ingen påstår at noen bomber ble sluppet mot sivile de dagene heller, men at en ammunisjonsbunker ble bombet.

 

Dokumentasjonen er faktisk Ghaddafi sitt helsevesen selv under 6 måneder av krigen, selv om de ble tatt i og ha kunstig oppjustere tallet, litt dårlig telling siden Tripoli sitt fall men enkel matte tilsier at 8000 bomber over 6 måneder dreper worst case ghaddafi scenario 1000 sivile, så dreper ikke 400 bomber over Sirte 2000 sivile, NATO sier også at de ikke har drept noe sivile i Sirte men de kan ikke utelukke at noen har død. Jeg tror personlig at NATO ville ha lagt merke til 2000 døde sivile.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gaddafi er den blodtørstige her! Han var klar til å gå fra dør til dør for å slakte libyere siden noen ville gjøre opprør og omsider få et demokratisk styre.

 

Og du nekter fremdeles plent å svare ang. kjemiske våpen...

 

Hvor har dere dette vaset fra egentlig??

 

Jeg tror jeg finner frem aluminiumfolien og lager meg en hatt av den.. dette er rett ut skremmende...

 

Bare så det er nevnt.. jeg sitter mye på forumet fra mobilen og det er mildt sagt ikke den mest optimale enheten å sitere ting på..

 

Hva de måtte velge å gjøre med hverandre er helt og holdent opp til dem selv å finne ut av. Om de vil redusere befolkningen med 99,9% so be it... Det er ikke vår sak...

 

Jeg synes dog det er tragisk at du synes det er helt greit at NATO bruker utarmet uran som vil forårsake senskader i mange tiår fremover...

Lenke til kommentar

Hva de måtte velge å gjøre med hverandre er helt og holdent opp til dem selv å finne ut av. Om de vil redusere befolkningen med 99,9% so be it... Det er ikke vår sak...

 

Jeg synes dog det er tragisk at du synes det er helt greit at NATO bruker utarmet uran som vil forårsake senskader i mange tiår fremover...

 

Det heter Responsibility to protect (R2P), så nei, han kan ikke masse slakte personer som han vil.

 

(utarmet uran har ikke blitt brukt i Libya hvis noen skulle feilaktig tro det når de leser Akasha sin post)

 

Meanwhile.. back in Norway.

 

Litt av noen tall du opererer med Glimti.

 

Var da Akasha som nevnte det :p

Endret av Kirikovski
Lenke til kommentar

Jeg synes dog det er tragisk at du synes det er helt greit at NATO bruker utarmet uran som vil forårsake senskader i mange tiår fremover...

Det er ganske godt dokumentert at bombingen av f.eks Fallujah har ført til at svært mange barn blir født med misdannelser.

 

 

Disse barna er uskyldige og akkurat dette synes jeg er mye verre og styggere enn selve krigen som er en kort prosess i forhold, men dette svineriet vil pågå i flerfoldige generasjoner. Yngre mennesker avstår i fra å få barn når de ser dette, så på det viset rammer dette på mange flere fronter.

 

Absolutt groteskt. Å tenke seg til at dette skjer fordi at griske mennesker i vesten skal ha fortjeneste.

Lenke til kommentar

Så du synes det er helt greit at en gal despot og diktator dreper 99/9% av folket...

 

Jo, det bør vi gripe inn i! Vi må bruke all vår makt og hindre slike folkemord og utrenskninger!

 

Jeg sa ikke at det var greit, men at de selv er ansvarlig for sitt eget folks skjebne slik som alle andre...

 

Du burde lære deg å feie for egen dør og at stein ikke bør kastes i glasshus...

Lenke til kommentar

(utarmet uran har ikke blitt brukt i Libya hvis noen skulle feilaktig tro det når de leser Akasha sin post)

Hva vet du om dette da egentlig???

 

http://rt.com/usa/news/nato-depleted-uranium-libya/

 

Vel, som det står i linken din:

NATO denies the use of depleted uranium, England totalt blånektet og USA, det landet som har brukt mest av det, har også sagt at de ikke bruker det i Libya men kunne ikke utelukke at de kanskje ville bruke det hvis behovet skulle vise seg (dette var midt i krigen tror jeg? USA trakk seg mer ut og fjernet alle A-10 flyene kort tid etterpå).

 

Nå er det jo også slik at bruk av depleted uranium enkelt kan bevises med en geigerteller og et nedslagsfelt, så langt har ingen gjort dette. Hvis det eneste beviset de har for bruk av DU er Conn Hallinan is a columnist with Foreign Policy in Focus and says that, after examining the impact wounds left on tanks in Libya, he is almost certain that depleted uranium is being utilized. så kan de drite langveis oppi det, finn meg noen med en geigerteller og en stridsvogn som de gjorde i Irak.

Lenke til kommentar

Opprørerne sirkler inn Kadhafis sønn

 

Muammar Kadhafis sønn Mutassim hevdes å gjemme seg i et sykehus i farens fødeby Sirte.

 

Interessant hvordan det i αкαѕнα sin video 2 poster over hevdes at NATO har bombet sykehuset allerede.

 

A Red Cross convoy delivered oxygen and other urgently needed medical supplies to the Ibn Sina hospital on Monday after an earlier attempt was aborted because of heavy fighting.

 

"The situation on the ground was very tense with ongoing fighting," Red Cross delegate Hichem Khadraoui said.

 

http://www.reuters.com/article/2011/10/03/libya-idUSL5E7L347L20111003

 

Det ville ha vært lettere hvis jeg fant de 1-2 tingene i videoen som stemmer enn at jeg listet alt som ikke stemmer, skutt ned et UAE helikopter? UAE har ikke helikopter i Libya! 14 bilbomer i Tripoli? Kamper i green square? Innbyggere fra Bani Walid på vei til og frigjøre Tripoli? Bombing av moskeer midt i bønnetiden? I drømme-ghaddafi-land kanskje.

 

Er ikke morris samme karen som påstod at Al-Zawia, Brega og Gharyan var under full ghaddafi kontroll dagen før Tripoli falt? :hmm:

Endret av Kirikovski
Lenke til kommentar

Jeg sa ikke at det var greit, men at de selv er ansvarlig for sitt eget folks skjebne slik som alle andre...

 

Du burde lære deg å feie for egen dør og at stein ikke bør kastes i glasshus...

 

Selv ansvarlig for sin egen skjebne... Feie for egen dør... ENKELTE NEKTER Å SITTE STILLE OG SE PÅ AT ANDRE BLIR SLAKTET SÅ LENGE DE SELV HAR MAKT TIL Å FORHINDRE DET! Og nok en gang, ikke bare se på hva som hendte denne gang, men på alt det Gaddafi og regimet hans har stått bak før også!

 

Kan du nå besvare følgende: Hva hadde du ment dersom Gaddafi hadde brukt kjemiske våpen?

 

PS: Ikke snakk for høyt om steinkasting og glasshus...

Lenke til kommentar

Kan du nå besvare følgende: Hva hadde du ment dersom Gaddafi hadde brukt kjemiske våpen?

 

Som sagt over er de selv ansvarlige for sitt folks skjebne. Og så fremt deres handlinger ikke påvirker andre så er det ene og alene opp til dem å løse interne anliggende.

 

Vi burde kanskje straffe USA for deres bruk av atombomber ?

 

Jeg vil mene det samme om en slik bruk som bruk av atomvåpen... inklusive bruk av utarmet uran i ammunisjon.

 

Jeg ser dog ikke sammenhengen mellom drap og lidelse til ytterligere tusener for å få hevn for noe vi ikke har en dritt med..

Lenke til kommentar

Selv ansvarlig for sin egen skjebne... Feie for egen dør... ENKELTE NEKTER Å SITTE STILLE OG SE PÅ AT ANDRE BLIR SLAKTET SÅ LENGE DE SELV HAR MAKT TIL Å FORHINDRE DET!

 

Da er det jo synd at handlingene viser en holdning som vitner om at et ønske om å beskytte de sivile er totalt fraværende.

 

Lite troverdig med andre ord...

 

Med andre ord er du for å sitte trygt og godt hjemme mens andre uskyldige blir slaktet!?

 

Nok en gang må jeg påpeke at dette er en påstand uten dekning

Lenke til kommentar

Da er det jo synd at handlingene viser en holdning som vitner om at et ønske om å beskytte de sivile er totalt fraværende.

 

NATO har vist seg interessert i å beskytte sivile hele tiden! Og det å fjerne Gaddafi og regimet hans for å beskytte de sivile har vært innenfor mandatet hele tiden.

 

Lite troverdig med andre ord...

 

Det eneste som er lite troverdig i denne saken er Muammar al-Gaddafi og hans regime!

 

Nok en gang må jeg påpeke at dette er en påstand uten dekning

 

Da kan du kansje forklare hvorfor vi ikke burde gripe inn for å forhindre et folkemord...

 

Og gjør det uten å gnåle om at det er værre i andre land for det er jeg fullt klar over og har kommentert en rekke ganger. I denne tråden konsentrerer vi oss om Libya.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...