leon svendsen Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Hei jeg kjøpte meg netopp en Sony Vaio VPCF1 laptop på lørdag, og ergra meg veldig over at jeg ikke kom meg på internett nok da min mbps går fra 2.0 til 9.0 jeg bruker Vaio smart network så fant jeg ut at nabo gutten som vi deler nettverk med, når han skrur på playstation3, faller mbps fra 54.0 og ned til 2.0 - 9.0 så jeg oppdaterte alle drivere, og windows upptade også oppdaterte jeg nettverkskortet men ingen ting hjalp. når han skrudde av sin playstation gikk jeg opp til 54.0 mbps igjen. Så jeg skrudde av bluethooten og prøvde igjen, men samme problem. Så slettet jeg Playstation tools (playstation remote play/playstation Keyboard) fra daten og prøvde igjen men samme problem oppstod. jeg gikk fra 54.0 mbps til 2.0 mbps. Er det noen som kunne hjulpet meg med dette ? Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 54 Mbps er hastigheten på et 802.11g-nettverk. De fleste g-rutere støtter også 802.11b, men med den bakdel at alle g-klienter får dårligere hastighet når en b-enhet er på nettet. Gå til konfigurasjonssiden for ruteren din og sett den i "g only"-modus eller lignende. PS: Jeg vet ikke om PS3 bruker 802.11b, men det kan se slik ut. Lenke til kommentar
leon svendsen Skrevet 21. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2011 Kunne jeg fått litt mer steg fra steg på vordan jeg gjør det ? hehe b Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Da verierer fra ruter til ruter, men som regel gjør du det ved å åpne nettleseren din og peke den til enten http://192.168.1.1 eller http://192.168.0.1 for så å finne innstillingene for trådløsnettet på den nettsiden. Om du kan si hvilken ruter du har kan det hende jeg vet mer =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå