ajrex Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Hei! Etter mye om og men har jeg fått spill til å virke knirkefritt i Wine, og da spesielt Warcraft III. Jeg har prøvd både med og uten å kjøre det fra terminalen i -opengl, fant ut til slutt at å oppdatere drivere var tingen, og spillet funker nå nesten perfekt i Wine. I -opengl funker det fremdeles ikke, men er ikke så viktig atm. Spørsmålet mitt er da som følger; Når spillet startes så åpnes det bare innenfor "skrivebordsområdet", altså er både menyen oppe og navigeringsmenyen nede synlig mens jeg spiller Warcraft III. Finnes det en måte å få spillet til å overdekke disse også? Klarer å spille det greit nok, men er irriterende med tanke på å navigere rundt ved å føre musa til nedre og øvre kant av spillet. Takk for svar! Lenke til kommentar
Kaptein... Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Så vidt jeg husker var det compiz som rotet det til (compiz er det som lager alle de kule effektene på skrivebordet). Du kan lage en snarvei eller skrive i terminalen: metacity --replace For å skru på compiz igjen fyrer du: compiz --replace Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Et annet tips er å lage en snarvei til WCIII der du legger ved metacity --replace før kjøring, slik at du alltid husker det. (Så er det en annen sak om du husker å bytte tilbake, men det merker du vel fort) Lenke til kommentar
ajrex Skrevet 21. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2011 Tusen takk for kjapt og bra svar! Det funket utmerket Tror bare jeg kjører på med å bytte om hverandre, sørger bare for å ha terminalen åpen slik at jeg husker å skifte tilbake. Igjen, takk for svar, nå kan jeg endelig ødelegge eksamensperioden med litt spilling! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå