Gå til innhold

"Memory refresh timer error"

Anbefalte innlegg

Hvor mye vekt bør jeg legge i denne erroren?

Har fått den en gang under oppstart av maskina. Jeg bør også kanskje nevne at maskina mi hadde store problemer med å kjøre Notepad rett før den restarta og pep en gang.

Ellers har har den problemer med å kjøre og Explorer og Internet Explorer, (har måttet disable nettverkskort i bios pga IRQ konflikter.)

Tror ikke mine to TwinMOS 512MB PC3200 CL2 trives så godt på mitt P4P800 Deluxe, så jeg trenger litt hjelp til å enten få de til å kjøre normalt eller få vite hvilke brikker jeg bør erstatte de med.

Må finne ut av dette ikveld i.o.m. at jeg evt. bør sende brikkene i retur før angrefristen går ut.

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde forresten satt pris på om noen kunne fortelle meg hva slags RAM brikker de har hatt suksses med på P4P800 Delux uten å overklokke. Har sett at GEiL og Corsair er mye brukt, men disse krever vel en del volt for å yte bra. Eller? Bør jeg gå for de?

Har lest denne artikkelen og det høres akkuratt ut som det jeg vil ha med unntak av overklokkinga.

Lenke til kommentar

Resatte CMOS, startet opp maskina, og kjørte MemTest. Ga opp å trykke på "OK" knappen og måtte kræsje maskina etter meldingen:

"Error 212, out of 17 cycles (16% coverage) You have faulty RAM and should replace it."

Da hadde jeg kjørt programmet i ca. 5 min, og med tanke på at de anbefaler å kjøre det over natta er ikke det spesielt bra. :(

Tenkte jeg skulle teste i memtest86 også for å sammenligne, men fikk ikke til å bruke tastaturet da jeg kjørte det. Så da ga jeg opp etterhvert.

Får ett pip fra bios hver gang jeg starter opp nå og masse bsoder. Jeg bør nok nevne at jeg har bare har et kort, (skjermkort,) i maskina, men at jeg likevel ikke kan kjøre alle onboard tingene på HK for da kræsjer maskina med en gang. Litt merkelig i grunnen..Asus burde ha testet ut at man kan kjøre såpass uten problemer. :evil: Eller hva søren er det jeg gjør feil?!

Hva gjør jeg? Sender jeg RAMen tilbake og HK inn for å testes?

Lenke til kommentar

Har hatt en del problemer med HD pga. at jeg kjører S-ATA, og støtten for dette er noe dårlig foreløpig. (Tror det er derfor jeg har IRQ konflikter også, i.o.m. at jeg i tillegg bruker IDE CD-brenner.)

Men formatering har ikke hjulpet meg så mye med denne maskina, har gjort det utallige ganger på de nærmere to ukene jeg har hatt maskina. :( Sist gang var for fire dager siden.

La ut en post her ikke mange dagene etter at jeg hadde fått maskina som forklarer disse problemene litt nøyere. Har ingen IDE disk liggende som jeg kan slenge inn i maskina for å teste om det er S-ATA diskene som gjør dette.

Lenke til kommentar

Har kjørt en og en brikke og testet med MemTest.

Med den første brikken fikk jeg ikke pipet fra bios, og denne fikk error nr. en først etter 49 cycles. Fikk totalt tre errorer frem til 125% coverage, ca. 10 min.

Med den andre brikken fikk jeg et pip fra bios, og den første erroren kom etter 14 cycles. Etter ca. 8 errorer og 65% coverage fikk jeg en bsod.

RAMen må nok ihvertfall tilbake ja. Hva slags RAM bør jeg velge istedenfor? Hadde tenkt å bare kjøre dem på default volt og hastighet. Men det er vel svært vanskelig å kjøre RAMen på 2-2-2-5-1t da. (Se artikkel.)

En annen ting jeg lurer på er om HK er litt ute å kjøre? Men jeg får vel ta det etterhvert..først RAM.

Takk for svar.

Lenke til kommentar

Da har jeg sendt returforespørsel til Komplett, og bedt om å få tilsendt Corsair TWINX PC3200LL 1024 MB mot mellomlegg istedenfor.

Så at John Kr hadde disse i siggen sin, og siden han ikke har klaget noe særlig over problemer med HK og har et tilnærmet likt oppsett, regner jeg med at disse vil kjøre fint. Hvis ikke skal vi ikke se bort fra muligheten for at jeg rett og slett er et brødhue. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...