Mahandri Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Hei, Jeg kjøpte en helt ny stasjonær pc og vil koble til trådløst internett hjemme, men jeg har veldig lite peiling om dette. Jeg har modem og router og har 3 andre barbære pc som kan koble til trådløst nettverk uten noe problem. Problemet er jeg får ikke opp det som heter "søke" nettverk i nærheten, den lille knappen på høyre siden. Hvordan får jeg den til å fungere? Jeg har ikke trådløst nettverkstilkobling på nettvalg det er bare 2 valg: 1.koble til bluetooth 2.koble til bredbånd Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Har du trådløst nettverkskort i PC'en? Lenke til kommentar
Mahandri Skrevet 20. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2011 Ja, jeg har disse: Kabinett : Fractal design define R3 black pearl hovedkort: ASUS P8P67,, S-1155, ATX, EFI Crossfire Vifter: Noctua NH-D14 CPU kjøler 140mm Minne: Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9 2 stikker Harddisk: Corsair SSD Force series 2,5 120GB HDD: samsung spinpoint f4eg 2tb DVD: Sony opticarc DVD+- burner Skjermkort: MSI GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX strømforsyning: Corsair Powersupply HX 650 120mm fan Prosessor: intel core i5 2500K Quad core 3,3 Ghz Jeg tror det er innebygd trådløst nettverk: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=626393 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Dessverre har du ikke trådløs kort i maskinen. Hk har ikke dette. Lenke til kommentar
Mahandri Skrevet 20. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2011 Dessverre har du ikke trådløs kort i maskinen. Hk har ikke dette. Hvilket kort anbefaler du? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=617281 Men du kan også ta en tur til El-kjøp eller annen el-butikk i nærheten. Stort sett samme priser. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 (endret) Får nok ikke trådløst nett uten å ha en mottaker i datamaskinen, ellers har signalet ingen måte å bli plukka opp på. Altså trådløst nettverkskort. Xbox har en liten USB-dings du kan plugge inn. Endret 20. mars 2011 av Bytex Lenke til kommentar
Mahandri Skrevet 20. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2011 Og forresten må jeg åpne hele pcen for å sette inn trådløstnettverkskortet? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 (endret) Du kan alternativt kjøpe en USB-enhet, men antenner osv er som regel bedre på et PCI-kort. Forøvrig ville jeg ikke engang vurdert trådløst hvis du skal bruke maskinen til spill. Kjøp heller et homeplug-kit, som går via strømnettet. Langt mer stabilt, bedre ping, og koster omtrent det samme som et trådløst nettverkskort. Ærlig talt ville jeg ikke ønsket å bruke trådløst nett på en stasjonær maskin i det hele tatt så lenge dette alternativet finnes. Min egen erfaring med trådløse hjemmenett er at man ofte faller ut tilsynelatende helt uten grunn. Kanskje det bare er jeg som har vært uheldig med det trådløse nettverksutstyret mitt? Endret 20. mars 2011 av srbz Lenke til kommentar
Mahandri Skrevet 20. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2011 Du kan alternativt kjøpe en USB-enhet, men antenner osv er som regel bedre på et PCI-kort. Forøvrig ville jeg ikke engang vurdert trådløst hvis du skal bruke maskinen til spill. Kjøp heller et homeplug-kit, som går via strømnettet. Langt mer stabilt, bedre ping, og koster omtrent det samme som et trådløst nettverkskort. Ærlig talt ville jeg ikke ønsket å bruke trådløst nett på en stasjonær maskin i det hele tatt så lenge dette alternativet finnes. Min egen erfaring med trådløse hjemmenett er at man ofte faller ut tilsynelatende helt uten grunn. Kanskje det bare er jeg som har vært uheldig med det trådløse nettverksutstyret mitt? Så den der er bare plug and play så har jeg trådløst nettverk i pcen liksom? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 (endret) Homeplug er plug and play. Du plugger en stk inn i strømkontakt i nærheten av ruter/modem, og nettverkskabel mellom disse, og en stk i strømkontakt i nærheten av PC, og nettverkskabel mellom disse, så skal du være på G. Det følger typisk med noen korte nettverkskabler i en slik pakke (rundt 1-2 meter på de jeg har kjøpt). Trenger du lengre må du kjøpe det i tillegg, men nå er vel ofte både stasjonær PC og ruter/modem situert i nærheten av et vegguttak Kvaliteten på nettet kan være avhengig av strømnettet i huset, selv har jeg aldri opplevd problemer med dette i tre ulike hus der jeg har brukt slike løsninger. Man slipper å bry seg med å evt. installere drivere til trådløst nettverkskort og signalforstyrrelser som kan skyldes bl.a. murvegger og slikt i huset ditt. Endret 20. mars 2011 av srbz Lenke til kommentar
Mahandri Skrevet 20. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2011 Homeplug er plug and play. Du plugger en stk inn i strømkontakt i nærheten av ruter/modem, og nettverkskabel mellom disse, og en stk i strømkontakt i nærheten av PC, og nettverkskabel mellom disse, så skal du være på G. Kvaliteten på nettet kan være avhengig av strømnettet i huset, selv har jeg aldri opplevd problemer med dette i tre ulike hus der jeg har brukt slike løsninger. Man slipper å bry seg med å evt. installere drivere til trådløst nettverkskort og signalforstyrrelser som kan skyldes bl.a. murvegger og slikt i huset ditt. Takk, akkuratt det jeg trengte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå