Gå til innhold

Southbridge blir glovarm på Abit NF7-S v2.0

Spaz

Anbefalte innlegg

Jeg har kjørt Barton 2500+ på 220*10.5 over lengre tid. I dag har det vært veldig varmt ute (ca. 35 grader i sola). Som en følge av dette steg tempen inni PC'n med 5-6 grader og den begynte å låse seg. Jeg klokket ned til 200*11.5 (samme hastighet, men lavere bus). Da fungerte alt fint igjen. Jeg tror "synderen" er southbridge. Selv på litt kjøligere dager er det meget ubehagelig å ta på den i mer enn 1-2 sekunder.

Det jeg egentlig lurer på er hvilken southbridge-kjøler dere anbefaler. Har sett litt rundt, men er ikke sikker på hvilken jeg burde velge. Jeg vil helst ha en som ikke bråker så mye og samtidig gir god kjøling

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SB har normalt ikke "skrufeste" eller lignende for montering av kjøler

i tilfelle er det bare å kjøpe "kjølepastalim" finnes en god del der ute liker best artic sin.

Skaff deg en passiv aluminium-kjøleribbe i passende størelse og lim på.

Evt så kan du da ogå kjøpe deg en liten vifte, www.microplex.no har godt utvalg i små vifter.

Lenke til kommentar
Ja, jeg har vurdert den, men den har stått som "Ubekreftet lev.dato" en god stund nå :-(

Har du sjekket 3dfxcool? Jeg kjøpte denne kjøleribba hos dem og betalte 22 kr i frakt (forhåndsbetalte..) *sweet* :smile:

Ja, jeg har sjekket 3dfxcool, men jeg får opp følgende alternativer når jeg skal betale:

Leveringsform

Velg ønsket leveringsform: Post, Postoppkrav, NOK 120.00

Post, VISA / MASTERCARD, NOK 75.00

Post, Frakt for kabinett i oppkrav, NOK 145.00

Post, Frakt for kabinett VISA/Mastercard, NOK 120.00

De billigste er 75kr og da blir det 75+50 = 125kr totalt. Altså bare 5kr billigere enn der jeg allerde har bestilt fra. Prisene hos 3dfxcool har tydligvis gått opp litt, siden du bestilte :shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...