12joaene Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Jeg er nybegynner innen rc fly, den eneste erfaringen jeg har er rc simulator. Hva er best å begynne med nitro fly eller el fly. Jeg har sett litt på denne modellen her http://www.throttlestore.com/fly/beaver_experimental_on_floats.aspx?lang=NO Lenke til kommentar
weebl Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 elektrisk er nok en fordel da små nitromotorer som dette krever mye tweaking osv da ytelsen kan endres kun ved små vær/temperaturforandringer og de krever mere vedlikehold. elektrisk er det bare å lade og sende avgårde. jo enklere konstruksjonen er (jo mindre stæsj) jo mer lettflygelig vil flyet også være så se etter enkle konstruksjoner slik som f.eks. denne http://www.throttlestore.com/fly/nesten_uknuselige/clouds_fly_epo_127_4ch_bl_rr.aspx?lang=NO med propellen montert høyt oppe og bakovervendt skal det mye til å ta knekken på den når du lander også samt at det er mye lettere å montere kamera forran da det ikke er noen propeller i veien. Lenke til kommentar
12joaene Skrevet 26. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2011 Er vansklighets graden forskjellig mellom elektrisk eller nitro? Må man være med i klubb for å kjøre nitro fly Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 (endret) Ville anbefalt deg Hobbyzone Supercub LP. Fantastisk nybegynnerfly som har en egen funksjon som søker etter bakke og himmel. Det vil si at stuper du for kjapt, eller tar noen litt for heftige svinger så vil den rette opp flyet for deg automatisk. Dette kan naturligvis slås av og på etter ønske. Billig er det også. Jeg ga selv 1500 for et av de flyene på Hobbex, en butikk som ligger på Norby på Svinesund. Endret 11. april 2011 av DavidH Lenke til kommentar
TanteEdgar Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 Bare pass på at flyet ikke er altfor lett, da tåler det nemlig veldig lite vind før det blir helt mongo å fly. Jeg har et Wilga 2000 fly nå og så snart det er trekk i lufta så gjør flyet sånn ca ingenting av det jeg vil Det veier 550gram flyklart, noe som kanskje er i minste laget. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Anbefaler deg å se etter klubber i nærheten av der hvor du bor, kontakte de og få veiledning fra de til hva de vil anbefale deg å kjøpe. Da vil du for det første kunne se litt på når andre flyr, du vil få en del inntrykk som kanskje påvirker valg av utstyr, du vil kunne velge tilsvarende utstyr/produsent som det andre i klubben har og da vil kunne få hjelp av de dersom du har problemer/spørsmål. I tillegg vil klubbene kunne bistå med opplæring, både teoretisk og praksis, på eget skolefly som regel, så slipper du å ødelegge modellen etter 4 minutt i lufta slik eg gjorde En oversikt over NLF(Norsk Luftsportsforbund)-klubber finner du her: http://www.modellfly.info/Klubber/KlubberNorge.asp Merk at det finnes flere klubber i Norge som ikke er NLF-klubber. Søk litt på nettet og se om du finner frem til nettsiden om de har noen, eller hør med lokalmiljøet. Når det gjelder valg av fly avhenger dette veldig av hvilke områder du har tilgang til å fly på. Er det gress? Høyt eller lavt? Fotballbane? Golfbane-gress? Industriområde med asfalt eller grus? Skogsområde? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå