Performance27 Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Hei, bor fortsatt hjemme og syntes det er på tide å flytte ut og økonomisk sett syntes jeg det er for jævlig å leie i og med at man ikke sitter igjen med noen ting når man igjen vil flytte. Så jeg og 2 andre kompiser har funnet en leilighet til 1,5mill. med 3 soverom osv. felleskostnader er på ca. 5500kr per mnd. og inkluderer strøm, internett og tv. Hvordan blir det med lån osv. blir jo snakk om at vi må ta opp et lån på ca. 500 000 hver men hvordan vil egentlig dette fungere i praksis? Jeg jobber som selger i butikk og går på skole, jobber ganske ofte men har ingen fastjobb jeg blir bare satt opp 4 faste dager i uken etter skole og i helgene. inntekten vår er ca. 12-15 000 på alle 3. foreløpig. Gi meg deres tanker rundt dette. Setter jeg stor pris på. Joachim. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Å skulle kjøpe leiligheit med venner gir ingen meining for min del, til allsannsynlegheit vil ein eller fleire av dykk få andre interesser etter ei stund, og då må dykk enten halde på leiligheita med 1-2 folk, eller selge. Mykje av poenget med å leige er at det er lettvint. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Det må i såfall ikke være en selveierleilighet som gjør at dere slipper dokumentavgift på 2,5% når en av dere vil selge etter 0-3år. I tillegg må dere kunne holde på leiligheten med en tilfeldig kombinasjon av 2 av dere. Dette er ikke noe jeg hadde gjort. Lenke til kommentar
KS Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Noen tanker: - Dere må lage en "samboerkontrakt" - få hjelp av advokat! Den må regulere forhold som hva dere skal gjøre dersom en vil selge etc. - Alle må stå som eier av en tredjepart boligen. - Dere tenger hver deres indiviluelle lån. - Antagelig må en eller alle av dere har med seg sine foreldre på sitt lån. Tjener man 180.000 kr i året får man ikke lån i banken, ganske enkelt. - Tenk igjenom hvordan det skal løses med pant i boligen. Skal dere bli realkausjonister for hverandre? Enklest om ingen tar pant i boligen, men kun bruker foreldres bolig. - Ved kortlivet samboerskap vil kostnadene med kjøp og salg raskt overstige besparelsen av å eie fremfor leie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå