Gå til innhold

Råd om kjøp av bærbar i toppklasse- vurderer b.l.a Vaio Z-series

Zifud

Anbefalte innlegg

Hei,

Skal kjøpe bærbar i prisklasse ~ 15- 20 000, mest til bruk på universitet- men må også kunne brukes til spilling (LAN etc) Prosessor, skjermkort og ram er viktig- blu-ray spiller osv er derimot ikke nødvendig.

For øyeblikket kjenner jeg til to alternativer, enten vaio z-series eller evt en ny Macbook Pro, lener mot Sony da vekt er viktig, og så vidt jeg husker veier Vaioen 1 kg mindre

Vaioen:

http://www.sonystyle.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10551&storeId=10151&langId=-1&productId=8198552921666258215#features

Før kunne man velge full HD (1920x1080), RAM, prosessor og hard-disk, vet ikke helt hva som skjedde med det :s

Kommer forresten til å kjøpe bærbar i USA.

Er nysjerrig på hva dere tenker om dette- bør jeg vente på en ny modell? Finnes det andre alternativer enn de jeg har nevnt? Noen tanker rundt Mac?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du kjøper den bærbare i USA, så må du huske på toll og mva bestemmelsene. Om maskinen koster mer enn kr 6.000, så må du betale mva for den når du kommer med flyet. Har du også tenkt på at du da også forkaster dine forbruker rettigheter?

Så er jo spørsmålet når du skal reise. Det dukker opp nye modeller hver dag, og hardware.no hadde i dag en artikkel i dag om en ny Samsung serie. Den bør du titte på.

Lenke til kommentar

Både Vaioen og 15" MacBook Pro med Radeon HD 6750M er fullgode alternativer. 13" MBP er det bare å glemme dersom spill er viktig for deg (kommer naturligvis mye an på hvilke spill det er snakk om).

Da prisforskjellen blir ~$100, foreslår jeg enkelt og greit at du kjøper Vaio Z. 15" MBP veier faktisk over 1 kg mer, og med fokus på spill vil du etter all sannsynlighet spare deg selv for mye frustrasjon fra 2xOS via BootCamp.

Alternativt kan du ta en titt i Alienware-sortimentet til Dell eller liknende.

Lenke til kommentar

Takker for gode svar! Burde kanskje presisert at det viktigste er studier, men at laptopen skal brukes lan nå og da- altså best mulig skjermkort, prosessor etc per vekt.

Utifra svarene har jeg fått inntrykket av at Z-series egner seg best til dette formålet- når det er sagt har jeg aldri brukt Mac, så dersom OS'et til MBP er bedre egnet for skolearbeid etc vil jo det også telle i avgjørelsen. Hadde vært spennende å prøve Apple, men det faktum at MBP veier 1 kg mer er en stor ulempe

Vet noen hva som skjedde med muligheten til å velge RAM/prosessor/etc på Vaioen? Nå ser det ut til at man bare kan bestille en modell

Lenke til kommentar

Takker for forslaget, men 3.6 kg blir dessverre for mye! :) Z-series veier bare 1.4 kg, er villig til å ofre litt specs for det, som sagt er det viktigste å ha en lett pc som er så kraftig så mulig, må drasse den bort til universitet hver dag :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...