Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

World information Company LTD


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg sjekket litt rundt på nettbutikkene og fant over en interessant nettside.

 

http://wicc.no/norsk/Playstation3.php

 

Jeg skal kjøpe en playstation 3, men lurer på om noen her har erfaring med siden. Jeg har sammenlignet prisen med komplett og cdon.no. Wicc.no selger garantert varene sine billigere enn de fleste nettbutikker, men jeg er litt skeptisk.

 

Jeg har også sjekket den internettsiden på

https://prisguiden.no/butikker/worldinformationcompany

 

Noen som har erfaring????

Endret av Exaha
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wicc.no har bedere kompetanse og veiledning for sine kunder. Dessutten de har et bredt av smamarbeidspartnere. Derfor de gir beste service til sine kunder. Bestill og wicc.no leverer sine produkter veldig rask.

 

 

Hei takk for et rask svar. Jeg skal bestille fra playstation 3 fra wicc.no!

Lenke til kommentar

Håper de har bedre kompetanse på salg og support enn de har på webdesign ihvertfall. Var jo håpløst å finne frem på sidene. Må bla igjennom produktspesifikasjoner for samtlige produkter innenfor en kategori for å se alle.

 

Forøvrig en temmelig åpenbar konklusjon fra inflamer. Regner ikke med "folk flest" biter på dette her, men hey, det finnes jo de som handler varer annonsert via spam-mail også...

 

edit: hehe, fikk meg en god latter her - http://wicc.no/norsk/vaare_partnere.php

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Håper de har bedre kompetanse på salg og support enn de har på webdesign ihvertfall. Var jo håpløst å finne frem på sidene. Må bla igjennom produktspesifikasjoner for samtlige produkter innenfor en kategori for å se alle.

 

Forøvrig en temmelig åpenbar konklusjon fra inflamer. Regner ikke med "folk flest" biter på dette her, men hey, det finnes jo de som handler varer annonsert via spam-mail også...

 

edit: hehe, fikk meg en god latter her - http://wicc.no/norsk/vaare_partnere.php

 

Nei Da kanskje du trenger mer vitapro for å lære deg å bruke linkene bedre. Dessutten det er veldig lett å bruke websiden demes.

Enn de andre websidene som sender deg hit og pine.

Lenke til kommentar

* World Information Company Ltd ble etablert høsten 2003 i England,og deretter i Norge.

 

 

Hehe, finner ikke noe som helst om dette i Google.

 

Mye skrivefeil, skulle nesten trodd de hadde rettet det meste siden de har vært tilstede siden 2004.

 

Alle Linker som omhandler: Kontakt oss, om oss, etc... blir åpnet i nye vinduer, drit irriterende.

 

Jalla Betalingsløsning.

 

Kunne sikkert studert siden mye mer, men bryr meg ikke siden jeg aldri kommer til å handle fra ett så uproffesjonelt firma.

Lenke til kommentar

Noe klarere eksempel på snikreklame skal man vel lete lenge etter. Kontoene Exaha og scan001 ble opprettet idag, med 1 minutts mellomrom.. :whistle:

 

Ja disse 2 bør utestenges.

 

Skrevet på dårlig Norsk også, så jeg regnet med det var noen utlendinger ja:

 

http://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=986767339

 

Postet her også:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=972044&st=9100

Ok. norsk lærer, du så som mobber andre kanskje burde lære deg å ikke mobbe andre mennesker i dette samfunnet. mobbing er ikke en riktig folkeskikk. hehe

Lenke til kommentar

Håper de har bedre kompetanse på salg og support enn de har på webdesign ihvertfall. Var jo håpløst å finne frem på sidene. Må bla igjennom produktspesifikasjoner for samtlige produkter innenfor en kategori for å se alle.

 

Forøvrig en temmelig åpenbar konklusjon fra inflamer. Regner ikke med "folk flest" biter på dette her, men hey, det finnes jo de som handler varer annonsert via spam-mail også...

 

edit: hehe, fikk meg en god latter her - http://wicc.no/norsk...re_partnere.php

 

Nei Da kanskje du trenger mer vitapro for å lære deg å bruke linkene bedre. Dessutten det er veldig lett å bruke websiden demes.

Enn de andre websidene som sender deg hit og pine.

Nei, ærlig talt. Den butikken der var helt forferdelig å navigere i. Den så veldig uferdig ut, og har alt for store bilder av produkter.

 

Det at du synes den er lett å navigere i, betyr vel at du er veldig kjent der.

Lenke til kommentar

Noe klarere eksempel på snikreklame skal man vel lete lenge etter. Kontoene Exaha og scan001 ble opprettet idag, med 1 minutts mellomrom.. :whistle:

 

Ja disse 2 bør utestenges.

 

Skrevet på dårlig Norsk også, så jeg regnet med det var noen utlendinger ja:

 

http://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=986767339

 

Postet her også:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=972044&st=9100

Ok. norsk lærer, du så som mobber andre kanskje burde lære deg å ikke mobbe andre mennesker i dette samfunnet. mobbing er ikke en riktig folkeskikk. hehe

 

 

Er ikke ute etter å mobbe noen som helst, det jeg prøvde på var å bevise at du er den samme som er daglig leder i denne webshoppen.

 

Har sett det 1000 ganger før, å slik snikreklamering er ikke populært i mine øyner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

* World Information Company Ltd ble etablert høsten 2003 i England,og deretter i Norge.

 

 

Hehe, finner ikke noe som helst om dette i Google.

 

Mye skrivefeil, skulle nesten trodd de hadde rettet det meste siden de har vært tilstede siden 2004.

 

Alle Linker som omhandler: Kontakt oss, om oss, etc... blir åpnet i nye vinduer, drit irriterende.

 

Jalla Betalingsløsning.

 

Kunne sikkert studert siden mye mer, men bryr meg ikke siden jeg aldri kommer til å handle fra ett så uproffesjonelt firma.

Hei på deg. hva med deg selv. Er du proffesjonelt: https://www.diskusjon.no/index.php?showuser=83724

Lenke til kommentar

Håper de har bedre kompetanse på salg og support enn de har på webdesign ihvertfall. Var jo håpløst å finne frem på sidene. Må bla igjennom produktspesifikasjoner for samtlige produkter innenfor en kategori for å se alle.

 

Forøvrig en temmelig åpenbar konklusjon fra inflamer. Regner ikke med "folk flest" biter på dette her, men hey, det finnes jo de som handler varer annonsert via spam-mail også...

 

edit: hehe, fikk meg en god latter her - http://wicc.no/norsk...re_partnere.php

 

Nei Da kanskje du trenger mer vitapro for å lære deg å bruke linkene bedre. Dessutten det er veldig lett å bruke websiden demes.

Enn de andre websidene som sender deg hit og pine.

Nei, ærlig talt. Den butikken der var helt forferdelig å navigere i. Den så veldig uferdig ut, og har alt for store bilder av produkter.

 

Det at du synes den er lett å navigere i, betyr vel at du er veldig kjent der.

Nei. Men har sett på de andre nettbuttikker som har samme layout.

Lenke til kommentar

* World Information Company Ltd ble etablert høsten 2003 i England,og deretter i Norge.

 

 

Hehe, finner ikke noe som helst om dette i Google.

 

Mye skrivefeil, skulle nesten trodd de hadde rettet det meste siden de har vært tilstede siden 2004.

 

Alle Linker som omhandler: Kontakt oss, om oss, etc... blir åpnet i nye vinduer, drit irriterende.

 

Jalla Betalingsløsning.

 

Kunne sikkert studert siden mye mer, men bryr meg ikke siden jeg aldri kommer til å handle fra ett så uproffesjonelt firma.

Hei på deg. hva med deg selv. Er du proffesjonelt: https://www.diskusjon.no/index.php?showuser=83724

 

 

Haha, det må du nesten høre med de som er ansvarlige bak Hardware.no er de som utformer forum og forum profiler.

Lenke til kommentar

Håper de har bedre kompetanse på salg og support enn de har på webdesign ihvertfall. Var jo håpløst å finne frem på sidene. Må bla igjennom produktspesifikasjoner for samtlige produkter innenfor en kategori for å se alle.

 

Forøvrig en temmelig åpenbar konklusjon fra inflamer. Regner ikke med "folk flest" biter på dette her, men hey, det finnes jo de som handler varer annonsert via spam-mail også...

 

edit: hehe, fikk meg en god latter her - http://wicc.no/norsk/vaare_partnere.php

 

Nei Da kanskje du trenger mer vitapro for å lære deg å bruke linkene bedre. Dessutten det er veldig lett å bruke websiden demes.

Enn de andre websidene som sender deg hit og pine.

Godt du er en synser som ikke har noen som helst tilknytning til denne bedriftens daglige virke. Jeg tviler på at en seriøs bedrift som WICC ville se blidt på at deres ansatte kommer med frekkheter overfor personer som påpeker klare mangler ved websiden deres, istedenfor å diskutere på en sivilisert måte.

 

Men okei, da tar vi et par eksempler, så kanskje du etterhvert ser hva jeg ser. Og hvis bedriften skulle komme over denne tråden kunne vi vært så heldige at de faktisk tar dette til følge:

Dersom jeg vil handle 4 GB DDR3-RAM, går jeg først inn på "Rambrikker" i menyen. Her får jeg opp diverse uklikkbare, meningsløse illustrasjonsbilder, og i margen til høyre ser jeg med liten skrift de ulike valgene innenfor kategorien. Som potensiell kunde tok det meg kanskje 10 sekunder (ettersom bildene ikke er klikkbare) å forstå at bildene ikke var relevante, og at jeg faktisk måtte over på andre siden av skjermen for å finne det jeg ville ha. Men så var det å velge mellom ulike hastigheter. Ærlig talt så bryr jeg meg ikke veldig om RAM er 1333 eller 1600 MHz, men her er jeg altså nødt å se på samtlige produkter for å finne frem til noe.

 

Det hele blir plutselig mye enklere da jeg ser at "DDR3/PC12800" ikke inneholder noen produkter. Da kan jeg ikke velge noe herfra. Ikke at det gjør meg så mye, men det hadde spart meg tid og ergrelse å slippe å gå innom denne siden. Videre går jeg heller til "DDR3/PC10600". Her får jeg følgende skjermbilde:

 

3ede7345490b4738568f14cffaf689c0.png

 

 

Men oj, her ser jeg umiddelbart kun ett produkt. Jeg forventer å få en oversiktsliste med flere produkter, og tilhørende bilde til hvert produkt, og gjerne mulighet til å klikke videre inn på hvert enkelt produkt for å se spesifikasjoner om ønskelig. Isteden får jeg opp ett produkt, og ved første øyekast noe bloat tekst under. Men vent nå litt! Til høyre ser jeg på scrollbaren at siden er lang, jeg scroller ned, og ser plutselig at her er det jammen flere ting å velge mellom:

 

84bfd80a16cf08b693023e5a6c0dd678.png

 

 

Jeg ønsker å finne det billigste settet på 4GB. For å gjøre det er jeg nødt å se igjennom hele siden, som inneholder detaljert produktinfo om hvert produkt, finne ut hvilke som er 4GB, og sammenligne priser manuelt. Dette tok meg et halvt minutt (jeg tok tiden), og jeg fant ut at butikken hadde kun ett produkt som passet beskrivelsen, og det var en enkel brikke på 4GB til over 1000 kr (men det er ikke utvalget jeg kommenterer her). Jeg bladde gjennom noe som trolig tilsvarer 5-6 A4-sider med tekst, fant ut at det var 10 produkter i denne kategorien, og at den billigste (eneste) 4GB-brikken kostet 1000 kr. Normalt burde disse 10 produktene kunne vises på ett skjermbilde, så jeg slapp å lete opp og ned sidene på denne måten. Sagt at jeg skulle manuelt lete gjennom alle de 8 underkategoriene innenfor DDR3-RAM for å finne 4 GB, hadde det endt med at jeg hadde gått til en annen butikk isteden.

 

Ok, jeg går videre: jeg har nå oppdaget en grov "feil" på nettsidene deres, og administrasjonen er kanskje ikke klar over hvordan dette potensielt kan påvirke salget. Kunder som sliter med å navigere på nettsidene til butikken er misfornøyde kunder, og misfornøyde kunder handler ofte heller hos konkurrenten. Øverst på siden er det en rekke informative knapper, kanskje i overkant mange knapper, men de er i det minste enkle å finne og forstå. Jeg vil åpenbart klikke på "Kontakt oss", men når jeg gjør det åpnes siden i et annet vindu. her ser jeg noen ikoner med tilhørende tittel, og etter kort betenkningstid tenker jeg at det kanskje er meningen at jeg skal trykke på disse. Jeg trykker på ikonet under "teknisk ansvarlig" og absolutt ingenting skjer (i Google Chrome, husk, man må ta høyde for at kunder bruker Google Chrome også). Jeg kan høyreklikke på ikonet, kopiere epostadressen, og skrive en epost selv, men for "hvermannsen" vil ikke dette være den naturlige måten å navigere en nettside på, vil det vel?

 

Deretter blir jeg interessert i bedriften, og ønsker å lese mer om dem. Jeg trykker på det første ikonet øverst på siden, leser, og trykker siden på det neste, helt til jeg har vært innom alle sidene disse ikonene linker til. Nå har jeg plutselig 9 vinduer/faner åpne i nettleseren, uten at jeg spesifikt har gjort noe for å åpne noen flere vinduer. Jeg har også merket meg at da jeg var innom "ukens tilbud" fikk jeg opp en drøss med bilder, der hvert bilde hadde underteksten "klikk her", og uansett hvilket bilde jeg klikket på (TV, datamus, Microsoft office), så ble jeg sendt til produktsiden for en bærbar datamaskin. Nesten alle sidene har også sin egen grafiske header som stjeler deler av min oppmerksomhet bort fra relevant informasjon, produkter og vareutvalg. Nå må jeg lukke flesteparten av nettleserfanene mine for å forbedre oversiktsbildet mitt.

 

På hvilken måte vil du si denne nettsiden er enkel å navigere? Jeg anser meg selv for å være langt over middels kyndig, og jeg hadde problemer med å forstå sidestrukturen til denne butikken. Merk at jeg har navigert denne siden med en approach tilsvarende slik jeg ville ha gjort det for en hvilken som helst nettbutikk, og det som står i dette innlegget er de tankene jeg gjorde meg underveis, kronologisk. Jeg har ikke vært eksplisitt på jakt etter svakheter med siden, men med så mange iøynefallende dumskaper er det umulig ikke å legge merke til dem.

 

edit: Bugen med mail-linken skyldes ikke Chrome, men at jeg ikke har installert/konfigurert en epostklient. Chrome ga meg ingen melding om dette, men IE gjorde. Uansett bør ikke butikken ta forbehold om at kunden har en fungerende epostklient, som vi ser kan dette bli krøll. Mye bedre å bruke et webbasert skjema (PHP eksempelvis) som kunden kan fylle ut og deretter trykke "send". Da trenger man heller ikke å oppgi 8 ulike epostadresser, men kan la kunden velge dette fra en dropdown-meny i forbindelse med skjemaet.

Endret av srbz
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Bare jeg som synes at brukers svar virker å være laget med google translate?

 

feks:

 

"Ok. norsk lærer, du så som mobber andre kanskje burde lære deg å ikke mobbe andre mennesker i dette samfunnet. mobbing er ikke en riktig folkeskikk. hehe "

 

Syns den var merkelig formulert om fyren er norsk :p

Lenke til kommentar

* World Information Company Ltd ble etablert høsten 2003 i England,og deretter i Norge.

 

 

Hehe, finner ikke noe som helst om dette i Google.

 

Mye skrivefeil, skulle nesten trodd de hadde rettet det meste siden de har vært tilstede siden 2004.

 

Alle Linker som omhandler: Kontakt oss, om oss, etc... blir åpnet i nye vinduer, drit irriterende.

 

Jalla Betalingsløsning.

 

Kunne sikkert studert siden mye mer, men bryr meg ikke siden jeg aldri kommer til å handle fra ett så uproffesjonelt firma.

 

Artig - jeg finner det eneste selskapet med det navnet som oppløst i UK

http://wck2.companieshouse.gov.uk/32e86dba8aeed8180442a380595ff10c/companysearch?disp=1&frfsh=1300770447#result

 

og i Norge finner jeg:

 

http://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=986767339

 

Artig nok har de omsetningen, men slik jeg leser:

 

http://www.proff.no/proff/search/keyFiguresDetailed.c?c=986767339&org=986767339

 

så går det ikke særlig bra til å ha vært i drift siden 2004

 

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...