Gå til innhold

Flash problemer til 9700

Mala

Anbefalte innlegg

Flashet bios til kortet mitt(fulgte den flotte guiden til alex100) bortsett fra at eg brukte atiflash. flashinga gjikk knirkefritt, men da eg skulle prøve å klokke kortet ett par mhz om gangen, var alt som før. verdiene ble tilbakestilt til orginale instillinger. burde eg kanskje prøve en ny bios?? noen som har noen å anbefale?? takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Flashet bios til kortet mitt(fulgte den flotte guiden til alex100) bortsett fra at eg brukte atiflash. flashinga gjikk knirkefritt, men da eg skulle prøve å klokke kortet ett par mhz om gangen, var alt som før. verdiene ble tilbakestilt til orginale instillinger. burde eg kanskje prøve en ny bios?? noen som har noen å anbefale?? takker for svar

Hva mener du med å prøve en ny Bios. Flashet du ikke med en ny bios da.

edit: http://www.3dchipset.com/bios/ati/warp11/index.php

Lenke til kommentar

Hva mener du med å prøve en ny Bios. Flashet du ikke med en ny bios da.

edit: http://www.3dchipset.com/bios/ati/warp11/index.php

sorry, det skulle ha stått "en annen bios" . Gjorde ett nytt forsøk:brukte samme bios(97npsapPAL), bare at eg flashet med flashrom istedet. da kunne eg klokke kortet. men fikk det bare opp til 321/305. fikk 15301 poeng i 3d mark..er dette bra/dårlig?? forresten takk for linkene :)

Lenke til kommentar
...15301 poeng i 3d mark..er dette bra/dårlig??

Du kun vurdere selv om det er bra/dårlig sammenlignet med min score:

16000 med 9500 pro @ 385/317, XP2400 @ 2,3 (191x12) :)

hmm vil egntlig ikkje si at min score er så sprek nei, i forhold til ditt system. har du orginal kjøler på ditt kort?? men som sagt, 3d mark er ikkje alt. Går det bra i spill, er eg fornøyd :wink:

Lenke til kommentar
hmm vil egntlig ikkje si at min score er så sprek nei, i forhold til ditt system. har du orginal kjøler på ditt kort??

Scoren din er slett ikke dårlig, folk med uklokket R9800pro får gjerne 15-16000. Får du ikke gjennomført testen engang hvis du klokker høyere?

Jeg har foreløpig bare original kjøling ja, kjører på langt nær den hastigheten til vanlig, det blir både fryktelig varmt og ustabilt. Det er absolutt høyeste hastighet jeg får gjennomført testen på uten kræsj.

Lenke til kommentar

hmm okei. bruker powerstrip til klokking. øker eg litt påm clocken/memory komme de stygge artifacts og lurer :-? 322/305 er vel den instillingen som kjører helt uten artifacts i 3dmark 01/03. Kortet har orginal kjøling, men skal kjøpe ny kjøling snarest mulig. du harvel tilfeldigvis ingen gode tips til rimelige og gode kjøleløsninger :smile: ?

Lenke til kommentar
du harvel tilfeldigvis ingen gode tips til rimelige og gode kjøleløsninger :smile: ?

Vann er jo å foretrekke da :D (eller Vapo selvfølgelig - men vet ikke om det er rimelig i dine øyne? :D)

Ellers kan du bruke en cpu-kjøler du har liggende, du får festet det på med litt kreativitet. Ellers har vi jo VGA-kjølere som feks. denne, men vet ikke om det er noen stor forbedring fra originalkjøleren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...