Gå til innhold

Mens vi venter på "Hobbiten"

Valeit

Anbefalte innlegg

Ah noenganger så har man bare flask. Hadde overhode ikke fått med meg at billettsalget skulle starte på igjen klokken 18:00 i dag, men var innom Oslokino for å se om Twilight: Breaking Dawn Part 2 hadde blitt lagt ut til Ringen enda, så at Hobbiten plutselig var lista som film i filmlista så jeg tenkte "jaja, kan jo sjekke" og vips var man sikra fem billetter på kremplassene på Ringen! :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leser gjennom 'The Official Movie Guide" av Brian Sibley (som kommer på tirsdag, men de sendte den litt for tidlig til meg), og der nevnes det at arkitekturen i Hobbiten er delvis inspirert av Norge i middelalderen :)

Morsomt!

Howard Shore brukte jo også norsk fele i temamelodien til det norsk-inspirerte Rohan-folket i Ringenes Herre.

Og hvis man leser den første edda-diktet Voluspå, kan man lett se hvor Tolkien har fått inspirasjon til dvergenavn. Se fra vers 10 og nedover. Finner jo omtrent 90% av karakterene i Hobbiten der, inkludert Gandalf!

Lenke til kommentar

Oslokino har hele veien sagt at Ringen Sal 1 også skal vise HFR / 48 FPS, og det gjelder vell neppe samtlige saler på Colosseum?

Ah, ja, det kan vel stemme angående Ringen. Det gjelder neppe samtlige saler på Colosseum, men jeg vet egentlig ikke noe særlig mer utenfor hva den nettsiden viste. Skulle bare bringe videre nyheten om de ulike kinoene.

Lenke til kommentar

Joda, har jo nettopp fått nytt topp lydanlegg i Sal 1 ;)

Begynner å nærme seg :)

Kult, da gleder jeg meg til å se hobbiten i Sal 1 likevel ^^

Skal de fleste her se filmen på premieren? Jeg selv skal prøve å planlegge med venner om når de skal se filmen selv, i værste fall ender med å se den med familien, noe som alltid er koselig uansett, spesielt LOTR.

Endret av amir90 waits for alice
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har sagt til meg selv at jeg skal en måned i forveien ikke se eller lese noe relatert til "The Hobbit: An Unexpected Journey". Men jeg kunne ikke dy meg fristelsen for den nye produksjonsvideoen. Det var et interessant syn. Det er en så ufattelig produksjon med dyktige mennesker på alle felt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...