Gå til innhold

Hjelp til valg av vannblokk for AM2+ og 120mm vifter til radiator

Anbefalte innlegg

Hei,

Er lenge siden jeg holdt på med vannkjøling, men nå har jeg bestemt meg for å hoppe i det igjen.

Har bestilt en MCP655 pumpe, har en Thermochill PA120-3 (med shroud) liggende, men mangler vannblokk til CPU og vifter til radiatoren.

Har kikket på Swiftech APOGEE XT + bakplate til AM2+. Er dette et godt valg, eller er det andre blokker dere heller vil anbefale?

Fint om blokka også er kompatibel med s1155, slik at fremtidige oppgraderinger er mulig.

Har i dag en 1090T som skal klokkes (4.5GHz er målet).

Jeg trenger også 3x120mm vifter til radiatoren min. Disse kan gjerne koste opp mot 200kr/stk, bare de er stille, flytter greit med luft og er av god kvalitet.

Anbefaler dere fillport eller vanntank? Jeg har tidligere brukt en liten plexi-vanntank fra Swiftech.

Takker for alle anbefalinger og innspill!

Francis :)

Endret av :Francis:
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har fått tak i en brukt Watercool Heatkiller Rev 3 for 230kr, inkludert frakt.

Vifter er jeg fortsatt usikker på. Noen anbefalinger?

Jeg klarer akkurat å montere radiatoren min i toppen på kabinettet. Anbefaler dere å dra luft inn i kabinettet, eller å dra luft ut?

Slik jeg ser det, vil det ikke være optimalt for resten av maskinen å blåse luft inn i toppen.

Francis

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...