Kenny000 Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 Lurte bare på om det er strengt talt nødvendig med vifte på radiator dersom man ikke har planer om å overklokke, men bare er interessert i en noe nedkjølt og STILLE ? Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 3. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2002 Og en ting til: Er det nødvendig med isloering mot kondens dersom man ikke bruker peltier osv? Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 3. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2002 Var det ingen som kunen svare på dette altså? Lenke til kommentar
Moonchild Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 Det er jo bare å prøve det.. vet ikke selv men.. Men du kan jo bare slenge på 2 120mm vifter som er stillegående hvis du vil ha lavt støynivå.. Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 3. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2002 Ja. Forløpig bruker jeg tre vifter i kabinett! En 120mm og 2stk 80mm! Enermax alt sammen! Men på laveste nivå er det jo 120mm som støyer mest! Kunne tenke meg en 98% stillegående maskin! :smile: [ Denne Melding var redigert av: Kenny000 på 2002-02-03 18:24 ] Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 Vifte på radiatoren er ikke nødvendigvis et krav. Kommer litt an på CPU, plasering av radiator osv. Har du den montert vannrett så er sjansen for at du klarer deg uten vifter veldig mye større. Når det gjelder kondensfare dersom du ikke bruker peliter så er den lik 0. Vannet og alt annet kan ikke bli lavere enn romtemperatur og ved romtemperatur så foregår det ikke kondens. Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 3. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2002 Takker! Men hvilke temperaturer kan jeg forvente meg med vannkjøling uten overklokking uten vifter på en XP1700+ ? Med DangerDen radiator og maze blokk? Lenke til kommentar
CFD Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 Ikke vifte? Huff..... , du er sikkert en forvirret person. Såklart du må ha vifter , du for nok en OK temp uten dem , men du bare skaffer noen 15-20db vifter og fester dem på. Du hører IKKE 15db . Det trenge øret skal nok høre dem,men siden vi sikkert ikke har trente ører så er maskinen lydløs. Hvis du er lydekspert ellernoe sånt så bare lodder du noen motstander i paralell. (Mange tåler bare 0.025watt som er litt lite,så derfor paralellkobler du dem , en greiere måte er og kjøpe et potensiometer (rheostat) hos classern som du lodder i serie (ganske logisk det). Ikke ta noe her personlig , måtte bare skrive ned en tanke jeg fikk (Er kanskje meg som er forvirret) Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 7. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2002 Forvirret? JEG? Jeg har jo 2 stk Enermax som går på 14dB... Det jeg tenkte først, var å eventuelt montere disse på en radiator! (kanskje en på hver side av en radiator?) Men de fleste radiatorer er jo laget for feste av en 120mm vifte som jeg også har... Men denne går på 22dB. Har også lurt på dersom jeg kjøper vannkjøling om jeg skal bytte ut viften i strømforsyningen med en av 80mm! Og til slutt kanskje kjøpe noen matter og rammer som demper støy? Har regnet at noe slikt vil koste meg neste 3500 kroner, så tviler på at detteblir med det første! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå