Gå til innhold

HTC legend: Noen spm. før den startes opp første gang!

Anbefalte innlegg

HAr akkurat bestilt en HTC Legend fra MPX.

Spm.1: Det ser ikke ut som at det medfølger minnekort, og jeg må kjøpe et MikroSD i tillegg. Må jeg ha dette montert i telefonen før jeg kan starte den opp første gang, sette opp telefonen, installere APP'er, importere kontakter osv...?

Spm.2: Lest en test/artikkel (tror det var på Amobil)- der stod det skrevet at det i esken medfølger både USB-lader, Micro-USB-kabel og Håndfrisett. Er dette standard leveranse? På MPX hjemmesider står det bare at det medfølger strømadapter... Hva kan jeg forvente å få med?

Spm.3: Det står at operativsystemet er Android 2.1. Android finnes vel nå i 2.3.....

Skjer oppgradering automatisk, eller må jeg gjøre det selv. Er det evt vanskelig?

Erfaringer mottas med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Minne kort kan du sette i når som helst

med min fulgte det med lader, usb kabel og håndfri sett

oppdateringen skjer over nettet, koble telefonen din til et wifi nettverk og velg oppdatering.

du finner den under innstillinger-om telefonen

Lenke til kommentar

Har også lest meg til at man kan "Roote" telefonen for å endre ROM osv for å kunne kjøpe Android Apps og endre telefonens egenskaper...

Er dette bare "viss-vass og unødig tull" for en som stort sett bare skal bruke telefonen til å snakke i, surfe på nett, e-post osv, eller har det noe for seg å gjøre det?

Det kan sikkert også være en risiko ved å gjøre det og at telefonen slutter å fungere.....

Minne kort kan du sette i når som helst

med min fulgte det med lader, usb kabel og håndfri sett

oppdateringen skjer over nettet, koble telefonen din til et wifi nettverk og velg oppdatering.

du finner den under innstillinger-om telefonen

Er du fornøyd ? :-D

Lenke til kommentar

Du trenger ikke root for å laste ned fra market lenger, det var før google åpnet for bruk av android market i norge (litt klønete forklart)

hvis du bare skal bruke mobilen til prat, surf etc er det liten vits å roote, den gjør den jobben like bra uten ;)

jeg var fornøyd med min legend.

jeg hadde ikke rootet den og den gjorde jobben bra, helt til jeg begynte å instalere andre launchere etc. da ble det fort litt for mye for den. men hvis du ikke skal gjøre noe voldsomme sprell med mobilen er det en flott sak ;)

Lenke til kommentar

jeg hadde ikke rootet den og den gjorde jobben bra, helt til jeg begynte å instalere andre launchere etc. da ble det fort litt for mye for den.

Har ikke planer om de helt store sprell, men om jeg kan forbedre ytelsen så er det jo interessant...

Hva er 'en annen launcher*? Hvis jeg f.eks. ønsker å bruke Opera Mini - er det du kaller en launcher?

Kjenner du en side som enkelt forklarer noe om fordelene med å roote?

Lenke til kommentar

opera mini fungerer helt supert på legend, som den gjør på alle android mobiler ;)

en launcher er en home screen app, som endrer hvordan telefonen ser ut i hjemme skjermene (noen endrer også hvordan app skuffen ser ut)

mer utfyllende på hva root er finner du her android wiki - why root

forresten, android 2.3 er ikke tilgjenelig for htc legend, og ser ikke ut som den kommer til å bli det heller. men 2.2 m/ htc sense er klar nå ;)

Endret av mellow_d
Lenke til kommentar

Det høres ikke ut som om du trenger å tenke på å roote. Det innebærer veldig kort fortalt at du får tilgang til de "skrivebeskyttede" delene av telefonens operativsystem, og at du får en superbrukerrolle. Dette er noe svært få trenger/ønsker, men så har du oss nerder som synes slikt er moro ;)

Skal du ringe, sende meldinger, surfe (f.eks med Opera Mini), spille, sende mail, høre på musikk osv, er det ingenting å tenke på.

Om du etter hvert får lyst til å utforske telefonens "indre" deler, kan du roote. Men dette er stort sett for de som er over middels interessert ;)

Lenke til kommentar

Om du etter hvert får lyst til å utforske telefonens "indre" deler, kan du roote. Men dette er stort sett for de som er over middels interessert ;)

Da tror jeg at jeg ligger unna å roote. Men oppdatere til Android 2.3 er det vel verdt å gjøre? Og ettersom jeg forstod det så er det en enkel sak - bare å gå på nett og trykke "update". Eller....?

Lenke til kommentar

Android 2.2 (Froyo) supports the following features:

Integration of Chrome’s V8 JavaScript engine into the Browser application

Advanced Microsoft Exchange support

Wi-Fi hotspot functionality

Voice dialling and contact sharing over Bluetooth

Support for file upload fields in the Browser application

Animated GIFs supported in browser.

Adobe Flash 10.1 supported

Support for extra high DPI screens

Android 2.3 (Gingerbread) supports the following features in addition to existing 2.2 features:

New user interface design with new themes (Black themes save power)

Extra Large Screen Size supported

SIP Communication Supported (SIP Video and Audio Calling, In an operator point of view, this is feature will decrease their voice calling revenue where as user can call each other for lower rates or even free if they have good data connection)

Supports for NFC (High Frequency High Speech Data Transfer in short range)

Support for WebM/VP8 video playback, and AAC audio encoding

New audio effects such as reverb, equalization, headphone virtualization, and bass boost

Improved Copy and Paste functionality

Redesigned Multi Touch Software Keyboard

Audio, graphical, and input enhancements for game developers

New sensors support (i.e gyroscope)

Download manager for long running HTTP downloads

Enhanced support for native code

Improved power management and application control

Support for multiple cameras

kilde difference between

ser du noe her du absolutt må ha?

det er ikke så store endringer for den gjennomsnittelige bruker.

hvis du vil ha android 2.3 uten root er vel den enste telefonen som har det nå Nexus s? ellers så vil alle Desire modellene få 2.3 etterhvert

Endret av mellow_d
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...