bandit Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Hva er det beste kjøpet når det gjelder 2TB disk pr idag?? Lenke til kommentar
Revel Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 (endret) Lurer litt selv på hva jeg skal gjøre idag med hensyn til 2TB disker. Hva som er beste 2TB står valget for meg mellom: "WESTERN DIGITAL CAVIAR BLACK 2TB 7200RPM SATA/600 64MB" http://www.dustinhome.no/pd_5010543528.aspx "SEAGATE BARRACUDA XT 2TB 7200RPM SATA/600 64MB" http://www.dustinhome.no/pd_5010338685.aspx Om noen vet hvilken av disse som er best å bruke som OS disk er jeg takknemlig for innspill. Når det gjelder hva som er beste kjøp er jeg godt fornøyd med "SEAGATE BARRACUDA GREEN 2TB 5900RPM SATA/600 64MB" koster 619 kroner på Dustin nå. Jeg har også en haug med WD Green 2TB, men Seagate sin virker mer stabil da den ikke stopper opp slik WD Green gjør. Endret 20. mars 2011 av Revel Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 hvor langt er et tau? Det er lettere å gi et ordentlig svar hvis du gir litt mer info om hva du skal bruke den til og hva du mener med "det beste kjøpet"? er det ytelse/pris?, pris pr GB?, beste ytelse?, høyeste MTBF? osv. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 (endret) Jeg har Seagate 2tb xt, samsung 2tb, wd black 2tb, wd green 2tb og hitachi 2tb. Hitachi er jeg best fornøyd med, med samsung f4 2tb på andre plass. Wd liker jeg ikkje, fodi de kan gi problemer i raid Som single disker er det dog greie. Særlig wd black. Wd green er kun bra i en htpc synes jeg. Edit: Glemte å skrive at jeg hadde seagate Endret 20. mars 2011 av Nizzen Lenke til kommentar
bandit Skrevet 21. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2011 hvor langt er et tau? Det er lettere å gi et ordentlig svar hvis du gir litt mer info om hva du skal bruke den til og hva du mener med "det beste kjøpet"? er det ytelse/pris?, pris pr GB?, beste ytelse?, høyeste MTBF? osv. System/lagringsdisk, og beste kjøp i forhold til ytelse/pris uten at lyden skal være overdøvende. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Til system kan du bare glemme grønne disker, det blir slitsomt med mindre du stiller små krav til ytelse, lydmessig er de selvsagt optimale. Hadde 1TB vært nok hadde jeg sagt WD Black eller Samsung F3, for 2TB faller Samsung bort men Hitachi er da et godt alternativ til WD. Lydmessig kan det variere stort mellom Hitachi modellene, den nye 7K3000 er meget bra mens tidligere har støyet litt for mye for min smak, på en desktop maskin vel og merke. Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Jeg ville gått for en SSD som systemdisk, til nød Samsung F3 1TB og kjøpt en Samsung EcoGreen 2TB til lagring. SSD + 5400rpm = stille og raskt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå