Gå til innhold

Hjelp til valg av pent kabinett (bilder)

Anbefalte innlegg

Jeg vil ha et kabinett med PSU som er:

* Pent

* Stillegående

* Billig

* Praktisk

Jeg har sett litt på disse fire: Bør jeg velge ett av disse?

1. Chieftek AL01-BK PSU: 300W 585 kr + frakt

2. Colorcase CI-6A21-B/PSU:300WUQ 588 kr + frakt [Test]

3. Suntek TH-656 PSU: 300W stillegående 750kr [Test]

4. AOpen H600B PSU: 350W silent m. 120mm-vifte 839 kr + frakt [Test]

Her er alle fire i rekkefølge:

AL-01BK.gif54_1.jpg I137093.jpgh600b_black_s.jpg

Edit: La til Aopen H600B og større bilder

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skal gi deg et godt råd, velg AOpen H600B med "silent PSU m 120 mm vifte"

Jeg har sett litt på det før og det frister selv om det er et par hundrelapper dyrere. I følge Aopen kan det utstyres med 3 forskjellige strømforsyninger, derav bare 2 som har 120mm vifte. Vet du om hvilken strømforsyning som leveres med det fra psdata eller multicom?

Det leveres bare med en dårlig Codegen-strømforsyning fra databutikken, ellers så må man bestille fra microplex og bestille PSU i tillegg, og da blir det for dyrt for meg.

Falt ikke helt for designen til det. PSU'en du nevner er heller ikke spesiellt stillegående i forhold til de jeg listet opp. Litt dyrt det også. Tenkte jeg skulle prøve å holde meg under ca 750 kr inkludert PSU og frakt.

Av de tre du har valgt der vil jeg anbefale Suntek'et. Det er lekkert og det er en drøm å sette sammen maskinen i det. Måtte ty til skrujernet 2 ganger, en skru på hk'et og ved montering av cpu-vifta.

Takk, det heller mer og mer mot Suntek'en.

PS: Noen som har egne erfaringer med de to andre?

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte mitt på PSData.

Jeg sendte dem en e-mail rett før jeg sendte bestillingen og forvisset meg om at det var riktig PSU de hadde.

Jeg bestilte samtidlig et sideksel med vindu. Har også mondert blåe lysdioder som lys innvendig.

Jeg kan sende deg noen bilder dersom du er interessert i det.

Lenke til kommentar

jeg bygde nettopp pc til muddern, kjøpte et slikt suntek kabinett..

kabinettet ser nokså stilig ut men enkelte detaljer kan virke nokså "billig..."

når det gjelder montering var kabinettet en drøm, strømforsyningen var nokså stille også... (sånn litt under midt på treet)

lykke til med valget :woot:

Lenke til kommentar
Bildene er sendt

Tusen takk! Lekkert!

CS_eR GøY:

Fant også frem til testen fra Hardware.no

Har vurdert et Colorcase kabinett selv, og det bør merkes at de fleste Colorcase (inklurdert det du vurderer) har plass til 2 120mm vifter.

Jeg vet! Det er en ting som frister mye fordi jeg kan godt tenke meg å fjerne CPU-vifta og heller montere en viftekanal fra kjøleribba på CPU'en til 120mm-vifta. Slik vil 120mm-vifta bak suke luft gjennom kjøleribba og fjerne den varme ut-lufta fra kabinettet. For å få god luftstrømning i kabinettet vil jeg også ha ei 120mm-vifte i front som blåser inn. Har to knallbra 120mm-vifter jeg kan tenke meg å bruke til dette.

Men det er jo så mye som frister. Klarer ikke helt å bestemme meg.

(Ingen har nevnt det Chieftek-kabinettet ennå så det er nok det minst attraktive akkurat nå)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Her er en ganske bra og stille PSU med 120mm!

Det var den jeg tenkte på! Det er akkurat den som er i H600B-kabinettet til 835kr. (På Microplex koster denne PSU'en 645kr uten kabinett, så om jeg skal ha den PSU'en så kjøper jeg den definitivt med kabinett.)

Lenke til kommentar

Et spørsmål til: Er det noen test av følgende kabinett noen plasser?I148059.jpgDet er jo så billig.

Enten blir det et nytt H600B til meg selv eller så beholder jeg det gamle (Colorcase ELLE-G med Codegen 300W) og kjøper Q-tec'en til han som skal kjøpe PC'n min.

PS. Noen som vet om Codegen 300W'eren er bedre enn den 350W'eren som står i Q-tec'en ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...