evenandreas Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Hvordan trener man egentlig bort sideflesket? Har lest at trikset er å spise sunt men finnes det en måte å stramme opp sidene? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Jeg antar at det er den delen av kroppen du har mest overflødig fett på så det vil også være det siste som blir borte. Det finnes ingen metoder for å bli kvitt fett på en del av kroppen foruten fettsuging da. Lenke til kommentar
evenandreas Skrevet 20. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2011 Ahh kjipe saker... Men er det ikke muskler der? Sånn at musklene iallefall strammer seg opp? Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Altså må du få i deg ferre kalorier enn du forbrenner. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Trening er jo en fin ting men faren ved å trene opp muskulaturen på siden av magen er at du vil bli bredere og det er vel det siste du vil. Det finnes vel ikke noe som erstatter diett og mosjon og med en fornuftig diett så vil du kunne ta av i overkant av 1kg i uka såfremt du har normal forbrenning. Lenke til kommentar
evenandreas Skrevet 20. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2011 Kan jeg få noen tips på en sånn diett da? Trenger virkelig litt slanking før sommeren! Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Nå har ikke jeg noen diett for hånden men de beste diettene er basert på et høyt proteininntak med et minimum av karbohydrat. Du finner sikkert noe i den gata hvis du leiter litt. Det er jo heller ikke noen heksekunst å sette opp dietten sin selv så lenge man holder seg til disse retningslinjene. Mye kjøtt, fisk og grønnsaker og et minimum med brød, ris og poteter gjør susen. Du bør også legge opp til minimum antall måltider pr dag på minst 5. Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 (endret) Les litt på lavkarbo.no det er det mest effektive jeg har vært borti iallefall, ned i vekt uten å sulte seg. Man må være streng med seg selv da, å holde seg i ketose så lenge som mulig, sjekke antall karbohydrater i det man spiser.. Går fort ned et par kilo i uka litt ann på hvor mye man har å gå på. I ketose så tvinger man kroppen til å forbrenne fettlagre siden man ikke gir den nok karbohydrater å forbrenne, men man må ligge under 15-20 karbiser om dagen (1 brødskive er fort mer enn 20) Man kan spise bla: - rent kjøtt (fisk, kylling, storfe) - egg - smør - ost - begrensede mengder grønnsaker som vokser over bakken (ikke frukt) Drikk minst 2 l vann om dagen! Ikke velg lettprodukter! Ikke drikk brus, saft, juice. (helst ikke lett utgavene heller, da mange stopper vekttapet pga de kunstige søtningstoffene) Ikke spis: brød (hveteprodukter), pasta, ris, poteter, pizza, taco (pga skjell/lefser og ferdig tacokrydder) Spis til du er mett, ikke overdriv, og spis flere ganger om dagen, ca hver 3-4 time. Trening i tillegg er med på å øke effekten ganske mye. Endret 21. mars 2011 av Actibus Lenke til kommentar
opar Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Dietter kan gi deg en boost i starten, men det som fungerer best over tid er et balansert kosthold kombinert med trening. Tren 3-4 ganger i uken, trenger ikke være mer enn en time i slengen om du bare ønsker å være "fit". 3 Lenke til kommentar
storken Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Dietter kan gi deg en boost i starten, men det som fungerer best over tid er et balansert kosthold kombinert med trening. Tren 3-4 ganger i uken, trenger ikke være mer enn en time i slengen om du bare ønsker å være "fit". Eh, nei. Planlagt kosthold, diett, gjort riktig gir deg større resultater enn et "balansert kosthold" (Oioioi, kanskje du vil utbrodere hva dette betyr?). Hater når jeg sitter å diskuterer kosthold med andre kunnskapsrike personer, så kommer det en fjott og sier: "Jeg tror det viktigste er at vi alle spiser et balansert kosthold" - Gah, noen er så stolte over sin egen ignoranse at de skulle fått smake pisken. 1 Lenke til kommentar
evenandreas Skrevet 21. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2011 Har startet på en liten tunfisk ''diet'', spier det ilag med forskjellige matretter og det funker til nå fjell! Lenke til kommentar
opar Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 (endret) Dietter kan gi deg en boost i starten, men det som fungerer best over tid er et balansert kosthold kombinert med trening. Tren 3-4 ganger i uken, trenger ikke være mer enn en time i slengen om du bare ønsker å være "fit". Eh, nei. Planlagt kosthold, diett, gjort riktig gir deg større resultater enn et "balansert kosthold" (Oioioi, kanskje du vil utbrodere hva dette betyr?). Hater når jeg sitter å diskuterer kosthold med andre kunnskapsrike personer, så kommer det en fjott og sier: "Jeg tror det viktigste er at vi alle spiser et balansert kosthold" - Gah, noen er så stolte over sin egen ignoranse at de skulle fått smake pisken. Bare slå løs med pisken Det skal sies at jeg ikke er noen ekspert og skal ikke påberope meg mye kunnskap, men jeg trener en god del over gjennomsnittet og bryr meg dermed om hva jeg putter i munnen. Ja, du kan spise deg ned i vekt. Nøye planlagt kosthold ja, et balansert kosthold kan også være nøye planlagt. Jeg mener man kan se på kostholdet og treningen sin som en skålvekt, trener du mer må du spise mer og vise versa. Ut fra alder, aktivitetsnivå, form for trening osv må man se på sammensetningen av måltidene. Selv bruker jeg tallerkenmodellen når jeg planlegger kostholdet mitt, og ut fra den kan jeg enkelt komponere et kosthold som passer meg og mitt nåværende aktivitetsnivå. Planlegger ofte 2-3 dager fram i tid ut fra treningsplanen. Endret 22. mars 2011 av opar Lenke til kommentar
storken Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Dietter kan gi deg en boost i starten, men det som fungerer best over tid er et balansert kosthold kombinert med trening. Tren 3-4 ganger i uken, trenger ikke være mer enn en time i slengen om du bare ønsker å være "fit". Eh, nei. Planlagt kosthold, diett, gjort riktig gir deg større resultater enn et "balansert kosthold" (Oioioi, kanskje du vil utbrodere hva dette betyr?). Hater når jeg sitter å diskuterer kosthold med andre kunnskapsrike personer, så kommer det en fjott og sier: "Jeg tror det viktigste er at vi alle spiser et balansert kosthold" - Gah, noen er så stolte over sin egen ignoranse at de skulle fått smake pisken. Bare slå løs med pisken Det skal sies at jeg ikke er noen ekspert og skal ikke påberope meg mye kunnskap, men jeg trener en god del over gjennomsnittet og bryr meg dermed om hva jeg putter i munnen. Ja, du kan spise deg ned i vekt. Nøye planlagt kosthold ja, et balansert kosthold kan også være nøye planlagt. Jeg mener man kan se på kostholdet og treningen sin som en skålvekt, trener du mer må du spise mer og vise versa. Ut fra alder, aktivitetsnivå, form for trening osv må man se på sammensetningen av måltidene. Selv bruker jeg tallerkenmodellen når jeg planlegger kostholdet mitt, og ut fra den kan jeg enkelt komponere et kosthold som passer meg og mitt nåværende aktivitetsnivå. Planlegger ofte 2-3 dager fram i tid ut fra treningsplanen. whitchx! Eller er jeg enig med det du skriver under der, men finn på noe mer kreativt enn "balansert kosthold", for det brukes i hytt og pine om alt fra superfood til grethe rhoede.. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 (endret) Trening er jo en fin ting men faren ved å trene opp muskulaturen på siden av magen er at du vil bli bredere og det er vel det siste du vil. Det finnes vel ikke noe som erstatter diett og mosjon og med en fornuftig diett så vil du kunne ta av i overkant av 1kg i uka såfremt du har normal forbrenning. Arresterer deg på ALT du skriver... Nummer 1: Man kan ikke bygge nevneverdig muskelmasse (ref. det å trene muskulaturen på siden av magen)på kaloriunderskudd (som er en forutsetning for å: gå ned i vekt/forbrenne fett) Nummer 2: Det finnes INGEN som har forskjellig forbrenning bortsett fra ved enkle sykdomstilfeller men da bare med en differanse fra friske personer på inntil 7%. Det som bestemmer forbrenningen er kg muskelmasse og alder. Trådstarter: Tren styrke 3 ganger i uka og tren hele kroppen (Markløft, knebøy, skulderpress, benkpress og drit i isolasjonsøvelser) med et repantall mellom 12 og 16 på hver øvelse. Hold pausene mellom øvelsene så korte som du klarer og ikke la økta vare mer enn 45 minutter. Kombiner dette med kaloriunderskudd og la hoveddelen av kostholdet ditt være konsentert rundt proteiner. På treningsdager er det greit å spise protein og karborik mat, mens du spiser protein og fettrik mat på hviledager... Endret 22. mars 2011 av Doofenschmitz 2 Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Dietter kan gi deg en boost i starten, men det som fungerer best over tid er et balansert kosthold kombinert med trening. Tren 3-4 ganger i uken, trenger ikke være mer enn en time i slengen om du bare ønsker å være "fit". Eh, nei. Planlagt kosthold, diett, gjort riktig gir deg større resultater enn et "balansert kosthold" (Oioioi, kanskje du vil utbrodere hva dette betyr?). Hater når jeg sitter å diskuterer kosthold med andre kunnskapsrike personer, så kommer det en fjott og sier: "Jeg tror det viktigste er at vi alle spiser et balansert kosthold" - Gah, noen er så stolte over sin egen ignoranse at de skulle fått smake pisken. Kan du utype dette? Som jeg ser det, så er et balansert kosthold, feks: 30% karb og fett + 40% proteiner (Uten junk, og så klart gode protein/karb/fett kilder) Hvordan dette ikke kan gi gode resultater, har jeg vanskelig for å forstå? Lenke til kommentar
storken Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Dietter kan gi deg en boost i starten, men det som fungerer best over tid er et balansert kosthold kombinert med trening. Tren 3-4 ganger i uken, trenger ikke være mer enn en time i slengen om du bare ønsker å være "fit". Eh, nei. Planlagt kosthold, diett, gjort riktig gir deg større resultater enn et "balansert kosthold" (Oioioi, kanskje du vil utbrodere hva dette betyr?). Hater når jeg sitter å diskuterer kosthold med andre kunnskapsrike personer, så kommer det en fjott og sier: "Jeg tror det viktigste er at vi alle spiser et balansert kosthold" - Gah, noen er så stolte over sin egen ignoranse at de skulle fått smake pisken. Kan du utype dette? Hva er uklart? Lenke til kommentar
Stulle Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Storken: Har _du_ noe å vise til, all den tid du er fasttømret bedrevitende i ethvert innlegg? Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 (endret) Storken: Har _du_ noe å vise til, all den tid du er fasttømret bedrevitende i ethvert innlegg? Du får lære det først som sist. Veeeldig få her, er verken særlig sterke, har en fit kropp, eller har noe særlig peiling på trening. De som har klart å komme seg til en lav fetprosent, har lidd seg gjennom 12 måneder på vann og brød (Ikke ta meg bokstavelig) Hva vil de oppnå? Som jeg forstår så er det å kunne rave rundt på sommern i baris. De trener altså for at andre skal like dem. Eller så tror de at selvbildet deres vil bedre seg med et par kg muskler på kroppen, noe som i seg selv kan være lurt, derimot finnes det andre måter å bruke 8+ timer i uka på akkurat det. Kilde bruk? Hah, her leter vi ikke etter sannheten, det gir mer "credz" å bare pøse på med info (Vet mange her mener jeg gjør det samme selv, men til dere: siste del av signaturen min er dedikert til dykk) (Flame i vei boys, jeg vet det er nok av dere her!) Endret 14. april 2011 av InToRv 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå