fpwoot Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Hei, har noen problemer med logtech z-5500 første er at jeg hører metall klirring innenfor basskassen akkurat som om noe av metall vibrerer mot noe, dette blir verre med volumet opp til 40%. Klirringen er bare i noen sanger og toner. har prøvd med NCH tone generator og funnet ut at vibreringen er høyest på 30-32 hz. Klirringen høres ut å komme fra under bass refleksen og dempes noe når jeg presser på stedet. andre er diskanten som lager en ekkel bakgrunns støy som skjærer i øret dette høres veldig godt med sanger som har mye lyder i seg. Vet ikke om det er jeg som ikke er helt vant til anlegget, alt fungerer greit på lavt nivå. Bruker onboard lydkort på Gigabyte GA ex58-ud4p. er det mulig å fikse dette på? vil helst ikke levere det inn hvis det er mulig. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 kan godt være du har klart å riste løst noe i subben, evt kan det være noe dritt nedi bassreflex røret da jeg mener dette er sneglehus formet, om du er innenfor garanti/reklamasjon lever den inn eller skru litt selv. og denne bakgrunnstøyen er dette som en høyfrekvent skurre/hveselyd? i såfall kan det bare være kjip lydkvalitet på filen du spiller av Lenke til kommentar
fpwoot Skrevet 20. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2011 ja! er en høyfrekvent hvese lyd bare veldig veldig høy akkurat som den "spiker" i noen tilfeller, speller fra spotify er vel grei lydkvalitet? Lenke til kommentar
weebl Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 skal være greit nok det, har du noen EQ eller noe i lydkort driverne dine elns kanskje? ellers så ville jeg prøvd med en skikkelig cd, altså en kjøpt en ikke en brent en og spilt av derifra for å utelukke at det kan være lav bitrate Lenke til kommentar
fpwoot Skrevet 25. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2011 Hei, var EQ i Realtek HD manager som var på, takk for dette svaret. den skurre/hvese lyden er vekk nå men har fortsatt rare lyden fra suben.. er ganske sikker på at jeg ikke har fått noe dritt i bassrefleksen. høres ut som noe er løst rett innenfor plata akkurat som bassrefleksen gnisser mot subwoofer kassen.. Kjedlig å levere anlegget inn for dette, så hvis jeg skal levere inn må jeg bruke orginal emballasje? har nemlig kastet den for lengst :/ Lenke til kommentar
weebl Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 om du kjøpte den over disk er det nok helt greit å bare levere den inn uten orginalembalasjen. om du bestilte over nett derimot må det i alle fall pakkes inn skikkelig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå