AnonymDiskusjon Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 (endret) Hei, jeg har i lengre tid vært syk i cirka 5 måneder nå, sitter omtrent 7 dager i uken 24 timer dagen og tenker på hva som er feil med meg, jeg fikk anfall for 5 måneder siden en natt da jeg døgnet og har etter det hatt store problemer med kroppen, noe jeg trodde det var var pga colaen, men etter 5 måneder fri fra cola er jeg nesten dårligere tilstand enn det jeg var i starten, jeg opplever ikke anfall lengre noe jeg tror colaen kanskje var årsaken til, symptomene jeg opplever er magesmerter mange ganger i uken, mye puss i ørene, hodverk, lite søvn, mye kaldsvette, vanskeligheter med å puste og bihullbetennelse i snart 5 måneder, har også vært oss legen opptil 8 ganger nå og ennå ikke fått noe som kan bekrefte jeg er dårlig, omtrent alle gangene jeg er oss legen ender jeg opp med å komme ut helt clean, uten noe "feil", har prøvd å forklare så mye som mulig men føler jeg er dritt lei av dette nå, derfor jeg prøver å være åpen som mulig nå. har spist sunt i alle dager siden jeg fikk anfallet, både på morgen, middag og kveld. har også vært hos naturlege som har gitt meg ganske god forklaring på å leve sunt, drikke sunn te daglig og spise måltider uten noe spesielt mye fett, noe som har hjulpet meg litt, men jeg føler allmenntilstanden er helt på bærtur ennå, nå som jeg har fått meg en ny jobb i uke dagene vil jeg helst komme meg i bedre form igjen fort som mulig slik at jeg ikke hender opp med å ødelegge dette. noe jeg må nevne er at jeg hadde enormt mye røde øyne og enormt svie i lange perioder, dette er nå over, men det faktiskt så ille at jeg fikk antibiotika kur av legen noe som hjalp ganske drastiskt, får av å til noen tilbakeslag av rødhet i øyene. alt dette har da skjedd for 5 måneder siden til nå, og jeg har egentligt ikke brydd meg så mye før jeg begynte å jobbe for 1 uke siden, da jeg plutseligt begynte å få enormt sterk migrene,store pusteproblemer, svimmelhet og feber aktig følelse på kroppen, tror nesten immun forsvaret mitt er bånn og jeg er ikke klar for å gjøre innsats på jobben i det hele tatt. har prøvd å googlet litt for å se hva som kan være feil på kroppen min og hender som ofte opp med jern mangel og bendelorm symptomer. jeg trente faktiskt ett halvt år 2 måneder før jeg ble syk, endte som regel å gå hjem kvalm og måtte stoppe opp for å ta noe drikke, dette var bare etter en 30 minutters trenings økt, noe som får meg til å tenke at jeg kan være syk fra før av men anfallet var for å vise meg at kroppen har fått nok. jeg takker for alle svar Postet av anonym: e7266b94c80068974617d6c5ce3076a1 Endret 6. april 2011 av L4r5 Lenke til kommentar
Boneraw Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 (endret) Ikke bli hypokonder:) Tren og spis C vitaminer og antioksidanter så blir du frisk! Masse hvitløk! Sjekk signaturen min... EDIT: glemte å nevne hvitløk! Endret 20. mars 2011 av boneraw Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 20. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2011 (endret) jeg skjønner at du er optimist når det kommer til dårlig form, men nå er jeg ganske mye mer drastiskt enn som så, har prøvd å spise sunt som sagt etter anfallet, ungått melk og vært oss legen for å sjekke vitamin nivåene mine, og alt er på topp. anfallet mitt var noe lignende epileptisk anfall, siden jeg rett å slett lå å skjelvte og hadde store angst problemer etter dette. jeg vet dette høres ut av verden ut, men hadde faktiskt ett akvarium før jeg ble syk, kanskje jeg har blitt smittet av noe? de fleste fiskene døde av ingen årsaker så må ha vært noe drastiskt som har skjedd oppi der. Postet av anonym: e7266b94c80068974617d6c5ce3076a1 Endret 6. april 2011 av L4r5 Lenke til kommentar
Boneraw Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 (endret) Hva med radongass? Bor du under/nærheten av en høyspentmast? Vannårer under seng eller oppholdssted? Bytt fastlege hvis ikke han/henne du har fungerer. Ved et slikt anfall ville det vel vært vanlig med MR eller videre undersøkelser! Endret 20. mars 2011 av boneraw Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 20. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2011 (endret) Hva med radongass? Bor du under/nærheten av en høyspentmast? Vannårer under seng eller oppholdssted? Bytt fastlege hvis ikke han/henne du har fungerer. Ved et slikt anfall ville det vel vært vanlig med MR eller videre undersøkelser! skal prøve å få avtalt en MR Postet av anonym: e7266b94c80068974617d6c5ce3076a1 Endret 6. april 2011 av L4r5 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Kom du noe videre på en MR? Jeg hadde sørget for en hodeskan CT / MR og videre sjekk, kan være greit å få avklart om det kan være feks kreftrelatert. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Jernmangel kan tyde på mikroorganismer i ubalanse. Kroppen vil da deponere jernet som en forsvarsmekanisme fordi mikroorganismene trenger det til å vokse. Det du sier om D-vitamin tilsier at du kan ha problemer med nedregulert immunforsvar. Har skrevet en del om det her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=901461 Slik jeg ser dette er det du opplever kroppslige reaksjoner på angst og depresjon koblet opp mot mulig utbrenthet. Sukker og andre høyglykemiske enkeltstående kaloribomber er viktig å holde seg unna da du trenger et velregulert blodsukker. Uregulert/dårlig regulert blodsukker er et mekka for mikroorganismer samtidig som det nedregulerer det uspesifikke immunforsvaret med ca 50% i flere timer. I tillegg gjør blodsukkersvigningene deg følelsesmessig usabil. Hvis du ønsker kan du sende meg en PM (personlig melding) så jeg kanskje hjelpe deg videre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå