Gå til innhold

Sitter fast i gothic2 trenger hjelp


Anbefalte innlegg

Hei har begynt å spille gothic2.. Men nå sitter jeg fast, tidlig i spillet.. Har akkurat kommet inn i byen etter jobbing på bondegården og drept tyvene i den hula i fjellet.. Men klarer ikke å finne den thieves guilden, som jeg må finne for å komme med i militaen.. Noen som kan hjelpe.. btw. Det er et konge spill

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nesten helt umulig å drepe folka i theivsguilden dem er veldig sterke og har kjempebrae sverd! For å få nøkkelen må du få et quest av en av tyvene som er rundt khorinis, et oppdrag som er ulovelig selvfølgelig.. du sier ja til oppdraget, men istedet for så sladrer du til "Lord Andre" som er Militia sjefen og han kommer i fengsel. Etter må du gå til baren og da sier bartenderen at en person leter etter deg bak fiskesjappa. Dra dit og du finner ut at det er en assassin som vil drepe deg. Ta han først og du kan loote han for nøkkelen. Så går du ned i vannet og finner en hemmelig dør i en liten grotte på høyre side. Hvis du snakker med tyvene der inne vil du bli tvunget til å joine Theifsguilden ellers dreper de deg! Du kan jo joine så sladre til Andre! Opptil deg... Hvis du vil joine Malitiaen må du ALDRI hjelpe en tyv! Da er sjangsene større! Men når du tar theifguilden er det sikker på at du får være med og da får du ny uniform og mer respekt! :woot:

Lenke til kommentar
Det er nesten helt umulig å drepe folka i theivsguilden dem er veldig sterke og har kjempebrae sverd! For å få nøkkelen må du få et quest av en av tyvene som er rundt khorinis, et oppdrag som er ulovelig selvfølgelig.. du sier ja til oppdraget, men istedet for så sladrer du til "Lord Andre" som er Militia sjefen og han kommer i fengsel. Etter må du gå til baren og da sier bartenderen at en person leter etter deg bak fiskesjappa. Dra dit og du finner ut at det er en assassin som vil drepe deg. Ta han først og du kan loote han for nøkkelen. Så går du ned i vannet og finner en hemmelig dør i en liten grotte på høyre side. Hvis du snakker med tyvene der inne vil du bli tvunget til å joine Theifsguilden ellers dreper de deg! Du kan jo joine så sladre til Andre! Opptil deg... Hvis du vil joine Malitiaen må du ALDRI hjelpe en tyv! Da er sjangsene større! Men når du tar theifguilden er det sikker på at du får være med og da får du ny uniform og mer respekt! :woot:

 

Enda et glimrende eksempel på dynamikken i Gothic 2. Jeg drepte selv fyren bak fiskesjappa, men gikk ikke inn i undergrunnen hvor tyvene holder til.

Lenke til kommentar

jeg gikk ned til guilden, sa ja til å joine og gjorde den første questen. (stjele en ring.) jeg ga ringen til hun berta, for å få experience. deretter sladra jeg til lord andre, som spurte meg om jeg hadde drept de. nei sa jeg. når jeg kom ned igjen, hadde lord andre allerede sendt ned 2 paladiner som drepte alle. jeg robba likene og hele hulen og tjente meg en liten formue :D

 

og siden vi snakker om gothic: er det noen som vet om jeg kan bruke dragonscales til å lage armor? isåfall hvem lager det? wolf lager minecrawler armor, men funker dragonscales også? det hadde vært dritfett!

Lenke til kommentar

og siden vi snakker om gothic: er det noen som vet om jeg kan bruke dragonscales til å lage armor? isåfall hvem lager det? wolf lager minecrawler armor, men funker dragonscales også? det hadde vært dritfett!

 

Jupp..

Når du har fått tak i noen dragon scales, er det en fyr i borgen (i valley of mines) som sitter på en benk ved siden av d tomme smiverkstedet. Han er skamgo' til å forge sverd, men får ikke lov til å bruke smia.. Det problemet ordner du ved å snakke med sjefen i borgen (kommer ikke på navn).

Når mannen er tilbake i smia, snakker du med han. Han kan lage dragon scales armor! :wink:

 

BTW: Hvor kan jeg finne en som kan lære meg å plukke dragon scales? Fant en engang, men husker ikke hvor.. :-?

Lenke til kommentar

Zaico, linken som ble postet er til en liten guide jeg skriver på hostet hos gamefaqs, men du kan finne den på http://www.ellusion.no også - der finner du alt du trenger om tyvenes faksjon (endog på engelsk)

 

Skal se om jeg får ut en ny versjon i løpet av dagen, med et 99% komplett kapittel 1 og store deler av kapittel 2. Det må nevnes at kapittel 1 er enormt hvis du skal ha med deg alt, regn med fort 20-25 timer selv hvis du vet akkurat hva du skal =)

 

Cheers,

Ellusion

Lenke til kommentar

Hey ellusjon, jeg har tittet på din guide av Gothic 2 på gamefaqs.com visste ****** meg ikke at du er norsk. Stilig da! Fin er den har sett på den når jeg har stått fast. Du må ha brukt en del timer på å skrive alt det! Har du gått igjenom helle spillet selv og klart alt? If so .. good job.

Lenke til kommentar
FFX Posted: 13 Jul 2003 22:53 Post subject:

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Det er nesten helt umulig å drepe folka i theivsguilden dem er veldig sterke og har kjempebrae sverd! For å få nøkkelen må du få et quest av en av tyvene som er rundt khorinis, et oppdrag som er ulovelig selvfølgelig.. du sier ja til oppdraget, men istedet for så sladrer du til "Lord Andre" som er Militia sjefen og han kommer i fengsel. Etter må du gå til baren og da sier bartenderen at en person leter etter deg bak fiskesjappa. Dra dit og du finner ut at det er en assassin som vil drepe deg. Ta han først og du kan loote han for nøkkelen. Så går du ned i vannet og finner en hemmelig dør i en liten grotte på høyre side. Hvis du snakker med tyvene der inne vil du bli tvunget til å joine Theifsguilden ellers dreper de deg! Du kan jo joine så sladre til Andre! Opptil deg... Hvis du vil joine Malitiaen må du ALDRI hjelpe en tyv! Da er sjangsene større! Men når du tar theifguilden er det sikker på at du får være med og da får du ny uniform og mer respekt!

 

Hehe fikk han fengslet før jeg leste dette.. Men fikk juling av han assasin.. Tror jeg venter litt, går å dreper litt små kreeps for å gå opp i level, og ta en tur innom onars farm og bli bedre å fekte.. Selv etter jeg kjøpte den leather armoren med 25 i defense tåler jeg bare et par tre slag av han assasin.. Hehe en annen liten detalj som er kul er å få spellen "obious" eller hva den nå heter, så raner man han man fikk den av, og sier den funket bra :lol:

Lenke til kommentar
Skal se om jeg får ut en ny versjon i løpet av dagen, med et 99% komplett kapittel 1 og store deler av kapittel 2. Det må nevnes at kapittel 1 er enormt hvis du skal ha med deg alt, regn med fort 20-25 timer selv hvis du vet akkurat hva du skal =)

 

Cheers,

Ellusion

 

Ser ikke bort fra at jeg blir å gjøre alt, veldig lenge siden jeg har sittet 7 timer i strekk forran pc`en for å spille, er hekta.. Sist må ha vært da kick off 2 kom til amigaen.. Nei The Manager kom etter det da..

Lenke til kommentar

FFX: Det har tatt et 'par timer' så langt ja =) Jeg må inrømme at jeg faktisk ikke har fullført spillet enda, da jeg spiller gjennom med mange forskjellige, og til tider kapittler gjennom flere ganger. Når jeg først forstod hvor massivt dette spillet var hvor lang tid det ville ta å skrive en fullstendig guide var det liksom ingen vei tilbake og jeg må nesten fullføre, heh. Hvis jeg fullfører spillet nå tror jeg det blir en liten knekk i pågangsmotet, så får vente til det siste med det.

 

Cheezcake: Canthar vil alltid komme tilbake på et tidspunkt hvis du anmelder ham istedenfor Sarah, enten i kapittel 1, 2 eller 3. Det er bare en måte å unlate å betale disse 500, og det er å snike seg inn i cella hans hos Andre og drepe ham der. Da vil Sarah være der resten av spillet og hele denne hendelsen vil aldri skje. På den andre siden er det mye mas da - penger er i overflod etterhvert og 500 er ingenting.

 

espen999: Finnes en full gjennomgang av alle 6 i den guiden =)

 

Cheers,

Ellusion

Lenke til kommentar
Cheezcake: Canthar vil alltid komme tilbake på et tidspunkt hvis du anmelder ham istedenfor Sarah, enten i kapittel 1, 2 eller 3. Det er bare en måte å unlate å betale disse 500, og det er å snike seg inn i cella hans hos Andre og drepe ham der. Da vil Sarah være der resten av spillet og hele denne hendelsen vil aldri skje. På den andre siden er det mye mas da - penger er i overflod etterhvert og 500 er ingenting.

 

Det er nettopp derfor jeg stusser i.o.m. at jeg hjalp han med å bli kvitt Sarah. Jaja, får vel betale han og "på en eller annen måte få pengene tilbake" :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...