Xino Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Hei Har nettopp kjoept ny maskin og opplever at den krasjer ved jevne mellomrom. Har gjort alt jeg kan tenke paa naar det gjelder stabilitet paa HW; 1) bruker siste bios, siste version paa drivere og Windows update 2) Satt ram til 2.5-4-4-6-8 - 2.75v og Auto Maskinen krasjer fortsatt og derfor kjoerte jeg memtest86 Ganske riktig rapporterer den feil i test 5 (kun denne), baade paa instilling auto og annet oppsett men paa range helt paa slutten av testen i.e 1022-1023 mb. Den endret seg i tillegg naar jeg endret voltage instillingen. Finnes det noen andre maater aa endre/sjekke om minnebrikkene faktisk er daarlig? - kan det vaere andre ting som gjoer at det resultatet blir slik det blir? Paa forhaand takk -AA (Beklager mangel paa norsk tegnsett - bor for tiden i USA ) P4 3ghz 800fsb Asus p4c800 Delux (bios 1008) Cosair 2x512mb 3200 2,5 ram Ati radon 9800 pro 128 mb PS 380W Soundblaster Audigy 2x 80 gb WD Winxp home Lenke til kommentar
Zink Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Siden du ikke nevner det: kjør med 1 brikke, skift mellom ram-sloter og test for hver plassering. På den måten vil du se hvilken brikke som feiler, evt. om det er en feil på hk. . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå