AnonymDiskusjon Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Hei, er en gutt på 16 år som har hatt mye problemer med helsa i livet, begynner nesten å lure på om det er noe virkelig galt med meg, er genene mine fucked up? hvis jeg noen gang får barn, kommer de til å få all dritten jeg har hatt? Her er noe av det jeg har slitt med. 3-4 år, opprasjon for å flytte testikklene ned i pungen 3-4 år, Fikk opperert inn dren i ørene pga mye øreverk. Hatt mye øreverk og slitt mye med forskjølese hele livet. 14 år, svidde blodkar i nesa pga mye nesteblod 15 år, stor opprasjon pga fuglebryst 15 år, depresjon 15 år, mageproblemer som jeg fortsatt ikke har funnet ut av. 16 år, enda en opprasjon fordi noe flyttet på seg Skolestart VG1, mageproblemene kom tilbake, jeg ble depresiv, selvmordsforsøk, hjelp hps BUP droppet ut av skolen. 16 år, trangforhud, fortsatt ikke gjort noe med det NÅ, begynt å blø masse neseblod igjen, skal til legen, må kanskje svi igjen. Synes dette virker ekstremt mye, de små tingene har jeg kommet over, men kommer aldri til å bli fornøyd med brystet mitt. Var kjempe bra etter opprasjon nr 1, men det flyttet på seg. Helt ''ok'' etter nr 2. Fikk store mageproblemer i Febraur i fjord, dette gjorde livet til et helvette. Slet på skolen, måtte ofte dra hjem etter noen timer. Gledet meg til Vg1 og til å starte på nytt, mageproblemene kom tilbake og alt gikk til helvette, endte med at jeg måtte droppe ut. Legene tar det ikke serriøst. Pappa har nærvøs mage, har jeg arvet det av han? Kommer mine barn til å få dette? Mamma har diabetes 2 og fibromyalgi, kommer jeg også til å få dette før eller siden? Har også slitt med undervekt hele livet. Men har klart å spise meg opp 13 kg siden i høst. Har ikke hatt spiseproblemer. Har også de siste 2 årene utviklet sosial angst. Hva skjer med meg? Hvorfor har akkuratt JEG fått ALL denne dritten. Fuglebrystet var helt forferdelig. Jeg kunne ikke gå på stranden uten at folk pekte og lo, dette gjorde selvsagt at selvtilliten gikk til helvette, ble bedre etter opprasjonen, men når en av ribbeinsbuene flyttet på seg igjen, ble jeg skikkelig deprimert, etter hvert kom også mageproblemene. Mageproblemene har ødelagt livet mitt. Har alltid likt meg og vært flink på skolen, men pga dette klarer jeg ikke å gå på skolen. Jeg står faktisk i fare for å stå uten utdanning. HVORFOR HAR JEG FÅTT ALL DENNE FAENSKAPEN? Postet av anonym: 7e0ee4fe1f697fb113e9b54c21c298ce Lenke til kommentar
Bruker87 Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Mesteparten av det der er genetisk ja. De verste vil jeg si er depresjon og diabetes 2, siden de er vanskelige å håndtere og varer livet ut om de tar over. Men de er begge håndterbare om du tar tak i de. Når det kommer til diabetes 2, folk flest vet ikke at diabetes 2 er arvbart. Men du får ikke sykdommen automatisk slik som med diabetes 1, det skal bare mindre til for at du skal få det i forhold til "vanlige" folk. Men det skal ennå ganske MYE til for å få diabetes 2, så lenge du ikke drikker brus hver dag osv. så er sjansen mikroskopisk for at du skal få det selv om det er arvbart, spesielt før du har kommet langt oppi åra (60-70+). Depresjon er noe dritt, men det kan kureres, både med medisin og behandling. Snakk med legen din. Mesteparten av det du har skrevet er fiksbart egentlig, det eneste i listen du kan komme til å ha resten av livet er mageproblemene, men du kan minimere det med å skrive ned eller memorere hva slags mat som irriterer fordøyelsessystemet ditt. Selv om du har gått igjennom mye dritt i barndommen din kan du likevel leve et normalt liv, og jeg vil ikke si du ikke burde få unger pga genene dine heller. Broren min har hatt nesten alle problemene du forklarer og han lever lykkelig den dag i dag, eneste han må passe seg for er for mye stress og sterk mat. Verken jeg eller min eldste bror har hatt noen av problemene. Lenke til kommentar
Stulle Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Tja, du har fått det fordi du er deg og foreldrene er foreldrene dine. Noen høyere mening kan du glemme å lete etter. Ad diabetes: Spis sunt og tren, så slipper du nok dét. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå