Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Har mannen noen han skal si om dama blir gravid?

Anbefalte innlegg

Feil, han hadde ett valg da han valgte bort kondom. Det svir, men sånn kan det dessverre gå, og det lærer man på barneskolen.

Det er ikke mannens ansvar å bruke prevansjon. Det er et felles ansvar. Og uansett er ikke det relevant. Valget om å bruke kondom eller ikke har ingenting med valget om å bli far eller ikke.

Mor kan velge prevansjon/ikke prevansjon, OG abort/ikke abort.

Far har bare ett valg, kondom eller ikke kondom. Og jeg mener at valget om å bli far burde kunne taes på et bedre tidspunkt enn når man er kåt, og kansje full. Mor har denne muligheten, hvorfor ikke far?

Forøvrig så kan hun ikke tre barnebidrag eller barnet over ørene hans. Han har ett VALG om å enten betale eller ha noe omsorgsrett for barnet, det er ikke snakk om store greiene heller, bare det å ha barnet fra mandag til torsdag har mye å si på hvor mye barnebidrag moren kan kreve. Man kan også heller bestemme seg for å bruke disse pengene på barnet selv.

Feil. Han har ikke noe valg. Han blir far enten han vil eller ikke?

Han kan velge å ikke være far ved å betale barnebidrag, dvs at menn også har ett valg.

Det er ingen vits å kverulere ved det, ta med dine egne kondomer som du trer på selv, ikke ta idiotiske avgjørelser i fylla og husk at alle lyver! Det blir uansett ikke forsvarlig at samfunnet skal betale for ett barn som han har vært med på å skape! Livet er urettferdig, buhu, men resten av samfunnet skal ikke måtte betale for hans feilgrep. Det er forresten så å si umulig for EN person, altså en alenemor, å betale for ALT barnet trenger på egenhånd, og før du pisser deg selv i øret så legger jeg til at selv med en god lønn ifølge dagens standard så vil det være så å si umulig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei til barnebidrag? En veldig egoistisk og lite gjennomtenkt tanke.

ehh.. hvorfor det?

er det ikke en veldig egoistisk og lite gjennomtenkt tanke å gå videre med det som kommer til å bli et barn, selv om barnefaren absolutt ikke vil det? rett å rimelig at damene kan få velge da, føde men ta 100% ansvar med tanke på oppforstring og økonomiske ting.. eller ta abort.. enkelt :D

• Liker 1
Lenke til kommentar

Egoistisk? Hva om mannen ikke ønsker familie på den tiden, men er midt i studiene sine. Skal han måtte droppe studiene fordi han ikke har råd til å fortsette, pga ei hurpe sa at hun brukte p-piller?

Nei, barnebidrag burde komme fra staten hvis faren velger bort ansvaret. Vi betaler tross alt skatt.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Han kan velge å ikke være far ved å betale barnebidrag, dvs at menn også har ett valg.

HAn må fremdeles betale bidrag. Altså har han inget valg. Alt faller på hva barnemoren finner for godt. Han har ikke engang foreldrerett dersom mora vil være kjip.

Det blir uansett ikke forsvarlig at samfunnet skal betale for ett barn som han har vært med på å skape!

Men det har ikke noe å si at hun også var med å skape det da? Alt er jo tydelig mannen sin feil?

Livet er urettferdig, buhu, men resten av samfunnet skal ikke måtte betale for hans feilgrep.
Hans OG HENNES.

Du, i likhet med alle andre fanatiske kvinnfolk ser ut til å tro at menn lager barn alene, mens kvinnen bare ligger å tar imot, uten å ha noe de skal ha sakt. HUn burde kansje tenkt seg om FØR hun ble gravid om det var noe sjangse for at hun kunne forsørge et slikt barn alene, og i såfall brukt PREVANSJON for å ikke bli gravid. Ansvaret er like mye hennes som hans.

Det er forresten så å si umulig for EN person, altså en alenemor, å betale for ALT barnet trenger på egenhånd, og før du pisser deg selv i øret så legger jeg til at selv med en god lønn ifølge dagens standard så vil det være så å si umulig.

Da får kjerringa enten betale for festen selv, eller ta abort. Værre er det ikke? Det er ingen som tvinger henne til å beholde barnet.

Dessuten, så betaler jeg allerede trygd for ørten late jævler som ikke gidda å fullføre skole og som trives beste med å se TV og drikke øl. Et barn har jeg ingen problemer med å finansiere over skatteseddelen, når jeg ser på hvor resten av penga går så er det jo greit at jeg som skattebetaler i hvertfall betaler på NOE fornuftig.

Det er prisnippet om at far er rettsløs i en slik situasjon jeg er sterkt imot. Ikke hvorvidt det koster ditt eller datt for hvem det nå er å fostre opp dette barnet.

Endret av Zepticon
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Dette med barnebidrag burde egentlig være et valg. Kvinner kan velge å ha sex, men ikke å bli foreldre. Hvorfor skulle ikke menn kunne gjøre det samme? Det bør innføres en periode parallelt med den kvinnen kan ta abort i der mannen kan fraskrive seg alle rettigheter og plikter som har med det kommende barnet å gjøre.

Dessverre har vi ikke likestilling så det eneste du kan gjøre for å være 100% sikker på å ikke havne i et uføre er å sterilisere deg.

HALLO, er det helt tomt inni der?

Disse reglene er for barnets beste.

Lenke til kommentar

HAn må fremdeles betale bidrag. Altså har han inget valg. Alt faller på hva barnemoren finner for godt. Han har ikke engang foreldrerett dersom mora vil være kjip.

Det blir uansett ikke forsvarlig at samfunnet skal betale for ett barn som han har vært med på å skape!

Men det har ikke noe å si at hun også var med å skape det da? Alt er jo tydelig mannen sin feil?

Livet er urettferdig, buhu, men resten av samfunnet skal ikke måtte betale for hans feilgrep.
Hans OG HENNES.

Du, i likhet med alle andre fanatiske kvinnfolk ser ut til å tro at menn lager barn alene, mens kvinnen bare ligger å tar imot, uten å ha noe de skal ha sakt. HUn burde kansje tenkt seg om FØR hun ble gravid om det var noe sjangse for at hun kunne forsørge et slikt barn alene, og i såfall brukt PREVANSJON for å ikke bli gravid. Ansvaret er like mye hennes som hans.

Det er forresten så å si umulig for EN person, altså en alenemor, å betale for ALT barnet trenger på egenhånd, og før du pisser deg selv i øret så legger jeg til at selv med en god lønn ifølge dagens standard så vil det være så å si umulig.

Da får kjerringa enten betale for festen selv, eller ta abort. Værre er det ikke? Det er ingen som tvinger henne til å beholde barnet.

Dessuten, så betaler jeg allerede trygd for ørten late jævler som ikke gidda å fullføre skole og som trives beste med å se TV og drikke øl. Et barn har jeg ingen problemer med å finansiere over skatteseddelen, når jeg ser på hvor resten av penga går så er det jo greit at jeg som skattebetaler i hvertfall betaler på NOE fornuftig.

Det er prisnippet om at far er rettsløs i en slik situasjon jeg er sterkt imot. Ikke hvorvidt det koster ditt eller datt for hvem det nå er å fostre opp dette barnet.

Når far kan bære frem og føde barnet burde han ha like mye å si.

P-piller for menn kan ikke komme fort nok.. men det igjen kan jo true en manns mandom? Eller hur?

Det blir altfor enkelt å stikke pikken sin inn i hva som helst som vil ta imot, for så å fraskrive seg alt ansvar når hun blir gravid.

Det er heller ikke noen vits i å kverulere på at hun også har ett valg å ta abort og å beholde barnet, hun kan ikke betale det selv uansett og det at økonomien ikke tillater det skal ikke være den eneste grunnen til hvorfor hun skal måtte ta abort. Det er ikke bare bare.

Edit: forresten så betaler jo mor allerede for barnet økonomisk og med sin kropp, hvorfor skal far få slippe unna så lett at han kan bare frasi seg alt ansvar?

Det å svare på dette med at ''jammen hun har ett valg han ikke har'' blir for dumt, du serverer bare det samme om og om igjen, og det har ingenting i diskusjonen å gjøre i og med at beslutningen hun tar går utover henne fysisk og psykisk, ikke han. Det å bære frem ett barn er ikke bare bare, og det er heller ikke det å gjennomgå en abort fordi han ikke ''vil ha barn akkurat nå''.

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når far kan bære frem og føde barnet burde han ha like mye å si.

P-piller for menn kan ikke komme fort nok.. men det igjen kan jo true en manns mandom? Eller hur?

Det blir altfor enkelt å stikke pikken sin inn i hva som helst som vil ta imot, for så å fraskrive seg alt ansvar når hun blir gravid.

Det er heller ikke noen vits i å kverulere på at hun også har ett valg å ta abort og å beholde barnet, hun kan ikke betale det selv uansett og det at økonomien ikke tillater det skal ikke være den eneste grunnen til hvorfor hun skal måtte ta abort. Det er ikke bare bare.

Forresten så vet du at tvang ikke nødvendigvis må bare være når man åpenbart tvinger en person til å gjøre noe h*n ikke vil??

Lenke til kommentar

Det er ikke rett og rimelig at et barns beste koste en mann hans frihet. En gjør tross alt den vurderingen for kvinner; de får styre over egen kropp. Ser ikke helt hvorfor samfunnet skal betale barnebidraget heller. Tar en kvinne valget å fø frem et barn hun alene vil ha så kan hun forsørge det alene og. Det ville vært å ta ansvar. Jeg forventer at kvinner tar ansvar.

Det er dessverre for mye å forvente og likestilling ser vi av eksempler her at de ikke vil ha. Derfor gjorde jeg det hele meget enkelt og steriliserte meg.

Endret av gronkinz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke rett og rimelig at en manns frihet skal gå på bekostning av et barns beste. En gjør tross alt den vurderingen for kvinner; de får styre over egen kropp. Ser ikke helt hvorfor samfunnet skal betale barnebidraget heller. Tar en kvinne valget å fø frem et barn hun alene vil ha så kan hun forsørge det alene og. Det ville vært å ta ansvar. Jeg forventer at kvinner tar ansvar.

Det er dessverre for mye å forvente og likestilling ser vi av eksempler her at de ikke vil ha. Derfor gjorde jeg det hele meget enkelt og steriliserte meg.

Du har skjønt det, delvis. :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne poengtere at jeg ikke syns synd på kvinnen som har med vilje blitt gravid eller ved ett uhell ved å være uforsiktig, men det å presse noen til å få utført en abort (dette kan f.eks gjøres ved at den gravide blir truet med ingen økonomisk støtte) er like umoralsk som å presse noen til å bære frem barnet.

Lenke til kommentar

Dessuten, det du (buffy) sier at hun ikke kan fostre et barn alene på sin lønn er bullshit. Min mor klarte å fostre meg og mine to brødre på etterlatepensjon alene.

Men en lønn på 250k per år skal det ikke være noe problem å fostre en unge. Men det er ikke snakk om å leve som en konge da.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne poengtere at jeg ikke syns synd på kvinnen som har med vilje blitt gravid eller ved ett uhell ved å være uforsiktig, men det å presse noen til å få utført en abort (dette kan f.eks gjøres ved at den gravide blir truet med ingen økonomisk støtte) er like umoralsk som å presse noen til å bære frem barnet.

Dette er en uærlig og tullete måte å fremstille det på. En kvinne som ønsker å bære frem et barn som er uønsket av faren bør på ingen måte føle at faren er pliktig til å støtte hennes valg økonomisk. Det er heller ikke å presse hun til å ta abort om hun mener hun ikke har råd til å ta seg av barnet.

Det er ikke sånn at vi menn skal komme dere kvinner til unnsetning så dere ikke får deres dyrebare følelser i ubalanse av vanskelige valg. Det kan godt være at mange hvite riddere synes at menn bør økonomisk garantere for dere, men jeg synes dere får ta ansvar for deres egne liv.

Kunne godt ha tenkt meg at menn og kvinner var reproduktivt likestilt når det kommer til loven, men sånn er det bare ikke og kvinner virker ikke til å ønske en reell likestilling. Dermed så ordnet jeg opp selv med sterilisering. Jeg anbefaler andre å gjøre det samme. Om sterilisering blir en epidemi i samfunnet som følge av kvinners forsøk på å gjøre menn til slaver så vil det kanskje bli gjort noe.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er en uærlig og tullete måte å fremstille det på. En kvinne som ønsker å bære frem et barn som er uønsket av faren bør på ingen måte føle at faren er pliktig til å støtte hennes valg økonomisk. Det er heller ikke å presse hun til å ta abort om hun mener hun ikke har råd til å ta seg av barnet.

Det er ikke sånn at vi menn skal komme dere kvinner til unnsetning så dere ikke får deres dyrebare følelser i ubalanse av vanskelige valg. Det kan godt være at mange hvite riddere synes at menn bør økonomisk garantere for dere, men jeg synes dere får ta ansvar for deres egne liv.

Kunne godt ha tenkt meg at menn og kvinner var reproduktivt likestilt når det kommer til loven, men sånn er det bare ikke og kvinner virker ikke til å ønske en reell likestilling. Dermed så ordnet jeg opp selv med sterilisering. Jeg anbefaler andre å gjøre det samme. Om sterilisering blir en epidemi i samfunnet som følge av kvinners forsøk på å gjøre menn til slaver så vil det kanskje bli gjort noe.

Det er ikke snakk om å støtte kvinnen økonomisk, men barnet de har vært med på å sette til verden. Det å bagatellisere spørsmålet om abort til ''dyrebare følelser i ubalanse av vanskelige valg'' viser bare at du ikke vet hva du prater om, og, er lei meg for å måtte si det, så kan faktisk ikke du som mann forstå det fult ut.

Lenke til kommentar

Jeg trenger ikke å forstå de, jeg tar simpelthen ikke hensyn til hva slags følelser du måtte sitte igjen med. De prioriteres etter min frihet. Hva du gjør i mangel på økonomisk støtte er fullt og helt ditt problem.

Endret av gronkinz
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg trenger ikke å forstå de, jeg tar simpelthen ikke hensyn til hva slags følelser du måtte sitte igjen med. De prioriteres etter min frihet. Hva du gjøre i mangel på økonomisk støtte er fullt og helt ditt problem.

Nettopp, og der beviste du mitt poeng. Det er enkelt for deg å bare si ''ta abort ellers må du betale alt selv''.

Korttenkte menn synes jeg IKKE synd på når de må betale bidrag fordi de er så udugelige i senga først når det kommer til ansvaret de har ovenfor seg selv, og så senere når de er egoistiske og ikke ønsker kontakt med sitt eget barn.

Søppel, rett og slett!

• Liker 1
Lenke til kommentar

At en mann ikke ønsker å betale barnebidrag er ikke mer egoistisk enn en kvinne som påtvinger en mann barnebidrag. For en dobbeltmoral man har om man mener de har det.

Dersom to parter begge er enig om at deres felles samleier ikke skal lede til avkom, og den ene parten bryter avtalen, så burde den andre parten kunne skrive fra seg alt ansvar.

Dette medfører så klart ikke at kvinnen må tvinges til å ta abort. Å påstå noe slikt er fullstendig sinnsvakt. Har kvinnen økonomisk kapasitet til å bære fram barnet alene, må hun så klart bare gjøre dette. Om hun ikke har kapasitet til å bære fram et barn uten barnefars (ufrivillige) støtte, kanskje hun burde ta en abort, eventuelt ikke bryte den muntlige avtalen de inngikk tidligere.

Det er jo faktisk mulig at barnefaren ikke mente noen av de hadde økonomisk kapasitet til å bære fram et barn, i det tilfelle så blir jo mannen straffet for å være den rasjonelle parten.

Synes absolutt mannen bør ha en mulighet til å fraskrive seg et barn, gitt at det blir gjort i tide, slik at moren evt. kunne fått muligheten til abort dersom hun mente at det ikke ville gått alene.

Som for eksempel ved å si:

"Jeg ønsker ikke barn. Dersom vi har sex, burde vi bruke tilstrekkelig prevansjon. Dersom prevansjonen feiler, ønsker jeg at det potensielle avkommet ikke blir bært frem."

før seksuell aktivitet.

Dersom en kvinne sier "ja, enig", men ombestemmer seg dersom uhellet faktisk er ute, så er det kvinnen som burde ta ansvaret for dette. Det er tross alt kvinnen som har brutt løftet sitt.

Endret av Pseudopod
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...