crysisMod Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 jeg skal sikkert kjøpe dette oppsette: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=903058&su=2EF93DD6-36DE-4385-98C3-81CE09136DC8 men trenger jeg cpu kjøler? hvis ja, hvorfor? og BTW, passer alt fint sammen og greier? Lenke til kommentar
Cr4ZyF34R Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 allt skal da passe og sånnt, men om du skal overklokke eller noe sånnt så bør du ha ny CPU-kjøler, men om du ikke skal overklokke så er det for såvidt ikke vits i å "Waste" penger i CPu-kjøler. Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Anbefaler cpu-kjølere. Hvorfor? Mindre bråk, bedre clock om du velger å overclocke, lavere temp. Lenke til kommentar
Cr4ZyF34R Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Anbefaler cpu-kjølere. Hvorfor? Mindre bråk, bedre clock om du velger å overclocke, lavere temp. jaja selvfølgelig men har en kompiss med CA samme oppsettet med vanlig I5 kjøler, sjølve cpu-kjøleren bråker ikke noe mere enn de andre komponentene i pc-en men lavere temp er alltid fint å ha ^^ Lenke til kommentar
crysisMod Skrevet 20. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2011 oja, så det følger med kjøler! takk men hva er sån krem eller pasta smøre greie? trenger jeg det da? Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 En med boxed cpu følger med alt man trenger, kjøler, kjølepasta m.m Lenke til kommentar
crysisMod Skrevet 20. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2011 En med boxed cpu følger med alt man trenger, kjøler, kjølepasta m.m ok takk! har noen en full guide om hvordan man bygge pc helt fra åpning av esken? og som viser absolutt alt som å smøre på pasta osv...? Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 En med boxed cpu følger med alt man trenger, kjøler, kjølepasta m.m ok takk! har noen en full guide om hvordan man bygge pc helt fra åpning av esken? og som viser absolutt alt som å smøre på pasta osv...? Finnes en guide på hardware.no. Men det er ferdig påsmørt kjølepasta på cpu-kjøleren. På boxed cpu. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Anbefaler å handle en Noctua kjøler eller lignende og kaste stock kjøleren. Kjøling over overklokking er en ting, men bannskapen å feste kjøleren, pluss at den ikke garantert sitter over tid (De kan sprette ut og ergo sabotere kjølingen din, og kan også være vanskelig å diagnosere, pluss at festene slites ofte svært raskt.) Handle deg en kjøler du og spar deg noen hodepiner, bakplate og fjærbelastede skruer denger Intel sine pushpin så inne i granskauen hardt at du hører Intel sitte å gråte borte i USA Lenke til kommentar
Arne M Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Kjører i7-860 og under tung belatning raser tempraturen opp på 99 grader. Har ristet litt i stock kjølerene og den sitter som støpt. Skal ta av kjøleren og legge på ny pasta. Lurer på om det er en god (bedre enn stock) som kan erstatte denne som kan monteres uten å måtte ta ut hovedkortet igjen ? Noen tips mottas med takk. Nesten som jeg angrer at jeg ikke holdt meg til AMD. Den andre pcen med AMD lunker på 40 grader ved samme oppgave. Arne M Lenke til kommentar
007CD Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Dessverre, alle kjølere som du ikke tar ut hovedkortet for å montere har akkurat samme problem dessverre. De kan monteres skjevt eller de kan falle av når som helst, derfor skrur vi fleste ut hovedkortet og monterer en kjøler skikkelig! Dette er en engangsoperasjon, platen kan limes til baksiden av hovedkortet og da blir det som å montere en kjøler som vanlig. Lenke til kommentar
Arne M Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Dessverre, alle kjølere som du ikke tar ut hovedkortet for å montere har akkurat samme problem dessverre. De kan monteres skjevt eller de kan falle av når som helst, derfor skrur vi fleste ut hovedkortet og monterer en kjøler skikkelig! Dette er en engangsoperasjon, platen kan limes til baksiden av hovedkortet og da blir det som å montere en kjøler som vanlig. Takker for svar. Må vel muligen krype til korset. Siden jeg må ta ut kortet kan jeg jo muliges bytte ut hele skitten til nytt AMD hovedkort og AM3. Arne M Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 Spørsmål: 007, ser du nevner at man må ta av hovedkortet for å feste kjølere med "ordentlig" festemekanisme; skruer. Hva om kabinettet har et åpent område bak CPU? (Fractal R3) Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 Anbefaler cpu-kjølere. Hvorfor? Mindre bråk, bedre clock om du velger å overclocke, lavere temp. jaja selvfølgelig men har en kompiss med CA samme oppsettet med vanlig I5 kjøler, sjølve cpu-kjøleren bråker ikke noe mere enn de andre komponentene i pc-en men lavere temp er alltid fint å ha ^^ Selv om den ikke bråker noe mer enn resten avkomponentene, så bidrar den til støyen. Ved å fjerne eller redusere en støykilde, så reduseres totalstøyen også. Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 Spørsmål: 007, ser du nevner at man må ta av hovedkortet for å feste kjølere med "ordentlig" festemekanisme; skruer. Hva om kabinettet har et åpent område bak CPU? (Fractal R3) Hullet i hovedkortplata er der for akkurat det formålet, slik at du slipper å ta ut hovedkortet. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Noen kabinetter har hull i bakkant. Dessverre må jeg meddele at i 90% av kabinettene jeg har sett har dette hullet vært enten feilplassert eller for lite. Derfor sier jeg ta ut HKet for sikkerhetsskyld siden oddsen er stor at du ikke få på plata i bakkant. Uansett, det er verdt bryet for å slippe knotet med Pushpin. Lenke til kommentar
Cr4ZyF34R Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Anbefaler cpu-kjølere. Hvorfor? Mindre bråk, bedre clock om du velger å overclocke, lavere temp. jaja selvfølgelig men har en kompiss med CA samme oppsettet med vanlig I5 kjøler, sjølve cpu-kjøleren bråker ikke noe mere enn de andre komponentene i pc-en men lavere temp er alltid fint å ha ^^ Selv om den ikke bråker noe mer enn resten avkomponentene, så bidrar den til støyen. Ved å fjerne eller redusere en støykilde, så reduseres totalstøyen også. jaja det har jeg ikke sagt noe imot ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå