DonArildo Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Hoy! Toppen på min BMW 323 har dessverre røket, og fant ut at det var like greit å bytte hele motoren. En jeg "kjenner" som skal prøve å fikse dette svart. Han jobber på veksted, så skal vel ikke stå på kompetansen hans. Problemet er bare at han fikk tak i ny motor, satt inn denne, og fant deretter ut at den ikke fungerte. Det var 1 mnd garanti på den, så selve motoren får jeg refundert, men han vil ha 5000 for jobben med å bytte. Er det vanlig å måtte betale full pris for dette? Burde ikke en bilmekaniker være i stand til å se om en motor fungerer før han setter den inn? Hadde dette vært på veksted, regner jeg med at jeg hadde sluppet å betale, men siden dette er svart blir det kanskje litt annerledes? Hva mener dere? Lenke til kommentar
C-angel Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 (endret) Det er gjerne slike tilfeller som får folk til og forstå hvorfor svart arbeid er en risikosport... Du har selvfølgelig ingen garantier på selve jobben, og må nok bare belage deg på og betale hva en det en ny montering måtte koste... Endret 20. mars 2011 av C-angel Lenke til kommentar
anonymbrukerfordianonymitetikkefungerer Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Jeg synes 5000 for å bytte motor er mye. Si du kan gi ham halvparten av det du betalte in the first place. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Jeg syns 5000 kr hørtes passe ut. Husk at det ikke bare er arbeid, men også verksted, verktøy og planlegging og alt. Til alle dere andre: Lag kontrakt der kostnader fremkommer og hvem som tar ansvar for hva. Dersom fyren har gjort det svart, er det innlysende at han ikke medbergner kostnader og risiko ved at byttemotor ikke fungerer. Det er dyrt å ha bil. Deal with it! 5000 kr er bare 8 - 10 % av ditt årlige bilbudsjett. Betal, så får du kanskje hjelp neste gang også. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå