Gå til innhold

Flytte program fra harddisk til harddisk?

Anbefalte innlegg

hei igjen! :)

idag fikk jeg masse spill, endelig! å begynte å installere på min (i) harddisk som bare er til spill ( vil prøve å samle det så godt jeg kan ).

men det har seg slik at det er installert masse spill på en annen harddisk jeg ikke har plater til (lånt av venner etc...) å vil gjerne prøve å flytte disse over til spill harddisken men som de fleste her vet går det ikke å bare kopiere mappen for det ligger jo filer over alt.

så da er spørsmålet

finnes det ett program som finner alle filene som trengs slik at jeg kan kopiere spillene mine trygt over til en annen harddisk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nei desverre;det er omtrent umulig for ett utenforstående program og vite om alle dlls/biblioteks/registry verdier/etc som ett spill trenger.

jeg ville anbefale og kopiere hele mappen der programmet ble installert, og teste hvert spill individuelt.. så kan du eventuelt spørre på her på forumet om hjelp til programmer som nekter og starte;;

også installer DirectX runtime, masse spill trenger dette "grafik-biblioteket" for og fungere, og det ligger in C:\windows\system32 mappa, ikke C:\programfiler\ etc :p

http://www.microsoft.com/downloads/en/details.aspx?FamilyID=2da43d38-db71-4c1b-bc6a-9b6652cd92a3&displaylang=en

(ett annet alternative ville vært og konvertere hele OSet til ett VM, men det går ut over grafik-ytelsen :p)

Lenke til kommentar

viss jeg spør enkelt da :p finnes det ett program som viser hva av programmer som er installert hvor? går jeg i avinstaller program i win 7 får jeg jo opp alt som er installert men dette på alle harddiskene på hele pcen. om man kan sortere de ut så det viser en harddisk?

Lenke til kommentar

Det er ikke lenger mange programmer som lagrer instillinger og slikt i registry, men dersom de gjør det, ligger disse under HKEY_LOCAL_MACHINE\Software eller HKEY_CURRENT_USER\Software.

Eller så lenge spillet er installert fra før, skal det i stor grad være mulig å flytte de rundt (unntaket jeg vet om er Steam som har en litt spesielt krav dersom du skal flytte det. informasjon om dette finner du på Google).

Instilliner til programmer vil ofte ligge under Documents eller AppData i brukerprofilen din i %HOMEPATH% (AppData er en skjult mappe)

Det kan hende noen programmer vil legge referanser til installasjonsmappen her, men de skal normalt ikke gjøre det.

Så jeg ville anbefalt at du prøver, og rapporterer eventuelle spill som ikke fungerer, så kan vi ta det derifra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...