glenmb94 Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 (endret) Hei! jeg bestemte meg istedenfor å rense opp pcen, skal jeg installere ny Windows 7. men jeg finner ingen harddisker! Har prøvd å sette harddisk til IDE, men da får jeg bluescreen i oppstart. jeg kan heller ikke starte opp med CD plata, får bare "No operating system found" når jeg har valgt oppstart fra CD i BIOS. Er også plaget med et virus som heter "MBR:physcial drive" har prøvd å søke på google, men finner ingen relevante posts. på forhånd takk Endret 20. mars 2011 av glenmb94 Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Forsøk dette programmet for å fjerne det rootkit du har: http://support.kaspersky.com/faq/?qid=208283363. Lenke til kommentar
Mr. BigBear Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Du kan ikke reinstallere windows på den måten. 1. ha windows 7 cd'en i. 2. start maskinen din på nytt 3. trykk en tast for å fortsette. 4. følg videre på skjermen. 5. Lykke til Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Du kan ikke reinstallere windows på den måten. 1. ha windows 7 cd'en i. 2. start maskinen din på nytt 3. trykk en tast for å fortsette. 4. følg videre på skjermen. 5. Lykke til Han sier at det ikke går å boote far cd/dvd og feilmeldingen har får er laget av et rootkit som modifiserer MBR. Dette viruet/rootkit er bra dokumentert på nettet. Lenke til kommentar
Mr. BigBear Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Du kan ikke reinstallere windows på den måten. 1. ha windows 7 cd'en i. 2. start maskinen din på nytt 3. trykk en tast for å fortsette. 4. følg videre på skjermen. 5. Lykke til Han sier at det ikke går å boote far cd/dvd og feilmeldingen har får er laget av et rootkit som modifiserer MBR. Dette viruet/rootkit er bra dokumentert på nettet. Ut i fra vedlegg(bildet) trodde jeg at han startet fra windows. Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 (endret) Du har rett, han får aldri installert det på den måten som vedlegget viser. Har du original Win7 DVD? Gå inn i BIOS og sjekk bootorder, om SATA er satt opp som AHCI må du på noen BIOS'er velge riktig DVD, det holder ikke bare å velge CD-ROM som første bootdevice. Sjekk nøye hvilke valg du har. Endret 21. mars 2011 av Professor Farnsworth Lenke til kommentar
glenmb94 Skrevet 21. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2011 Forsøk dette programmet for å fjerne det rootkit du har: http://support.kaspersky.com/faq/?qid=208283363. ELSKER DEG! fant nå harddisken ved hjelp av deg =) æææh, skal bli godt med ny pc Som vi sier: Tusen takk din hæstkuk! no vart e gla. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå