Gå til innhold

Overklokking av XP1800+

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

haha, nå er min XP1800+ overklokket!!! YES!! den er med den "gamle" Zalman CNPS 5000+ 35-40 grader og stabil!! hehe.. endelig.. =)

nå blir det vannkjøling om noen få dager!

XP1800+ 1533@1683MHz.. så utrolig enkelt!!

dette tilsvarer vel XP2000+? gjør det ikke??

AMD Athlon XP1800+ @ 2000+

GeForce 2MX400 32MB

256MB DDR TwinMos ram

52x Aopen cd-rom

Chieftec DA-01SL-D (Dragon bigtower silver)

Ultimat harddrive Cooler fra Titan

IBM 40GB harddisk

Maxtor 6GB harddisk :wink: ikke såå viktig da..

MSI K7T266 Pro2-RU

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-03 18:51, [FS]Inhumanzer skrev:

hei..

cd32: hva slags kjøling har du? vannkjøling eller viftekjøling?? har du Zalman CNPS5000?? er det noen som vet hvor mye jeg kan klokke med den vifta?

Hei [FS]Inhumanzer,

Jeg har en Noisecontrol Silverado luft/vifte-kjøler (bilder på siden min) Den fungerer greit.. men romtemp er normalt litt høy her hos meg, så vannkjøling blir det neste.. Jeg har nok ikke greie på Zalman's kjølere..

Quote:

On 2002-02-03 18:59, Kenny000 skrev:

CD32
: jeg sjekket ut hjemmesiden din! Men jeg har klart 1.68GHz på min xp1700+ uten å låse den opp! Er det jeg som har vært heldig da? Temperaturen lå da ikke høyere enn underkant av 40 grader heller!

Hallo Kenny000,

jeg klarer ikke å kjøre stabilt med FSB over 142MHz (i lengden) dette pga. dårlig ram tror jeg..

Om du har vært heldig vet jeg ikke, men du har nå i hvertfall et system som takler høy FSB.. hvilken ram har du? Og en temp på 40 grader er jo ikke dårlig!

Min ligger på ca 50grader men da med en kabinett-temp på 44 grader

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-03 20:44, cd32 skrev:

.. hvilken ram har du?

Jeg kjøpte meg kvalitets RAM da det var billig i sommer. Har 256 DDR RAM fra Kingston. Denne typen kostet over 700 som var mye på den tiden i forhold til den billige typen som var alternativet (ca 400)

Ellers er jeg fornøyd med temp'en min. Jeg overklokker den ikke til vanlig. Har bare testet dette litt. Men til vanlig stiger CPU tempe'en aldri over 36 grader! (med system temp på 30 (varmt i rommet :lol:) )

[ Denne Melding var redigert av: Kenny000 på 2002-02-03 20:52 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...