Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen starter, men ingenting skjer.

Anbefalte innlegg

Pcen min fungerte helt fint lørdags kveld, når jeg skrudde den av. Skrur pcen på søndagen for å spille litt, så jeg går ut av unødvendige program som chrome, spotify, etc. Så plutselig svarte ingenting, og hele skjermen ble hvit. Sånn var det i 10minutters tid, så jeg brukte svenske knappen. Og når jeg skulle starte pcen igjen etterpå det, så kom den til loading screenen, og der ble den aldri ferdig. Tok drøye 20minutters tid. Skrur den av på samme måte, og da skjedde ingenting. Ventet 2-3timer før jeg prøvde igjen, og da kom det opp at den begynte å reparere harddisk c, hvor windows ligger. Tok ganske så lang tid, og etter det fungerte den. Men nå idag, så starter den men tastatur, mus og skjerm vil ikke reagere. Pcen har begynt å leve sitt eget liv.

Har alt av nyeste drivere og windows ble nylig oppdatert.

Har vista 32bit.

Skriv til meg, om du trenger mer informasjon enn det som er nevnt.

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som om det er noe galt med skjermkortet ditt. Gi den fra seg noe slags lyd?

Nei, har ikke lagt merke til noen lyder (enda).

Men har merka det har vært noe stuss med den, var på quicklan her i larvik for noen uker siden. Og da han som satt ved siden av meg smalt i bordet, så frøys hele pcen. Akkurat på samme måte, bare ikke med hvit skjerm.

Lenke til kommentar

Høres ut som om det er noe galt med skjermkortet ditt. Gi den fra seg noe slags lyd?

Men har merka det har vært noe stuss med den, var på quicklan her i larvik for noen uker siden. Og da han som satt ved siden av meg smalt i bordet, så frøys hele pcen. Akkurat på samme måte, bare ikke med hvit skjerm.

Jeg hadde prøvd med ett nytt skjermkort. :thumbup:

Lenke til kommentar

Jaok, men du tror ikke det er noe galt med harddisken? i og med at den måtte repareres, etc. :)

Lenke til kommentar

Jaok, men du tror ikke det er noe galt med harddisken? i og med at den måtte repareres, etc. :)

Windows måtte scannes fordi maskinen ble slått av på en unormal måte. Det er ganske vanlig.

;)

Lenke til kommentar

På meg høres det ut som om harddisken kan være skadet. Spesielt siden du opplevde dette etter en rystelse også. Forsøk å ta den ut og koble den i en annen maskin og se hvordan den reagerer da.

Om du fortsatt får problemer har du funnet ut av problemet... I såfall må du kontakte et firma som ibas eller Ahlberg data om du ønsker å få ut igjen dine data. Dette kan koste deg noen kr. men du får avgjøre hvor mye dine data er verdt. :)

Jeg brukte Ahlberg data en gang for en tid siden etter et lignende problem, og de fikset saken og jeg fikk tilbake mine etterlengtede bilder. :)

Sjekk www.ahlbergdata.no

Uansett hvordan dette går; Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...