Gå til innhold

Libyakrigen-kampen mot Gaddafi's regime


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Chávez støtter sine «brødre» Gaddafi og Assad

 

Venezuelas president Hugo Chávez ber for Libyas styrtede leder Muammar Gaddafi og sier han står solidarisk side om side med Syrias president Bashar al-Assad.

 

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10039578

 

Dere som så iherdig forsvarer Gaddafi, her ser dere jo hva slags støttespillere han egentlig har...

Lenke til kommentar

Du har misforstått fullstendig Glimti. Jeg støtter ikke Gadaffi som person men det frie folket i libya som gadaffi på mange måter var frontfigur for.

 

Føler ikke at en person har noe mer verdi enn en annen og kan ikke støtte drap på titusener for å styrte en.

 

Edit : når jeg tenker meg om så støtter jeg i alle fall gadaffi mer enn dem som slipper bomber.

Endret av αкαѕнα
Lenke til kommentar

Du har misforstått fullstendig Glimti. Jeg støtter ikke Gadaffi som person men det frie folket i libya som gadaffi på mange måter var frontfigur for.

 

Føler ikke at en person har noe mer verdi enn en annen og kan ikke støtte drap på titusener for å styrte en.

 

Edit : når jeg tenker meg om så støtter jeg i alle fall gadaffi mer enn dem som slipper bomber.

 

Hvordan kan en despot og tyrann som fengslet, torturerte og drepte de som ikke underkastet seg styret hans og som samtidig begikk terrorhandlinger i utlandet og beskyttet terrorister være en frontfigur for en hel befolkning? Hvorfor skal ikke den libyske befolkningen selv få velge sine ledere på demokratisk måte? Hvorfor skal de uskyldige utsettes for masseslakt når bare noen blant befolkningen begår opprør?

Lenke til kommentar

Det at det ikke finnes partier og valg av hvilken dott som skal svinge øksa er ikke det samme som at folket generelt sett var lenket.

 

Det var folkestyre i libya.. at ekstreme muslimer vil gjøre opprør og innføre sharia lovet endrer ikke dette... hva de får nå er jeg redd vil bli enda verre.

 

Og være så snill å klapp igjen brødboksen om det humanitære aspektet. Jeg tror ikke du tror fullt og helt på dette selv engang...

 

Sivile dør i hopetall og deres blod er dessverre på våre hender.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Libya: the West and al-Qaeda on the same side.

 

Statements of support for Libya's revolution by al-Qaeda and leading Islamists have led to fears that military action by the West might be playing into the hands of its ideological enemies."

 

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/africaandindianocean/libya/8391632/Libya-the-West-and-al-Qaeda-on-the-same-side.html

 

Denne artikkelen får en til å tenke på Afghanistan, og hvordan det har gått der. Her er det den danske journalisten Carsten Jensen, som var tilhenger av invasjonen i Afghanistan for ti år siden, men som nå virkelig har lært at idioti ikke lønner seg :

 

"Nato verre enn Sovjet i Afghanistan.

 

- Russerne gjorde mer for utviklingen i Afghanistan enn det vestlige land har gjort, sier den danske forfatteren Carsten Jensen. Han mener krigen er innhyllet i en tåke av løgner.

 

(...)

 

Det er helt absurd. Afghanistan er et land der det fins 2.700 militser og 180.000 menn under våpen utenfor statlig kontroll. Dette innebærer at demokratiets fiasko er strukturelt innebygd i den afghanske modellen.

 

– Det kan aldri bli demokrati i Afghanistan. Ettersom vi har valgt krigsherrene som allierte, har vi også valgt bort demokratiet. Resten er tom retorikk, mener han."

 

http://www.abcnyheter.no/nyheter/kultur/111002/%E2%80%93-nato-verre-enn-sovjet-i-afghanistan

Endret av Kubin
Lenke til kommentar

Det at det ikke finnes partier og valg av hvilken dott som skal svinge øksa er ikke det samme som at folket generelt sett var lenket.

 

Det var folkestyre i libya.. at ekstreme muslimer vil gjøre opprør og innføre sharia lovet endrer ikke dette... hva de får nå er jeg redd vil bli enda verre.

 

Og være så snill å klapp igjen brødboksen om det humanitære aspektet. Jeg tror ikke du tror fullt og helt på dette selv engang...

 

Sivile dør i hopetall og deres blod er dessverre på våre hender.

 

Jada... "Klapp igjen brødboksen"... :roll: Hadde du noe mer sakelig å si når du først er i gang?

 

Det jeg ikke tror på er disse KOMPLETT LATTERLIGE utsagnene om olje og dominans hver gang USA eller NATO er innblandet i en konflikt. At ikke folk kan forstå at andre ikke vil sitte stille og se på et folkemord er helt utrolig! Vi angrep Irak i 1991 for å befri Kuwait akkurat som vi angrep Serbia i 1999 for å befri Kosovo og slik vi angrep gaddafiregimet i Libya nå FOR Å SIKKRE OG BEFRI BEFOLKNINGEN! At man da vil knytte bånd til landet og dets nye ledelse så fort som mulig er helt naturlig da man vil unngå nytt fiendeskap når det gamle regimet er borte. Om det fører til forettningsavtaler og forbindelser er det ingen ting galt ved det. Husk på at begge parter tjener på det, ikke bare den vestlige.

 

Nok en gang: Hva hadde du sagt om Gaddafi hadde brukt kjemiske våpen? Du har ikke besvart det hittil...

Endret av Glimti
Lenke til kommentar

"Nok en gang: Hva hadde du sagt om Gaddafi hadde brukt kjemiske våpen?"

 

Hva skal dette teoretiske spørsmålet bevise?

 

Hva sier du til at barn blir født med alvorlige misdannelser grunnet den invaderendes makts våpen? Av mindre betydning?

 

 

"buhu Gadaffi terroriserte sivilbefolkningen enda det ikke finnes beviser for det buhu, jeg har sett kamelbein på tven så derfor må det være sant buhu"

Endret av Juviking
Lenke til kommentar

Tåpelige argumenter. Dette demokratiet ditt er ikke en gang ønsket i vesten, som om dette er noe de ønsker selv. Du har heller ikke frelagt noe kilde på denne "dør til dør" påstanden din.

 

http://www.youtube.com/watch?v=I8_ookZcSq4

 

Å skyte artilleri mot tett befolkede områder er som vi alle vet forenelig med de demokratiske, humane verdier. Jeg er helt sikker på at demokratiet får mange nye støttespillere i Libya som følge av denne bombingen, for hvem vil vel ikke støtte noen som bomber deres slekt og venner?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det jeg ikke tror på er disse KOMPLETT LATTERLIGE utsagnene om olje og dominans hver gang USA eller NATO er innblandet i en konflikt.

 

550px-Libya_%2528orthographic_projection%2529.svg.png

 

Stater med gjeld opp til ørene angriper en stat med null gjeld, store oljeressurser, og store reserver.

 

Og mye av de store reservene befinner seg hos de landene som angriper.

 

Og nå som de angripende statene har bombet Libya, blandt annet bombet vannforsyningen, så skal de angripende statene bygge opp igjen, mot god betaling tatt fra Libyas reserver.

 

"Already in August, UNICEF warned that extensive NATO bombing of Libya’s water infrastructure “could turn into an unprecedented health epidemic “ (Christian Balslev-Olesen of UNICEF’s Libya Office, August 2011).

 

(...)

 

The objective of the NATO bombings from the outset was to destroy the country’s standard of living, its health infrastructure, its schools and hospitals, its water distribution system.

 

(...)

 

“War is Good for Business’. NATO, the Pentagon and the Washington based international financial institutions (IFIs) operate in close coordination. What has been destroyed by NATO will be rebuilt by Libya’s Western creditors under the helm of the “Washington Consensus”

 

(...)

 

In a bitter irony, after having stolen Libya’s oil wealth and confiscated its overseas financial assets, the “donor community” has pledged to lend the (stolen) money back to finance Libya’s post-war “reconstruction”. "

 

http://truthfrequencynews.com/?p=13505

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Edit : når jeg tenker meg om så støtter jeg i alle fall gadaffi mer enn dem som slipper bomber.

 

NATO sine bomber har ikke engang drept 1000 sivile, Ghaddafi forårsaket døden til 2000 personer bare i Misrata.

 

Du var forresten pussig stille da Ghaddafi herjet med Zawiya, Misrata og Ajdabiya, eller rundt hva han skulle gjøre mot Benghazi.. men plutselig når Sirte, Ghaddafi sin kjære hjemby, får en forsmak i 2 uker av hva det Misrata måtte gjennomgå i flere måneder med artilleri, raketter og stridsvogner da blør plutselig hjertet ditt for de sivile? Du vet at en god andel av de sivile i Sirte nå er egentlig fra Misrata? You know, de sivile du egentlig ikke bryr deg om?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

NATO sine bomber har ikke engang drept 1000 sivile, Ghaddafi forårsaket døden til 2000 personer bare i Misrata.

 

Hvor er dokumentasjonen??

 

Russerne har forresten også bekreftet at disse løse ryktene om flyangrep osv mot sivile bare var tull... Det skjedde ikke...

 

Tror du virkelig ikke flere enn 1000 sivile har mistet livet for NATO, og det slår meg med det samme at det virker som det er et akseptabelt og lite tap...

 

Det er en trist dag..

Lenke til kommentar

Tar med et litt artig tilbakeblikk. Dette utspillet kom bare et par uker før det braket løs :

 

Sun Feb 13, 2011 :

 

"Gaddafi tells Palestinians: revolt against Israel.

 

Libyan leader says refugees should mass on Israel's shores."

 

http://af.reuters.com/article/tunisiaNews/idAFLDE71C0KP20110213

 

Jeg kan hive med et til artig tilbakeblikk, her snakker Ghaddafi om diktatoren Ben Ali som ble styrtet i tunisia:

 

Bring back Ben Ali, there's none better

In a speech on state television he said he was "pained" by what was happening in the country on Libya's north-western border.

 

"You have suffered a great loss," he said. "There is none better than Zine to govern Tunisia."

 

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/africaandindianocean/tunisia/8262859/Gaddafi-bring-back-Ben-Ali-theres-none-better.html

Endret av Kirikovski
Lenke til kommentar

Du var forresten pussig stille da Ghaddafi herjet med Zawiya, Misrata og Ajdabiya, eller rundt hva han skulle gjøre mot Benghazi.. men plutselig når Sirte, Ghaddafi sin kjære hjemby, får en forsmak i 2 uker av hva det Misrata måtte gjennomgå i flere måneder med artilleri, raketter og stridsvogner da blør plutselig hjertet ditt for de sivile? Du vet at en god andel av de sivile i Sirte nå er egentlig fra Misrata? You know, de sivile du egentlig ikke bryr deg om?

 

Har du noe mer vel dokumentert propaganda tull på lur eller er har du gått tom?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...