Scroogey Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Jeg skal spille inn (capture) HD-video fra Sony HVR HD 1000E med firewire i Premiere Pro. I Premiere velger jeg HDV - 1080i25 (50i), og det går fint å spille inn med capture-vinduet, men filmen som blir spilt over uten HD. Har koblet kameraet med HDMI til TVen, og vet derfor at råfilen er i HD. Så hvor ligger problemet; i programvaren, firwire-kabelen eller et annet sted? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Gå inn på kameraet og verifiser at det er innstilt på å ta opp i 1080i-modus. Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Du kan laste ned gratisprogrammet HDVsplit og overføre videoene der. Da vil du i alle fall finne ut om det er programmet eller kameraet som er feil. Jeg overfører forresten alltid i HDVsplit i stedet for Premiere fordi programmet er mindre og lettere. Dessuten splitter HDVsplit automatisk opp klippene og navngir dem med dato og tidspunkt. Lenke til kommentar
Scroogey Skrevet 24. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2011 Takk for hjelpen, kommer til å bruke HDVsplit under innspilling, så kameraet recorder rett på PCen. Da dukker det opp et nytt problem; jeg trenger en lang firewire-kabel, gjerne 5 meter+. Har ikke lyktes å finne en så lang kabel på nettet, noen som vet hvor jeg kan få tak i det? Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Er det bærbar PC du har? I så fall trenger du denne: SANDBERG Firewire, 4pM-4pM, 5 m til 157 kr. Har du stasjonær PC trenger du denne: SANDBERG Firewire, 4pM-6pM, 5 m (502-82) til 139 kr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå