Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg kjøpte meg nytt speilreflekskamera for noen år siden.

Og det som har skjedd nå er at skjermen er knust.

Det er Canon 450d.

Er det noen som har noen formeninger om hvor mye det vil koste å få fikset det? :dribble:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil tippe at de tar 1000 kr i timen for jobben. Å bytte noe slikt er nok en grisejobb som innebærer at det meste må skrus ut - og inn igjen. Kanskje 1000-2000 kr i arbeid totalt. Dette er bare et skudd i blinde da. For å få eksakt pris bør du stikke til en butikk og spørre. Ikke sikkert de kan gjøre det der heller, men må sende det til Canon sentralt i Norge. Og da blir det ekstra kostnader i tillegg.

Lenke til kommentar

Koster ca. 2000-2500kr avhengig av kameramerke (litt random).

Det er i bunn ganske enkelt å skifte skjerm selv er bare en vanlig flat kabel. Ingen lodding som skal til.

Tips: Se på denne 350d ir mod 450d vil ligne såpass at du ikke får store problemer.

Merk: All reklamasjon/garanti og forsikring vil opphøre når du reparerer kameraet selv.

mvh

fotobutikkansatt

edit: det er btw. Serviceproffen som er autorisert verksted for Canon i Norge.

Endret av ET!
Lenke til kommentar

Koster ca. 2000-2500kr avhengig av kameramerke (litt random).

Det er i bunn ganske enkelt å skifte skjerm selv er bare en vanlig flat kabel. Ingen lodding som skal til.

Tips: Se på denne 350d ir mod 450d vil ligne såpass at du ikke får store problemer.

Merk: All reklamasjon/garanti og forsikring vil opphøre når du reparerer kameraet selv.

mvh

fotobutikkansatt

edit: det er btw. Serviceproffen som er autorisert verksted for Canon i Norge.

Hvis du vil anbefale et kamera met litt høyere "klasse" enn Canon 450d. Hva vil du hels anbefale? Helst innenfor Canon.

Lenke til kommentar

Jeg klarte å ødelegge blitsrøret i en Nikon SB-900 blits ved at den traff gulvet.

Bytte av rør og service (blitsrøret selges ikke løst i Norge, har forøvrig bestilt ett fra e-bay som når landet imorgen) koster kroner 2750,-

Ny blits koster hos Japan Photo 2490...

Lenke til kommentar

Det er mange diy-videoer angående og bytte skjerm/display selv, og du kan kjøpe et display på ebay billig.

Du kan jo demontere kameraet og se om du klarer og test-montere det igjen før du eventuelt kjøper et nytt display eventuell nytt kamera.

Bare vær forsiktig med blitsen/kondensatoren, er den oppladet vil du få et meget livstruende støt.

Her kan du se de forskjellige Canon-kameraene og prisene, er ikke video-funksjonen viktig kan du kjøpe 500D, der får du mye kamera for pengene.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Er du litt nevenyttig, så burde det gå greit å fikse det selv. Jeg kjenner imidlertid ikke dette kameraet, men hadde i hvert fall ikke noe problem med å ta ut LCD-skjermet fra mitt eget Nikon D700. Men man må selvfølgelig være ytterst forsiktig.

Det billigste blir da å få tak i et defekt 450D, og rappe skjermen fra dette.

Lenke til kommentar

Det er meget enkelt å skifte skjermen på 450D. Trenger kun å ta av bakerste del av dekselet og koble av en flatkabel. Minimal sjans for å ødelegge noe med mindre du er meget klønete med hendene. Kommer ikke i nærheten av "skumle" blitskondensatorer heller ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...