Gå til innhold

HDMI Splitter ==> Bildet hakker..

Anbefalte innlegg

Har et mediesenter, pvr og ps3 koblet til en reciever, utsignalet fra denne igjen til en hdmi splitter (http://www.dealextreme.com/p/3-port-3d-1080p-hdmi-splitter-1-in-2-out-53623) som deler signalet til en tv og en projektor.

Før jeg investerte i splitteren måtte jeg stresse med å bytte på kablene hver gang jeg skulle se på tven eller projektoren.

Før splitteren fungerte alt fint, men nå har jeg problemer med mediesenteret. Pvr og ps3 fungerer fortsatt fint, men bildet fra mediesenteret hakker! Tidligere kunne jeg se i 1080p uten problemer mens jeg nå har redusert oppløsningen til 720p men opplever fremdeles litt hakking i bildet. Tenkte først at billige kabler hadde skylden, men en oppgradering av disse gav en heller umerkbar forbedring. Så er nok splitteren som er den skyldige.

Splitteren fungerer slik at den sender inn-signalet ut på begge ut-kanalene, så tenkte at en ny splitter vil kunne redde dagen. Og er da på utkikk etter en som er bygget på samme måte som en switch (bare omvendt) slik at en vha en fjernkontroll eller knapp kan velge om det er tven eller projektoren somm skal motta bildet/lyden, ikke begge samtidig.

Dette har derimot vist seg å være litt vanskelig å finne til en fornuftig pris, så noen som har noen tips?

Og til slutt vil en ny splitter gi noen forbedring i det hele?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men denne fra clas er jo en switch, fungerer den og som splitter?

Og den fra dealextreme fungerer veldig bra på pvr og ps3, godt mulig det rett og slett er spesifikasjonene på mediesenteret som er flaskehalsen. Men merkelig at det fungerte med 1080p før splitteren kom på plass.

EDIT: Den du nevnte hadde jo to utganger, leste ikke nøye nok. Så får ta en titt :)

Endret av Pengi
Lenke til kommentar

Den har 2 utganger så, den kan brukes. Men som jeg sier; den kan ikke sette samme kilde til begge utgangene samtidig.

Jeg bruker den til å velge om jeg skal ha signalet for receiveren til tv eller projektor. si at jeg feks har receiveren in på ingang 1, tv på utgang 1 og projektor på utgang 2. jeg vil ha signalet til projektor da velger jeg en annen kilde enn ingang 1 til utgang 1 og ingang 1 til utgang 2. Når jeg bare har en kilde (kun en av ingangene har signal) trenger jeg bare å så av og på utgangene så søker den seg selv til første ingang med signal. så det er i praksis 2 trykk på fjernkontrollen.

Så lenge man ikke trenger å vise samme kilde på 2 skjermer så fungerer den utmerket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...