Gå til innhold

Printe date, men lage funksjon på endre date format..

Anbefalte innlegg

Hei, sitter her med et spørsmål angående om en side jeg holder på med her. Det er at jeg har har et stort script her som legger dato i en database. Men den printer "2011-03-20 18:22:44", og jeg ønsker å ha en funksjon som jeg legger i scriptet som printer ut dato formatet til "20. mars 2011 18:22:44".

Noen som har en løsning på dette? Eneste jeg ønsker er altså en funksjon som endrer dato formatet i scriptet til det jeg ønsker. Siden det som er i databasen må være som det er. Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, takk! :D

Forsøkte meg med denne. Men får da feil svar. "01. Jan 1970 || 01:00:00"..

echo DatoFormat('$kommentar->dato');

Så denne går ikke an til å omformatere 2011-03-20 18:22:44 fra databasen til å printe ut 20. mars 2011 18:22:44 på siden? Jeg får da 1970...:S

Lenke til kommentar

Ok, takk! :D

Forsøkte meg med denne. Men får da feil svar. "01. Jan 1970 || 01:00:00"..

echo DatoFormat('$kommentar->dato');

Så denne går ikke an til å omformatere 2011-03-20 18:22:44 fra databasen til å printe ut 20. mars 2011 18:22:44 på siden? Jeg får da 1970...:S

Fjern apostrofene dine

echo DatoFormat($kommentar->dato);

Lenke til kommentar

PHP-tid lagres vel i millisekunder, med utgangspunkt i 1. jan. 1970, så om du får 1. jan. 1970 i utskriften burde det bety at parameteret format-metoden får er 0.

Siden du gir den en streng som parameter istedenfor tall tolker den kanskje strengen som 0? Fjern apostrofene, som Thomas påpeker, og prøv på nytt :)

edit: Sorry, parameter skal selvsagt ikke være tall, emn en streng på riktig format. Altså ikke strengen '$kommentar->dato', men det denne variabelen representerer.

Sorry for at jeg klusser til tråden din, bare fjern apostrofene du ;)

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...