Christeven Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Man ser allerede i traileren, etter min tolkning, at det er tatt med ting som ikke er direkte beskrevet i boken. Tenker da på Gandalf som kjemper mot orker i det som sannsynligvis er Dol Guldur. Lenke til kommentar
OpAmp Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Ser ut som det er noe fra mellomspillet. Plakaten på porten til Bilbo i det første bildet fra Traileren sier "No admittance except on party business." Akkurat som i Ringenes Herre. Dette er muligens den aller siste scenen i film 2. Rett før handlingen i Ringenes Herre starter. Hvor mye mer vi får vet få Jeg tipper det er den første scenen fra film 1, Bilbo skriver til Frodo at han ikke har fortalt hele historien osv, også begynner selve historien med Gandalf som møter Bilbo. Lenke til kommentar
Doffeo Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Ser ut som det er noe fra mellomspillet. Plakaten på porten til Bilbo i det første bildet fra Traileren sier "No admittance except on party business." Akkurat som i Ringenes Herre. Dette er muligens den aller siste scenen i film 2. Rett før handlingen i Ringenes Herre starter. Hvor mye mer vi får vet få Jeg tipper det er den første scenen fra film 1, Bilbo skriver til Frodo at han ikke har fortalt hele historien osv, også begynner selve historien med Gandalf som møter Bilbo. Lyden trenger ikke være høre sammen med bildet i en trailer vettu? Faktisk ganske sjeldent Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Det jeg savner ALLER mest er det som skjedde etter Numenor og før Hobbiten. Alt med Arnor, Gondor, den første krigen, Angmar, Witch King. DET hadde vært awesome! Prequel til prequelen til Ringenes Herre. Så kan Silmarillion være prequel til prequel til prequelen til Ringenes Herre. Å så kan.. Nei, Tolkien skrev ikke nok til en prequel til prequelen til prequelen til prequelen til prequelen til Ringenes Herre. Eller noe sånt... 1 Lenke til kommentar
kanin333 Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Var ikke så mye som skjedde før Silmarillion da, så er ikke akkurat så mye å skrive om? Lenke til kommentar
Alkjeks Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Var ikke så mye som skjedde før Silmarillion da, så er ikke akkurat så mye å skrive om? Hehe, nei, går ikke an å lage en film om tiden før Silmarillion. Det må i så fall bli en Vala-musikal. Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Derfor jeg skrev at Tolkien ikke skrev så mye mer enn det jeg lista opp, altså Silmarillion, *tiden mellom*, Hobbiten, *tiden mellom*, Ringenes Herre (hadde vært kult med en film etter Ringenes Herre, da med Aragorns ætt som konger, noen kriger og store hendelser, og der de aller aller siste alvene drar med det aller aller siste skipet som avslutning.) Lenke til kommentar
haarod Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Hva er det Unfinished Tales tar for seg? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Sjå innhaldsliste på Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Unfinished_Tales Lenke til kommentar
Alkjeks Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Jeg fant denne i innholdslisten til Unfinished Tales: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Quest_of_Erebor Så er spørsmålet, har de rettigheter til å bruke noe av det som står i UT? Hvor står dette White Counsil og Dol Guldur-plottet som skal være med i filmene egentlig? Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Det snakkes vel om at Dol Guldur-angrepene av White Council blir i hobbiten. Vi får se. Lenke til kommentar
Hoikka Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 (endret) Hei lagde en tråd om bøkene, filmene, osv, som handler om midgard. Tenkte at det hadde vært fint med en tråd hvor man kan diskutere de forskjellige bøkene i forhold til hverandre. Hadde også vert stilig med en tidslinje om hvordan de forskjellige bøkene ligger i forhold til hverandre. Og håper at vi kan få til en liten tråd om emnet... Endret 14. februar 2012 av Hoikka Lenke til kommentar
Thommesen Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Forfatteren Pat Rothfuss gjør et veldig interessant blogginlegg om filmatiseringen. Må si meg enig med ganske mye. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 (endret) Nei, Tolkien skrev ikke nok til en prequel til prequelen til prequelen til prequelen til prequelen til Ringenes Herre. Eller noe sånt... Tolkien døde alt for tidlig. :---( Et fint bilde som ble lastet opp på den offisielle bloggen: Endret 20. februar 2012 av Quote 3 Lenke til kommentar
Oriuss Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 (endret) Ny production video på hobbiten sin facebook side. edit: også på yooutube. Endret 1. mars 2012 av Oriuss 1 Lenke til kommentar
Choekaas Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Takk for oppdateringen, Oriuss En meget fornøyelig video dette her. Lenke til kommentar
Villanden Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Snilt av dem å komme med slike "snutter" i ny og ne. Enklere å vente da. Lenke til kommentar
Doffeo Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Rett og slett en genistrek de production-videoene. Lenke til kommentar
Alkjeks Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Håper de havner som ekstramateriale på Blu-Rayene. Gleder meg til å kjøpe The Hobbit Part I & II Extended Edition med 40 timer ekstramateriale Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 http://www.vg.no/film/artikkel.php?artid=10050091 Om 48 bilder i sekundet fører til at det ser ut som motionflow så ser ikke jeg like mye fram til at filmen kommer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå