Spaz Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Jeg har kjørt Barton 2500+ på 220*10.5 over lengre tid. I dag har det vært veldig varmt ute (ca. 35 grader i sola). Som en følge av dette steg tempen inni PC'n med 5-6 grader og den begynte å låse seg. Jeg klokket ned til 200*11.5 (samme hastighet, men lavere bus). Da fungerte alt fint igjen. Jeg tror "synderen" er southbridge. Selv på litt kjøligere dager er det meget ubehagelig å ta på den i mer enn 1-2 sekunder. Det jeg egentlig lurer på er hvilken southbridge-kjøler dere anbefaler. Har sett litt rundt, men er ikke sikker på hvilken jeg burde velge. Jeg vil helst ha en som ikke bråker så mye og samtidig gir god kjøling Lenke til kommentar
Blacksheep Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 SB har normalt ikke "skrufeste" eller lignende for montering av kjøler i tilfelle er det bare å kjøpe "kjølepastalim" finnes en god del der ute liker best artic sin. Skaff deg en passiv aluminium-kjøleribbe i passende størelse og lim på. Evt så kan du da ogå kjøpe deg en liten vifte, www.microplex.no har godt utvalg i små vifter. Lenke til kommentar
formann Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Til SB så holder feks denne lenge. Man trenger ingen vifte. Lenke til kommentar
Ash Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Jupp, klæsj på en liten kjøleribbe så hjelper det veldig mye. Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 13. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2003 Til SB så holder feks denne lenge. Man trenger ingen vifte. Ja, jeg har vurdert den, men den har stått som "Ubekreftet lev.dato" en god stund nå :-( Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Har ikke du noen gamle ødelagde HK, skjermkort elns. som har passiv kjøleribbe ? Jeg har flere hvis du trenger noen :wink: send PM da Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Til SB så holder feks denne lenge. Man trenger ingen vifte. Den har jeg,og jeg anbefaler den gjerne.sprer varmen veldig bra Har du ingen lokal datashop?de pleier og føre sånne dingsebomser :wink: Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 alt av kjøleriber bær velk duge, gamle skjermkort, psu, cpu osv er fine kilder Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 13. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2003 Jeg har nå bestilt Zalman ZMNB32J (som formann anbefalte) fra Sharka Online Store http://www.sharkacorp.com/Merchant2/mercha...y_Code=vga-cool Totalt med frakt kom det på $17,95 (Ca. 130kr). Altså var det endel billigere enn hvis jeg skulle bestilt fra Microplex Lenke til kommentar
vegge Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Ja, jeg har vurdert den, men den har stått som "Ubekreftet lev.dato" en god stund nå :-( Har du sjekket 3dfxcool? Jeg kjøpte denne kjøleribba hos dem og betalte 22 kr i frakt (forhåndsbetalte..) *sweet* :smile: Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 13. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2003 Ja, jeg har vurdert den, men den har stått som "Ubekreftet lev.dato" en god stund nå :-( Har du sjekket 3dfxcool? Jeg kjøpte denne kjøleribba hos dem og betalte 22 kr i frakt (forhåndsbetalte..) *sweet* :smile: Ja, jeg har sjekket 3dfxcool, men jeg får opp følgende alternativer når jeg skal betale: Leveringsform Velg ønsket leveringsform: Post, Postoppkrav, NOK 120.00 Post, VISA / MASTERCARD, NOK 75.00 Post, Frakt for kabinett i oppkrav, NOK 145.00 Post, Frakt for kabinett VISA/Mastercard, NOK 120.00 De billigste er 75kr og da blir det 75+50 = 125kr totalt. Altså bare 5kr billigere enn der jeg allerde har bestilt fra. Prisene hos 3dfxcool har tydligvis gått opp litt, siden du bestilte Lenke til kommentar
vegge Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Spaz, hvis du mailer dem så får du det for..; Zalman NorthBridge Gold 50,- Frakt 22,- Totalt 72,- via nettbank Skal jeg forklare det en gang til? Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 13. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2003 Spaz, hvis du mailer dem så får du det for..;Zalman NorthBridge Gold 50,- Frakt 22,- Totalt 72,- via nettbank Skal jeg forklare det en gang til? Neida. Det er bare jeg som var litt sløv :wink: Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Jeg har nå bestilt Zalman ZMNB32J (som formann anbefalte) fra Sharka Online Store http://www.sharkacorp.com/Merchant2/mercha...y_Code=vga-cool Totalt med frakt kom det på $17,95 (Ca. 130kr). Altså var det endel billigere enn hvis jeg skulle bestilt fra Microplex Jeg har den selv på samme hk , fungerer helt utmerket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå