Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Automatvask med Skoda

Suic

Anbefalte innlegg

Tenkte det var på tide og vaske min Skoda Octavia 2006 modell, men lurer på hva jeg skal gjøre med antenna? Det går bare ann og skru den løs for så og legge den bakover, men ikke helt av. Hadde satt pris på hvis noen har peiling? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det at den kan vaske, altså skylle, under bilen er jo kjekt, men en børsteløs fjerner jo bare det værste av møkka. Ikke den filmen som har satt seg. Da må man til med svamp eller mitt. Men det fungerer vel for Ola Nordmann. :p

Lenke til kommentar

Tenkte det var på tide og vaske min Skoda Octavia 2006 modell, men lurer på hva jeg skal gjøre med antenna? Det går bare ann og skru den løs for så og legge den bakover, men ikke helt av. Hadde satt pris på hvis noen har peiling? :)

Jeg hadde samme problem med min peugeot. Antennen satt foran på taket og kunne ikke skrus av, men den kunne vippes bakover så den lå nogenlunde parallelt med taket.

For å være sikker på at ingen bilvaskdeler røsket den av så teipet jeg den godt ned på taket...og alt gikk bra.

Lenke til kommentar

Brett den bakover, og ikke tenk på det.

Har vasket MANGE biler i maskin uten å ta av antenna. Nye antenner bøyer seg, og jeg har aldri knekt en eneste én. Har du en eldre bil med metallantenne, må den derimot av (eller ned). Hvis det er kaldt, kan det også lønne seg å være litt ekstra forsiktig.

Lenke til kommentar

Sjekk en gang til om det ikke går ann å skru den av. Post et bilde!

Er helt sikker på at det ikke går an å skru den av. Slenger med et par bilder alikevell for de som lurer

Brett den bakover, og ikke tenk på det.

Har vasket MANGE biler i maskin uten å ta av antenna. Nye antenner bøyer seg, og jeg har aldri knekt en eneste én. Har du en eldre bil med metallantenne, må den derimot av (eller ned). Hvis det er kaldt, kan det også lønne seg å være litt ekstra forsiktig.

Da prøver jeg dette :) Takk for svar alle sammen!

post-180264-0-87146900-1300721489_thumb.jpg

post-180264-0-20020100-1300721516_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...