heppobippo Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Hei. Er på MP-skolen for tiden, men lurer på et par ting angående utrykningskurs: 1. Får man militært utrykningskurs? 2. Hvis ikke, kan man da ta utrykningskurs sivilt uten å ha jobb som krever at man har 160-lappen? 3. Hvis ja, kan jeg eventuelt da ha tillatelse til å kjøre utrykning som MP? Lenke til kommentar
xWeeNx Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Hvis du er på MP-skolen, så kan du vel da strengt talt spørre der? Lenke til kommentar
heppobippo Skrevet 20. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2011 Hvis du er på MP-skolen, så kan du vel da strengt talt spørre der? ja, det er bare det at det er søndag, og befalet er ikke her i helgene. derfor fant jeg ut at jeg kunne spørre her i tilfelle det er noen her som vet noe om det. Lenke til kommentar
Branco Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Hei. Er på MP-skolen for tiden, men lurer på et par ting angående utrykningskurs: 1. Får man militært utrykningskurs? 2. Hvis ikke, kan man da ta utrykningskurs sivilt uten å ha jobb som krever at man har 160-lappen? 3. Hvis ja, kan jeg eventuelt da ha tillatelse til å kjøre utrykning som MP? 1. Nei, så sant dette er ikke er endret på nå. 2. Enkelte av soldatene kan få ta sivilt utrykningskurs på Forsvarets regning, hvis Forsvaret mener at det vil være behov for utrykning der soldaten blir utplassert som MP. 3. Ja. I min kontigent var det kun to soldater som fikk ta kurset. Disse to ble utplassert i henholdsvis Rena og Bardufoss, hvis jeg husker riktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå