Gå til innhold

Mens vi venter på "Hobbiten"


Valeit

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vennligst bruk denne koden for spoilertekst.

[spoiler]Blablabla [/spoiler]

 

Kjenner til funksjonen, men jeg var usikker på om denne tråden var med spoilere eller ikke. Personlig mener jeg den ikke bør være det, da vi har allerede diskutert boken flere ganger tidligere.

 

Men jeg kan ha det i spoiler-ramme uansett. Ser greit ut uansett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Om du likevel tar deg bryet med å advare folk at det kommer spoilere så er det like så greit, og ikke minst mye mer "røddig" for tråden at det forblir i spoiler-tags.

Jeg er ikke redd for spoilere selv når det gjelder Hobbiten ettersom jeg kjenner historien, men som en uskreven regel så har vi brukt å vente et par uker før vi skriver spoilere i klartekst. =)

Lenke til kommentar

Blablabla

 

 

Gandalf tar opp Glamdring. Kalte de det sverdet for et Morgul-blade? Hørte jeg det riktig? Det endrer litt på historien til sverdet, men det passet der og da. Bare at de nevnte Mordor i denne scenen hjalp på å sette opp den kommende faren. Denne kommer de nok til å hinte til videre i filmtrilogien. En annen ting er at Saruman virker ikke til å stole på allerede i denne filmen. Vet han virkelig om Saurons tilbakekomst og dekker for det? Eller tror han virkelig at Gandalf bare trekker tråder hvor han tror det ikke finnes noen?

 

 

Har kuttet til spoileren, vet ikke om spoiler funker som den skal i quote.

 

Uansett, spoiler med mitt svar til det jeg har klippet ut.

 

 

 

De kalte ikke Glamdring for et "Morgul-blade", de kalte våpenet som Radagast ga til Gandalv, som i tur tok med til Kløvendal for et "Morgul-blade", som i rette er det, helt likt det Frodo ble stukket med i LOTR. Og det hentet Radagast i Dol Guldur.

 

 

Endret av Jakke
Lenke til kommentar

Egil:

Ja, jeg vet, det var litt tåpelig av meg. Men jeg ser at det ser mye ryddigere ut sånn som det er nå :)

 

Har kuttet til spoileren, vet ikke om spoiler funker som den skal i quote.

 

Uansett, spoiler med mitt svar til det jeg har klippet ut.

 

 

 

De kalte ikke Glamdring for et "Morgul-blade", de kalte våpenet som Radagast ga til Gandalv, som i tur tok med til Kløvendal for et "Morgul-blade", som i rette er det, helt likt det Frodo ble stukket med i LOTR. Og det hentet Radagast i Dol Guldur.

 

 

 

Ah, ja, det var det det var. Tusen takk for oppklaringen, Jakke. Jeg hadde ikke vært overrasket, da PJ endrer noen ganger på bakhistorier, men det var fint hvordan de løste dette.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner hva kritikerne mener når det kommer til 48FPS-saken, men etter å ha sett det "in action" synes jeg fremdeles det er en veldig positiv utvikling. Det var litt rart i de første rolige scenene å ha så stor klarhet i bildet, men gud bedre hvor enormt mye bedre det var under panoreringer og action. Det var som å gå fra en konsollport over på en PC-utgave av et spill. På et beist av en PC. Om du ikke er spillinteressert så betyr det at det var mye mye bedre. Filmen generelt bar et helt klart annerledes preg enn LOTR, men det skulle bare mangle. Det er en helt annen historie den er basert på. Jeg kan skjønne at enkelte føler filmen var noe annet enn de forventet, det gjorde jeg og til en viss grad, men samtidig er jeg glad for at den er annerledes. Vi får se ett annet aspekt ved Middle-Earth, og jeg liker det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Likte filmen JÆVLIG godt, men jeg synes den inneholdt veldig mye kjip CGI. At Peter Jackson har sagt seg fornøyd med mye av det er helt utrolig i mine øyne. Mye så utrolig flaskt og stusselig ut, og da spesielt en del av "monstrene". Azog så jo sinnsykt veik, falsk og stusselig ut, i tillegg til at han var jævlig ren og pen. Så ut som en forbanna plastikkfigur.

 

Men når det er sagt storkoste jeg meg igjennom hele filmen. Martin Freeman var helt enorm og Ian McKellen var som alltid meget bra, men denne legenden staj hele showet, til tross for at han ikke hadde all verens screen time:

 

600full-christopher-lee.jpg

 

Han var litt yngre på den tiden der, men tidenes uansett. Han vant hele filmen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Bare jeg som fikk en følelse av at Saruman's oppførsel allerede hintet til at han har planer om å slå seg sammen med Sauron? Godt mulig det var slik i boken også, men den har jeg ikke lest på 10 år, så sånne detaljer er for lengst glemt

Lenke til kommentar

 

Bare jeg som fikk en følelse av at Saruman's oppførsel allerede hintet til at han har planer om å slå seg sammen med Sauron? Godt mulig det var slik i boken også, men den har jeg ikke lest på 10 år, så sånne detaljer er for lengst glemt

 

 

Er nok ikke bare deg, nei. Er vel Peter Jackson som har lagt til litt utenom boken.

Lenke til kommentar

 

Bare jeg som fikk en følelse av at Saruman's oppførsel allerede hintet til at han har planer om å slå seg sammen med Sauron? Godt mulig det var slik i boken også, men den har jeg ikke lest på 10 år, så sånne detaljer er for lengst glemt

 

Med forbehold om at eg hugser feil, so er det nokre slike hint i LotR. Under rådsmøtet hjå Elrond i FotR fortel Gandalv at Sarumann på denne tida (då Hobbiten føregår) hevda at Ringen var borte i havet under eit møte for The White Council. Gandalv stiller vel og spørsmålet om Sarumann alt då hadde byrja å hige etter Ringen, og etter eigen makt.

 

Lenke til kommentar

Fantastisk film syntes eg. Han som skreiv den lange teksten har "covered" det meste som eg meiner om filmen.

 

Har alle sett filmen i 3D? Har berre sitt den i 2D eg, fordi eg har tidlegare syntes at det er berre irriterande og unødvendig med 3D.

 

Var det same type 3D som tidlegare filmar som har komt dei siste åra, berre med 48-bilders istadenfor 24? Og er forskjellen frå 2D til 3D så stor at dykk anbefala meg å sjå filmen på kino ein gong til med 3D?

Lenke til kommentar

Med mindre du har problemer med å se 3D, så ville jeg nok gitt det en sjanse. Da har du hvertfall sett det, og kan gjøre deg opp din egen mening om det. Noen liker det, andre ikke. Selv er jeg generelt litt skeptisk til 3D på hvertfall alt som ikke er animasjonsfilmer, men i Hobbiten syns jeg det greide seg overraskende bra. Så den også i 48 fps, og skjønner ikke helt hva en del kritikere bærer seg for. Syns det var helt greit egentlig, og jeg tror også det var med å gjøre 3D-en bedre.

 

Har også lagt merke til at en del kritikere mener filmen er for lang, at ting tar for lang tid, at ting er strukket ut litt vel mye. Personlig hadde jeg ikke den følelsen i det hele tatt, og det er utvilsomt en av de raskeste 3 timene jeg har opplevd i en kinosal. Når filmen var slutt, satt jeg bare sulten etter mer. Men så er jo jeg en stor fan av bøkene og visste noenlunde hva som ventet meg, så det kan jo også ha litt å si. Alt i alt er jeg hvertfall meget godt fornøyd med filmen. Den topper nok ikke LOTR-trilogien, men det var heller aldri meningen. Hobbiten er en mindre bok, på alle måter, så det er helt naturlig. Men jeg føler de har gjort det beste de kunne med det materialet de hadde. :) Gleder meg til neste film.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg så den i 2D. Alle jeg stoler på når det kommer til film var veldig lite positive til 3Den da de syntes ting føltes enda mer kunstig i 3D, enn hva det gjorde i 2D. Og siden jeg allerede hadde litt problemer med at det så for kunstig ut i 2D tror jeg 3D kommer til å ta livet av meg. Dette er folk som både liker, er likegyldige og hater 3D fra før. Men alle hadde de samme meningene om 3Den.

 

For all del, flere av de som likte det, men de mente uansett at ting så veldig kunstig ut, og da er det lett å skjønne at 3D fremdeles ikke er noe for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...