Gå til innhold

fatale problemer med mitt asus a7v8x

Sinnsro

Anbefalte innlegg

problemet mitt er som følgene: målingene av temperatur, spenning og rpm i bios er helt "fucka", cpu tempen viser 6600 grader osv.

Men vent det er mer :o windows vil ikke boote :o

har hatt hk inne til testing hos komplett men de fant ingen feil :roll:

så da tenkte jeg det kanskje kunne være hw problem, jeg tok alt av hw untatt skjermkortet, samme problem... har mistenkt min jalla psu(qtec 550) men spenningene fra den var stabile.

er det noe jeg kan få gjort med kortet?

linker til bilder av bios

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan se ut som du har et problem med hardwaret ja, noe kan jo ligge og lage støy slik at du får "spikes" på spenningene i hovedkortet, dette gjør at du får merkelige feil, en "jalla" psu alla qtec kan jo lage så mye støy (emi) at allt blir fucket. tenk på det som en mobiltelefon og en gammel skjerm, telefonen sender ut signaler som påvirker skjermen, en strømforsyning kan også gjøre dette

prøv å hive inn en annen strømforsyning

Lenke til kommentar
nå funker det igjen :D virker som det er noe som lager kortslutning på hk, siden alt funker nå som det ligger på gulvet :)

Kanskje ikke så dumt å skru på disse "spacerene" som skal stå mellom kassa og hovedkortet slik at hovedkortets loddepunkter ikke kommer i kontakt med metall? :p

Lenke til kommentar
nå funker det igjen :D virker som det er noe som lager kortslutning på hk, siden alt funker nå som det ligger på gulvet :)

Kanskje ikke så dumt å skru på disse "spacerene" som skal stå mellom kassa og hovedkortet slik at hovedkortets loddepunkter ikke kommer i kontakt med metall? :p

øh... :roll:

Lenke til kommentar

øh... :roll:

Var mest kødd da.. hehe ikke ta det så veldig alvorlig :)

Regner med du har fått det til å funke igjen i kassa nå?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

en jalla feil eg gjorde eingang var å glemme den eine spaceren ved skifte av HK.. Denne kan lage kortsluttning til jord på hovedkortet ditt..

bare for å rive opp et gammelt sår..

eg sendte HK tilbake for å evnt. få nytt men de testet ingen feil på det og fekk det i retur..

sånn plotseligt så eg "lyset"

grævla kjibt

snakke meg om donald hode.. *hrmf* :oops:

Lenke til kommentar

Hi,

Krasja mitt A7N8X Deluxe på lørdagen, skulle sette i ny ram.

.. nappa ut 2700 brikkene og sjalta in to nye 512MB 3200 brikker, i håp om bedre ytelse. 8)

første boot gikk fint, kom inn i windows og gjorde noen innstillinger og alt var ok....men, da æ skulle reboote pc'n slo den seg wrang og nekta blent å boote.

Prøvde om og om igjen, resetting av bios, etc.. etc.. null liv!!! :cry:

Dro da til data-sjappa og ba dem sjekke hva f*** den ram'en demmes hadde gjort :evil:

Var innom i dag, jep.. kortet hadde tatt kvelden. "Skaff meg et nytt et da", sa æ........jau.. Komplett får ikkje inn flere av dem før 11.aug.

*F*A*E*N* :evil:

ja ja, pc må æ jo ha, så da måtte det bli et annet kort.. ----->EPoX EP-8RDA3+ ble da løsninga. :)

Aldri hatt noe annet enn asus, så vi får da se om det nye kortet holder mål 8)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...