DavidRO Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Hei! Jeg har lenge sett etter ny pc, og nå har min nåværende "pc" sluttet å fungere. Jeg har sett på en Dell XPS 15 på deres egne nettsider med disse spesifikasjonene: 2.-generasjons Intel® Core™ i7-2630QM prosessor på 2,GHz, med Turbo Boost 2.0 opptil 2,9 GHz 15.6 FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera 4096 MB 1333 MHz tokanals DDR3 [2 x 2048] 8x DVD+/- RW optisk stasjon 500 GB SATA-harddisk (7200 rpm) 2GB NVIDIA® GeForce® GT 540M Graphics Card Primært 9-cellers litiumionbatteri (90 Wh) Denne kommer på 10 590kr og er nok i meste laget av det jeg vil bruke. Er dette et ok oppsett som kan holde 3-5 år? Jeg skal bruke pcen til gaming(mw2, gta4, codbo og BFBC2(mw3 når det kommer???)), musikk, surfing og gjerne bildebehandling/photoshop. Er det noen som har erfaringer med denne pcen eller Dells nettbutikk? Finnes det bedre alternativer til samme pris eller mindre? Jeg setter stor pris på all respons! Jeg trenger hjelp fort! D: Lenke til kommentar
Mr. BigBear Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Da ville jeg ha kjøpt stasjonær i stedet. Mye bedre for gaming. Lenke til kommentar
Ivantacus Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 (endret) Hvis du vil kombinere en bærbar pc til skole som i tilegg kan kjøre spill. Altså en liten lett gaming bærbar: Jeg valgte å kjøpe Alienware M11x til dette, og det er den råeste lille tingen jeg har invistert i på lenge. 6-8 timer batteritid. Eier i tillegg en Asus G73jh og en M17X, men syns M11X er mye mer kos på sofaen da de er så liten og fin. Er du ute etter den beste 15" og 17" til spilling så vil jeg annbefale Asus G53Jw og G73Jw, begge leverer fantastisk grafikk, samtidig som prisen er akseptabel. De har og en av de beste kjøleløsningene på markedet akkuratt nå og man hører nesten ikke viften når man spiller. Men disse har ikke i nærheten så god batteritid som M11x, med bare 1-2 timer. Så det handler om hva du prioriterer mest av vekt/ytelse/pris/støy/skjerm/batteri. Er du villig til å vente litt så Kommer Asus G53SW snart med de nye prosessorene. Endret 20. mars 2011 av kidio007 Lenke til kommentar
DavidRO Skrevet 20. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2011 Tusen takk for kjappe svar! Mr. BigBear Grunnen til at jeg ønsker en bærbar pc er fordi jeg nettopp har kjøpt en Dell XPS 8100 som står hjemme, men jeg skal på folkhøgskole og gå musikklinje. Har derfor ikke allverdens med plass + at det absolutt er nødvendig å kunne ta med seg pcen til klasserommet. Takk for innspill! kidio007 Asus G-serien har jeg også sett på, men jeg har lest at G53'en, som er mest aktuell for meg, har litt andre byggematerialer enn det G73'en har, altså litt kjipere, stemmer dette? En annen ting jeg er litt usikker på angående G-serien er at de er litt voldsomme designmessig, og syns da at XPS 15 ser ganske ok ut. Hvordan oppleves G-serien med tanke på designløsninger og byggekvalitet? Er tastatur og mousepad gode? Jeg skal se enda litt nærmere på M11x'en, selv om jeg syns også den blir litt voldsom, designmessig. Tusen takk for forslagene, og håper på nytt svar! Noen andre alternativ, eller innspill på modellen jeg har foreslått? Lenke til kommentar
Mr. BigBear Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 med spec. til maskinen du har funnet, Dell XPS 15 og prisen er jo bra. go for it lykke til Lenke til kommentar
Ivantacus Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 (endret) Jeg syns og Dell XPS 15 ser ut som en veldig fin PC med de spesifikasjonen der. Den slår egentlig G53 på alt unntatt grafikken og støyen. G53 har et mye sterkere grafikkort og vil bli en mye bedre gaming pc for deg. Vet ikke hvor lenge batteriet varer i den, men hvis du har et støpsel i nærheten varer den ihvertfall en god stund. Designet på G53 med den enorme kjølinga bak er nettopp det å kunne spille uten at den bråker i det hele tatt "Stealth design". Når det kommer til kvaliteten G53 Vs. G73, så har det vært rapportert mer problemer med G73 enn G53. Og annet enn at skjermen på G53 er hakket dårligere, så er det en veldig fin laptop. Skal og være enig i at M11X har et veldig spesielt design, som tiltrekker seg utrolig mye oppmerksomhet. Husk at jeg kun valgte M11X for vekten under 2kg og batteri som varer en hel skoledag + muligheten til å spille spill "On the go", dette trenger ikke være ting du er like opptatt av. Endret 21. mars 2011 av kidio007 Lenke til kommentar
DavidRO Skrevet 21. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2011 Tusen takk for kjappe og veldig nyttige svar nok en gang! Dere har vært til stor hjelp! Skal se litt nærmere på pros og cons på både XPS 15 og G53. Takk! Lenke til kommentar
DavidRO Skrevet 26. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2011 Bestilte en Dell XPS 15 med specsa over + 8gd ram for 9 990,- kr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå