Gå til innhold

Hvordan er miljøet og presset innen en IT-utdanning, og er HiG noe å gå på?

chokke

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har nå nesten avsluttet en bachelorgrad i fysikk på UiO og funnet ut at dette er ikke noe jeg har så stor interesse av, og vil mye heller ha noe som er relatert til programmering, og innenfor spill. Så har sett på Spillprogrammering på Høyskolen i Gjøvik (HiG) som jeg tenkte å søke på. Er lenge siden jeg har gjort noe av dette søketingene, men om jeg ligger på ca 43 poeng (mener jeg det er) fra vgs og en alder på 22 år (født i 89) om dette er noe som virker reelt å komme inn på? Hvordan er gjennomsnittsalderen på studiet?

Og det med presset. Tenker på hvordan miljøet er, siden på UiO så var det relativt slapt om en ønsket det, men siden dette er høyskole, så regner jeg med at det er en mer konkret plan enn fokus på selvstudiet (såaklrt blir det det og, men mer timer?). Regner med at et legestudie har veldig press på studentene iforhold til et mer "normalt" studie.

Jeg slapp ganske billig unna dette med bolig siden jeg har bodd hjemme i tiden jeg har studert ved UiO, så når burde en begynne å tenke på å søke på dette?

Teller min 2+3MX, 2+3FY og 2+3KJ (forrige læreplan) som R2 og whatnot de har i disse dager?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke si så mye om HiG, men Gjøvik skal ikke være det vanskeligste stedet å finne bolig. Likevel ville jeg startet allerede i morgen om jeg var deg. Selv startet jeg i begynnelsen av februar i fjor og var likevel nervøs for å ikke få noe, men situasjonen er litt annerledes her i Trondheim.

Og ja, realfagene fra Reform 94 godkjennes selvfølgelig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...