Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

I skyggen av alle eksene

Anbefalte innlegg

Huff, jeg føler meg egentlig som en patetisk, vandrende klisjé for øyeblikket. Er i et forhold med en mann som har en laang seksuell historie, både når det gjelder forhold og one night stands. Jeg var jomfru da jeg møtte ham.

Nå har vi har snart vært sammen i et år, men jeg føler meg fortsatt som "en i rekka". I senga har jeg prestasjonsangst. Nå har nemlig analsex kommet på bane, og selv om jeg ikke føler meg klar for dette ennå så kommer jeg ikke til å klare å si nei. Jeg har jo ikke lyst til å være dårligere enn de andre han har hatt.

Noe annet som plager meg er at han har sagt at han aldri kan bli mer glad i meg enn i den forrige eksen sin. Jeg tror jeg skjønner hva han mener med det, "det blir på en annen måte" osv, men det var litt unødvendig å si. Nå sitter det som etset fast i hukommelsen min.

Hvordan skal jeg klare å leve med dette? Kommer det til å gå over? Jeg jobber hardt med meg selv hver dag, men jeg klarer bare å dytte tankene bakerst i hodet, og så dukker de opp igjen når jeg har en dårlig dag.

Hadde satt utrolig stor pris på noen gode råd, trøst, et ordentlig spark bak eller egentlig hva som helst. Er så lei av å gråte og synes synd på meg selv. Kjernen i problemet er vel at han er veldig spesiell for meg, men jeg føler ikke at han ser på meg på samme måte. Han har jo opplevd alt før, med noen andre.

Postet av anonym: 2dc97dbaeeccba22790e7899ecb0846f

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Mannen i ditt liv" høres ut som en patetisk, vandrende klisjé. Å si at han aldri kommer til å bli mer glad i deg enn eksen sin er utilgivelig.

Hvis du er fornøyd med alltid å være andrevalget. Go ahead!

(Det er i utgangspunktet ikke et problem at han har en lang etc historie, så lenge han lar det være historie og ikke trekker den fram.)

Postet av anonym: e20b2b0c129c7086bc3624d1346a7d45

• Liker 2
Lenke til kommentar

Noe annet som plager meg er at han har sagt at han aldri kan bli mer glad i meg enn i den forrige eksen sin. Jeg tror jeg skjønner hva han mener med det, "det blir på en annen måte" osv, men det var litt unødvendig å si. Nå sitter det som etset fast i hukommelsen min.

Hvordan skal jeg klare å leve med dette? Kommer det til å gå over? Jeg jobber hardt med meg selv hver dag, men jeg klarer bare å dytte tankene bakerst i hodet, og så dukker de opp igjen når jeg har en dårlig dag.

Hadde satt utrolig stor pris på noen gode råd, trøst, et ordentlig spark bak eller egentlig hva som helst. Er så lei av å gråte og synes synd på meg selv. Kjernen i problemet er vel at han er veldig spesiell for meg, men jeg føler ikke at han ser på meg på samme måte. Han har jo opplevd alt før, med noen andre.

1: Han er virkelig en stor dust som sier noe sånt -.-

2: Sannsynligvis kommer du for alltid til å huske den kommentaren, og jeg skjønner godt hva du mener med at den personen er spesiell for deg. Til gjengjeld er det utrolig vondt å vite at den andre personen ikke føler det samme om en selv. For din egen skyld, og nå baserer jeg meg litt på det du skriver om at du absolutt ikke har det bra som det er nå, snakk med han om hvordan du føler om det og vurder forholdet deres. Slik at forholdet virkelig er deres, og ikke bare ditt for å si det på den måten.

Lenke til kommentar

Det er ikke nødvendigvis noe negativt han mente når han sa at han aldri kom til å bli mer glad i deg enn de andre. Menn er bare rare dyr, prat med han om dette.

Forøvrig burde du aldri gjøre noe du ikke har lyst til! Hvis han ikke ønsker å vente for din skyld så er han ikke noe å samle på i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Jeg kan også skjønne hva han mener med det, men det er overhodet ikke noe man sier til kjæresten sin. Og hvis han føler det slik, burde du finne deg noen andre.

Og ikke ha analsex fordi du ikke "vil være dårligere enn de andre". Finn deg en som bryr seg om deg og hva du vil.

• Liker 1
Lenke til kommentar
(Det er i utgangspunktet ikke et problem at han har en lang etc historie, så lenge han lar det være historie og ikke trekker den fram.)

Har nok dessverre ganske stor oversikt over de forrige jentene hans. Han har fortsatt bilder av mange av dem på både mobil og facebook, og klarte å nevne dem i flere situasjoner før jeg hadde mot nok til å si i fra. Det virker heldigvis som han har forstått at det plager meg nå (etter flere ganger med repetisjon), og han har ikke sagt mer. Men jeg mistenker egentlig at han rett og slett ikke har flere å trekke frem...

Når jeg tar opp disse problemene så synes han alltid at jeg overragerer, og kommer med uttalelser som "jeg skjønner ikke hvorfor du tar opp dette i det hele tatt". Det er derfor veldig godt å få litt støtte. Tusen takk.

Når det gjelder sexen så kommer han selvsagt til å godta et nei. Jeg må nesten bare minne om at det jeg skriver her ikke reflekterer hele hans personlighet. I det store og det hele er han en omtenksom og fin person. Jeg har nok selvrespekt til å avbryte forholdet om det blir for ille.

En del av meg har litt lyst til å vise ham denne tråden, men har en mistanke om at det kan gjøre ting verre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...